«Реформу парковок» готують для Замостя. Будуть платні стоянки та особливі умови
- Нова Привокзальна площа, міст на Тяжилів, реконструкція проспекту Коцюбинського — все це у наступні роки може з’явитись на Замості. Водночас, тут і так перевантажені вулиці й стоянки.
- На замовлення мерії, компанія «А+С Україна» розробила бачення організації паркування, в тому числі — проект платних парковок.
У хабі «Місто змістів» 29 червня презентували Концепцію організації паркування на Замості. Її готували фахівці з київської компанії «А+С Україна» спільно зі спеціалістами з ВНТУ.
Їхня програма передбачає визначення зон платного паркування в мікрорайоні, особливі режими стоянки та пропозиції по тарифам. Але спочатку розповідаємо, навіщо це задумали зробити.
На рік — плюс 5000 авто
У Вінниці, станом на 2019 рік, було 37 тисяч автомобілів або 110 автомобілів на 1000 мешканців. І щороку до цієї кількості додається ще близько 5000 автомобілів.
— За даними сервісного центру МВС, з 2019 року маємо різкий сплеск реєстрацій нових авто (машини, які були придбані у автосалонах чи привезені з-за кордону - авт.). На Вінницю припадає порядка п'яти тисяч автомобілів, — розповідає директор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук. — За нашим опитуванням майже 25% вінничан придбали автомобіль у останні два роки, а біля 50% учасників опитування, які не мають свого авто, відповіли, що планують придбати машину у наступні роки. Тобто, тенденція «плюс чотири-п'ять тисяч автомобілів на рік» у Вінниці буде продовжуватись.
Директор «Агенції» Максим Кравчук розповів, що на вулицях та у подвір'ях на Замості всього є 11 тисяч місць для стоянки. У години роботи ринків запаркованими є майже вісім тисяч місць для стоянки.
— Враховуючи динаміку приросту автомобілів 10-13% (від наявної кількості авто у місті) на рік, питання впорядкування місць для стоянок є особливо актуальним, — каже керівник «Агенції просторового розвитку».
Простими словами, якщо нічого не змінити, то щоб приїхати, для прикладу, на ринок, доведеться залишити машину в іншому мікрорайоні міста. І як один із шляхів — платні вуличні парковки.
Які проблеми
Компанія «А+С Україна», яка спеціалізується на модернізації транспортної мережі міст, досліджувала стан вуличних стоянок на Замості. Минулого року вони опитували водіїв, зранку, у години-пік та ввечері знімали стоянки з квадрокоптера, об'їхали всі вулиці та подвір'я на Замості.
Основні проблеми — це перевантажені та хаотичні зони паркування навколо ринків та на Привокзальній площі. А найближчі до Центрального ринку місця зайняті машинами працівників та власників торгових точок. Ця місця залишаються зайнятими увесь день.
— Центральний ринок є найбільшим місцем тяжіння. Тут ставлять 2-3 тисячі автомобілів у робочий час, особливо у вихідні. Спостерігається дефіцит паркомісць. Водії вимушено ставлять свої машини у навколишніх подвір'ях, — каже транспортний аналітик Вікторія Прокопенко.
Спеціалісти вважають, що парковка «ялинкою» на проспекті Коцюбинського є небезпечною для інших учасників руху і ще зменшує пропускну здатність дороги. А вулиця Замостянська потребує облаштування визначених паркомісць перед входом до РАЦСу, «Зорі» та «Прозорого офісу».
Тарифи
На підставі виявлених проблем і зібраних даних «А+С Україна» розробила Концепцію організації паркування у районі Замостя. У документі розробили режими платного паркування, які можуть діяти з 8.00 до 20.00.
Зона 1. Райони з найбільш перевантаженими стоянками. Проспект Коцюбинського. Пропонована ціна: 20 гривень за годину, 120 гривень — абонемент на добу, 1900 гривень — абонемент на місяць.
Зона 2. Вулиці поблизу ринків та вокзалу. Це прилеглі до Центрального ринку частини вулиць Тімірязєва, Некрасова, Шмідта, та частини Батозької, вулиці біля Привокзального ринку і Привокзальної площі. Рекомендована ціна: 15 гривень за годину, 100 гривень — абонемент на добу, місячний абонемент — 1600 грн.
Зона 3. Інші вулиці, де періодично виникають проблеми з дефіцитом стоянки. Це вулиці Короленка, Тімірязєва, Шмідта, Острозького, Некрасова, Верхарна, які не прилягають безпосередньо до Центрального ринку, але які є запаркованими у найбільш популярні дні роботи ринку (субота і неділя). Пропонована вартість: 10 гривень за годину, 65 гривень — абонемент на добу, місячний абонемент — 1100 гривень. Також рекомендовано включити до Зони 3 вулиці Замостянську і проспект Коцюбинського від площі Перемоги до готелю Південний Буг.
Зона 4. Решта території — безкоштовне паркування.
Особливі умови
Особливий режим стоянки можуть запровадити для машин доставки.
— Біля Центрального ринку пропонуємо визначити місця, де зможуть зупинятись тільки машини для розвантаження товару. Для інших стоянка буде заборонена. До 20 хвилин стоянка буде безкоштовною, 20-60 хвилин — за тарифом, а понад 60 хвилин — заборона на парковку та штраф. Останнє потрібно, щоб вантажівки не залишали на цих місцях на цілий день і була змога для інших розвантажити свій товар, — каже координаторка проекту від «А+С Україна» Оксана Мирошниченко.
А біля шкіл можуть заборонити ставити автомобілі у ранкові та вечірні години.
— Це потрібно, щоб школярі не маневрували між машинами і не наражали себе на небезпеку, — каже Мирошниченко. — Але перед запуском цієї заборони доречним буде провести опитування по кожній школі, щоб дізнатись скільки батьків підвозять школярів. Можливо, є такі заклади, де всіх школярів підвозять / забирають зі шкіл і там заборона на стоянку буде недоцільною.
Біля Привокзальної площі, Центрального ринку та неподалік від автовокзалу за планом міських чиновників будуть багатоповерхові криті паркінги. Залучатимуть інвесторів для їхнього будівництва.
— Щоб водії користувались критими багатоповерховими паркінгами треба розробити заохочувальні пропозиції: нижчу ціну, ніж парковка на вулицях, цікавіші умови абонементів тощо, — каже Оксана Мирошниченко.
А після реконструкції проспекту Коцюбинського (проект нині у розробці - авт.) пропонують заборонити паркування «ялинкою». Буде тільки паралельна стоянка авто у визначених зонах.
Коли запуск
Платні стоянки пропонують робити через установку паркоматів. Контроль дотримання правил покладають на інспекторів з паркування та пропонують залучити їм у допомогу поліцію.
— Першу і другу зону платного паркування можна запустити протягом трьох років. А третя зона — більше на перспективу, з терміном реалізації протягом десяти років, — каже координаторка проекту від «А+С Україна» Оксана Мирошниченко. — Доцільно спочатку запровадити тестовий режим з регулярним збором інформації. Це треба, наприклад, щоб з’ясувати, чи не потрібно змінити тарифи, перевести паркувальний майданчик з «дорогої» зони у дешевшу тощо.
Мирошниченко наголошує, що на перших етапах має бути інформаційна кампанія з поясненням для чого роблять платні парковки і куди направлятимуть кошти з цієї плати. А коли це все запустять? Поки сказати складно.
— Робота, яка зроблена «А+С Україна», дає бачення першочергових заходів. І на перспективу — щоб саме в районі Замостя проблема паркування була вирішена. Коли буде введене платне паркування, поки говорити зарано. На сьогодні ми маємо тільки бачення, як це зробити, — зазначив головний архітектор «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких.
Коли ж буде готовий план щодо платної парковки, то дозвіл на його запуск має дати міська рада.
Як вінничани ставляться до ідеї про платні парковки
На фейсбук-сторінці «Агенції просторового розвитку» проводять опитування, щоб дізнатись як вінничани ставляться до ідеї запровадження платного паркування. На 28 червня зібрали 538 голосів, з яких 428 — це автомобілісти.
Так, 68% опитаних щодня користуються автомобілем, 84% часто або постійно відчувають проблеми з пошуком вільного місця для стоянки біля роботи чи при поїздках по місту. Найбільше проблем з паркуванням виникає у центрі та на Замості: біля ринків й вокзалу.
При тому, на питання «Чи готові ви платити за те, щоб гарантоване отримати вільне місце для паркування» відповіли «Так» і «Скоріше так» — 62% людей. Однозначне «ні» як відповідь дали 17% опитаних, стільки ж зазначили, що скоріше не будуть платити за стоянку.
Питали у автомобілістів й про прийнятну ціну за стоянку.
— Переважна частина мешканців не готова платити більше 15 грн за паркування. Найбільше людей проголосували за варіанти 5 і 10 грн за годину, — каже директор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук. — Але платне паркування це не спосіб заробітку коштів на водіях, а сервіс, який забезпечує наявність вільних паркомісць на вулицях та справедливий перерозподіл місць між учасниками дорожнього руху.
Опитування все ще активне і відповісти на нього можна за цим посиланням.
Який тариф за парковку для вас є прийнятним?
Читайте також:
Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів
Операція «Реорганізація». П'ять проектів, які змінять дорожній рух у Вінниці
Затори не зникли: чи приберуть кільцеву розв’язку на Коріатовичів?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Богдан Шандрук
Читач49 reply Богдан Шандрук
Natasha Makarova reply Богдан Шандрук
Valerii Mashevskyi
Sasha Sinelnikv
Natasha Makarova
А если это авто местных жителей вообще? Что это за избирательное высасывание чужих денег с воздуха?
То бишь вместо обустройства парковок, за которые хоть понятно за что платишь и почему, предлагается тупо сосать денег (при том даже поболее чем на когда-то там планируемых призрачных парковках) со всех, кто рискнет заехать в зону гетто и на основные места массовых парковок - это что за маразм ?! Где этих больных берут?