Архітектор Віталій Плясовиця звернувся до міської влади з петицією про запровадження шкільних маршрутів громадського транспорту. У тексті йдеться, що через карантинні обмеження транспорт возить тільки на «сидячих» місцях, яких не вистачає на всіх. Тому школярі та студенти витрачають щонайменше 1,5-2 години для доїзду на навчання.
«Особливо відчутно це у ранішній, обідній час та після 18.00. Учні другої зміни, уроки яких закінчуються о 19.00, взагалі, змушені добиратися додому в темну годину доби», — пише Віталій у петиції.
Щоб це виправити чоловік пропонує створити «шкільні рейси» — тролейбуси та трамваї з позначкою «Шкільний», які б возили тільки школярів, студентів у пікові години: орієнтовно в періоди 7.20-7.45 ранку, 14.30-15.30, 18.30-19.30.
«Такий крок є не лише практично доцільним, а й зменшить одночасне перебування в тісному контакті різних вікових груп населення, убезпечить від зайвих ризиків як школярів/студентів, так і людей похилого віку», — пише автор петиції.
Підтримати петицію Віталія Плясовиці можна за цим посиланням.
Раніше ми дізналися, що в мерії обговорювали ідею зі шкільними рейсами ще до початку навчального року. Однак, ця ініціатива не отримала позитивного відгуку.
— Головне питання — хто буде супроводжувати дітей? Якщо це будуть батьки, то їздитимуть і школярі, і дорослі, й на якійсь з зупинок ми не зможемо забрати ще пасажирів, бо місць в салоні вже не буде. У результаті, транспорту знову не вистачатиме, щоб довезти вчасно всіх до шкіл, — розказав директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
Супроводжувати дітей до школи могли б бути вчителі. Принаймні, за таким шляхом, з 1 вересня пішов Тернопіль.
Журналістка видання «RIA плюс» Ольга Турчак розповідала, що управління освіти та управління транспорту зібрало дані про потребу учнів доїзду до шкіл. Визначилися, що це заклади у центрі Тернополя, куди приїжджають з околиць міста. І на шкільні маршрути поставили вісім тролейбусів, де вчителі супроводжують дітей до школи. Проте їх тільки привозять, а додому школярі їдуть вже на звичайному транспорті, без вчителів.
Вінниця за таким шляхом не пішла б, бо наші педагоги, за словами директорки департаменту освіти Оксани Яценко, й так перевантажені новими обов’язками.
— Вчителі замірюють температуру в дітей на вході до школи. Чергують у коридорах, слідкують за кількістю дітей в їдальнях. Вчитель стоїть біля умивальника, щоб упевнитись, що кожна дитина помила руки, — говорить директорка департаменту освіти. — І ще в нас діє змішана форма навчання: з частиною учнів очна форма навчань, а з частиною — дистанційна через Інтернет. Кожній з груп потрібно дати матеріал, домашнє завдання й перевірити його. Враховуючи все це навантаження, я не можу знімати людину з навчального процесу, щоб вона стояла на вході у транспорт для школярів та не пускала б, для прикладу, тих, хто їде на ринок.
Тому замість шкільних маршрутів у Вінниці з 1 вересня впровадили індивідуальний час початку занять в різних школах. Яценко говорила, що його складали на підставі даних від ТТУ, де їм вказали час, коли громадський транспорт найменш «забитий» пасажирами та щоб школярі вчасно могли потрапити на навчання.
До того ж ми розмірковували про інші варіанти як подолати транспортну халепу, яку створив нам карантин і коронавірус. Серед ідей: скасування обмежень, додати більше транспорту, шкільні рейси на трамваях №4 і 6, залучення велопрокату за пільговими цінами. І ще одна альтернатива — запровадження акції «Підвези школяра / студента», в якій брали б участь водії на своїх приватних авто.
Про це читайте в матеріалі: Транспорт у Вінниці. Як возити всіх під час карантину
Читайте також:
Ще 9 автобусів і 4 тролейбуси. Чи витримає вінницький транспорт початок навчального року?
Трамвай №7 замість тролейбусу №5. Німецькі фахівці схвалили план зміни транспорту Вінниці
По три автобуси на маршрут. Пустили маршрутки на Щітки та Писарівку
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер