У вінницькому транспорті можуть підняти вартість проїзду. Що стало причиною?

У вінницькому транспорті можуть підняти вартість проїзду. Що стало причиною?
Якою буде нова ціна квитка — ще невідомо. У мерії розглядають й інші варіанти, щоб не підіймати тариф на проїзд
  • У мерії Вінниці заговорили про можливе зростання вартості проїзду на муніципальному транспорті. 
  • Конкретні розцінки ще не називають, і говорять, що підняття вартості квитка є «крайнім варіантом».
  • Востаннє вартість проїзду переглядали влітку 2022 року. Чому знову постало питання про підняття ціни?

Передумовами цьому є підняття акцизу на пальне, зростання вартості електроенергії для комерційних споживачів, дефіцит коштів у «Вінницької транспортної компанії».

За словами мера Вінниці Сергія Моргунова у транспортної компанії є нестача 132 мільйонів гривень, щоб вести господарську діяльність до кінця 2024 року.

«Ми шукаємо відповідний ресурс і сама транспортна компанія працює над відповідною оптимізацію. Ми вивчаємо різні варіанти. Якщо ми не будемо отримувати необхідне надходження, тоді будемо змушені розглянути варіант підвищення цін на проїзд», — сказав міський голова, передає «Вінниця.інфо».

Відео дня

Які варіанти обговорюють? І якщо зупиняться на підвищенні ціни за проїзд, то яка буде вартість квитка?

Що зробити, щоб проїзд не подорожчав

Про це поговорили з директором департаменту транспорту та міської мобільності Андрієм Сорокіним.

Зокрема поцікавилася, а звідки виникла нестача у 132 мільйони гривень у «Вінницької транспортної компанії», про яку сказав міський голова?

— Через зростання цін. Наприклад, зростання вартості електроенергії, яку транспортна компанія закуповує в колосальних обсягах для роботи трамваїв, тролейбусів. Так от вартість кіловата для транспортної компанії останнім часом зросла з 8 гривень до 10 гривень, — відповів Сорокін.

— Чи обговорюється уже зростання вартості проїзду для вінничан? Якщо так, то на скільки? — спитав журналіст.

— Поки що це питання не обговорюється. Як зауважив Сергій Анатолійович (Моргунов, міський голова - авт.) ми шукаємо ресурс, щоб перекрити дефіцит. Так само його шукає «Вінницька транспортна компанія». Щоб не довелося підіймати тариф на проїзд, що є насправді крайнім варіантом. Розглядається, ще й варіант внутрішньої оптимізації у «ВТК», — відповів директор департаменту транспорту та міської мобільності міськради.

Питаю, а в чому полягає ця внутрішня оптимізація для «Вінницької транспортної компанії»?

— Оптимізація в частині зменшення випуску електротранспорту та збільшення інтервалів руху. Бо на сьогодні в нас максимально можлива кількість транспорту виходять на маршрути: 115 тролейбусів і 69 трамваїв, — відповів Андрій Сорокін. — Але я ще раз наголошую: варіанти оптимізації, підняття тарифів на проїзд не є остаточними. Ми шукаємо такі шляхи, щоб були найменші незручності для вінничан та не впала якість перевезень у громадському транспорті.

А що про ціну проїзду в маршрутках?

Якщо ж мова зайшла про здорожчання проїзду в муніципальному транспорті, то що кажуть приватні перевізники? Проїзд в маршрутках теж може здорожчати?

— Ми не плануємо підіймати ціну. Поки що, — сказав голова асоціації перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота. — Ми навіть це ще не обговорювали, і про можливе здорожчання проїзду в муніципальному транспорті я, взагалі-то, дізнався від вас. Гадаю, що підвищення вартості проїзду в маршрутних таксі зараз не на часі.

Що кажуть вінничани

Ще на своїх сторінках у Facebook та Instagram ми запитали вінничан: «Чи готові ви до того, аби платити за проїзд більше? Яка вартість квитка на трамвай/тролейбус/автобус у Вінниці була б для вас оптимальною?».

Ось деякі відповіді:

— Різниця між проїздом тролейбусом, трамваєм і автобусом 4 гривні. (8 грн — електротранспорт, 12 гривень — автобус. Зрівняєте проїзд транспорту, щоб був однаковий, — відповіла Раїса Морозова.

— У Києві метро, тролейбуси, трамваї, автобуси по 8 грн. Вони справляються. В нас якась інша країна, чи світло з бензином дорожчі ніж в Києві? — питає Світлана Кохан.

— 20 грн буде саме нормально і скасувати пересадки. На базарі та в магазинах людей повно, всі все хапають, а тут ниють, що бідні, аж противно читати, — пише Олександр Чорний.

— Як це у прифронтовому, здоровенному Харкові все вистачає на безплатний проїзд з 2022 року? — зауважила Юлія Леві.

А що скажете Ви? Готові платити більше за проїзд в громадському транспорті? Яку ціну вважаєте оптимальною за квиток? Пишіть в коментарях!

Останнє підвищення проїзду в транспорті, нагадаємо, сталося влітку 2022-го. Тоді встановили, що вартість проїзду в трамваях, тролейбусах складає 8 гривень. Ціна проїзду в муніципальних автобусах — 12 гривень. 

У вінницьких маршрутках підняли ціну до 15 гривень. А на маршрутах 30А, 30Б і 25Н підняли ціну до 18 гривень, про що вказано на порталі «Муніципальна картка вінничанина».

 

Читайте також:

Вінниця купила в кредит газові автобуси MAN. Скільки за них заплатили?

Різати не можна лишити — У Вінниці пішли на брухт понад 40 трамваїв і тролейбусів

Понад 52 мільйони пасажирів перевіз вінницький транспорт за рік — скільки на цьому заробили?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Наталья Ивановна

    Скоро ми знову будемо мільйонерами, як уже було з купонами. Будуть підвищувати заробітню плату, пенсії, прожитковий мінімум та ціни на все. І в транспорті, за проїзд, будемо платити 1тисячу при зарплаті в 1 мільйон. Як вам?
  • Анна Пилипчук

    Якщо не красти, то не буде дефіциту. Нехай спробують)
  • Андрій Гильчук

    Пора місту активно впроваджувати сонячну, вітрову і т.д. електроенергію , щоб муніципальний транспорт по менше залежав від цінових коливань в монопольних надавачів електричної енергії...

keyboard_arrow_up