На сесії міськради 29 січня ухвалили Програму розвитку велосипедного руху на території Вінницької міської тергромади. Термін реалізації — 2021-2023 роки.
І серед цілей програми: створення зручної велоінфраструктури, яка з’єднає центр з районами Вінниці та приміськими селами; популяризація велосипеду як альтернативи автотранспорту; зниження показників забруднення повітря.
Нині у місті є 79 кілометрів велосипедних шляхів різного типу. Найдовший веломаршрут налічує майже 9 кілометрів (Хмельницьке шосе – просп. Юності – вул. А.Первозванного – вул. Пирогова – Гніваньське шосе – Об’їзне шосе – Барське шосе). До кінця дії програми у 2023 році має бути 110 кілометрів велошляхів.
За проектом, велосипедні шляхи з’єднають Вишеньку, район Хмельницького шосе з Центром через створення інфраструктури на Соборній, Пирогова та через Центральний парк Леонтовича (раніше — парк ім. Горького). Замостя включать в єдину мережу через нові шляхи на Батозькій. Отримають свої велошляхи до центру Вінниці Старе місто — через вулицю Данила Нечая, Сабарів по Сабарівському шосе. А от такі райони як Тяжилів, Військове містечко, Масложир все ще лишаються без велоінфраструктури.
У плані не конкретизується, з чого складатимуться велосипедні шляхи, але перелічені варіанти: це може бути окрема велодоріжка, як на проспекті Космонавтів, вело-пішохідний тротуар, як на вулиці Київській; чи велосмуга, як на дорозі по вулиці Стрілецькій.
У міській тергромаді ще є приміські села, тому і їх потрібно інтегрувати у муніципальну веломережу. У програмі пропонують запровадити пілотний проект — місця для велосипедів у муніципальних автобусах, які їздять до навколишніх сіл.
«Це дозволить мінімізувати вплив несприятливої погоди на рішення використовувати велосипед. Та дозволяє не хвилюватися про те, як бути в разі поломки велосипеда чи несподіваного погіршення самопочуття, — йдеться в програмі. — Для зручного перевезення велосипеда у салоні автобуса необхідно виділити та позначити місце у салоні, де дозволено перевозити велосипед, поінформувати пасажирів про таку можливість та визначити години пік, у які їхати з велосипедом заборонено».
У програмі викладені цілі на кожен рік. Зокрема, скільки має бути велодоріжок, станцій Некстбайк та викладений прогноз на кількість велосипедистів, які щодня будуть користуватися двоколісним транспортом.
Для прикладу, протягом 2021 року кількість велошляхів має зрости на 11 кілометрів (буде 90), а а потім щороку збільшуватися на 10 кілометрів, щоб досягти мети в 110 кілометрів.
На реалізацію програми закладають 1 мільйон 53 тисячі гривень. Ці кошти витратять на:
Повністю ознайомитися з програмою розвитку велоруху можна за цим посиланням.
У Вінниці, нагадаємо, вдруге порахували велосипедистів. Які нові результати?
Читайте також:
Вийшов новий велокалендар. Цьогоріч він у вигляді розмальовки і розповідає про ВелоЛосиків
«Подивіться, всі ж скучили за таким»: як проходила шоста «Закрутка по-вінницьки»
«Мене питають: а що так можна було?» Це вінничани, які пересуваються на лежачих велосипедах
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер