Зранку, 11 грудня, інспектори вийшли у свій перший рейд. Спільно з ними крокували вулицями міста та дивилися на їхню роботу. У їхніх сумках пачки листівок з правилами паркування та про розмір штрафів. Але перші 1,5-2 місяці інспектори штрафувати не будуть:
— Зараз роз'яснювальний період. Надалі будемо налагоджувати роботу, отримаємо чекові принтери, що друкуватимуть інформаційні повідомлення про штраф, пристрої, щоб заміряти відстань від пішохідних переходів, боді-камери як у поліції та багато іншого, — каже інспектор з паркування Богдан Фалинський.
Інспектор бачить машину, що припаркована з порушенням. Оскільки водія немає поблизу, то залишає листівку з повідомленням про порушення під «двірником» на лобовому склі. Надалі, коли інспектори будуть штрафувати за порушення, замість листівки на машині буде чек про штраф:
— Якщо немає водія поряд з машиною, що припаркована з порушенням, то будемо робити мінімум дві фотографії на планшет, виписуватимемо постанову про штраф і залишатимемо її на лобовому склі під «двірниками».
Тобто, ваша робота буде такою ж як показують роботу інспекторів з паркування у кіно?
— Як у кіно, але згідно з законодавством, — каже Богдан. — У нас будуть чекові принтери, які друкуватимуть інформацію про машину, про правопорушення, суму штрафу та реквізити для його оплати. Але такі штрафи почнемо виписувати не раніше ніж за 2 місяці, коли нам дадуть таку техніку та після погодження міської влади.
Інспектори Богдан Фалинський (зліва) та Ярослав Безверхній
Йдемо з інспекторами далі, вверх по Соборній. Інспектори залишають повідомлення на лобовому склі більшості машин біля Головпоштамту. Там діє знак, що забороняє паркування.
Примічаємо, що деякі водії просто викидають листівки про порушення правил стоянки. А що буде, коли замість листівки буде справжній штраф? Його теж можна викинути та за це нічого не буде?
— Ми залишаємо на лобовому склі тільки повідомлення. Паралельно, вся інформація пересилається до спецкімнати в будівлі міськради. Наш спеціаліст там складає постанову про адмінпорушення, яку ми будемо підписувати після звірки даних. Вносимо дані про порушника на сайт міськради, до Єдиного держреєстру адмін правопорушень та замовним листом надсилаємо повідомлення про штраф власнику авто. У наших фахівців буде доступ до поліцейської бази, де є адреси автовласників, — каже інспектор з паркування Ярослав Безверхній.
А як бути з «євробляхами»?
— Майже аналогічна процедура. Згідно з законодавством, постанову про штраф надсилаємо на людину, яка ввезла це авто в Україну.
Важливий нюанс: законодавець встановив, що якщо сплата відбудеться за перші 10 банківських днів, то може сплатити тільки 50% від штрафу. А якщо протягом 30 банківських днів немає сплати штрафу, то ця справа передається на Державно-виконавчу службу.
Примітно, що інспектори залишали листівки на всіх машинах, які порушували правила паркування. У тому числі, й на елітних позашляховиках з «блатними» номерами.
Поспілкувалися з водіями, які отримували «штрафні» листівки. Водій Володимир припаркувався на вулиці Митрополита Петра Могили, біля Укртелекому. Чоловік вважає, що усе за правилами, але інспектор каже — до пішохідного переходу менш як 10 метрів, тож це порушення.
— Я не вважаю, що допустив порушення. Від переходу є десять метрів. А щодо служби інспекторів, то потрібно було спочатку автостоянки зробити, а вже потім штрафувати, — каже водій Володимир.
Водій Дмитро Букальцев припаркувався біля будинку на Соборній, 38. Там розповсюджується дія знаку, що забороняє стоянку. Але Дмитро каже, що тут для нього «безвихідна ситуація»:
— Машину поставити за законом ніде, а вантаж потрібно було винести, бо тут поряд магазин, — каже водій. — Чесно, я не сильно розумію, для чого тут стоять знаки. Запарковані авто на більшості ділянок Соборної не заважають руху транспорту, а реально припаркуватися по правилах зараз ніде: стоянка за міськрадою забита машинами працівників ради, паркінг на «Скайпарку» закрили на ремонт.
Питаємо чоловіка, чи доцільна у Вінниці служба інспекторів з паркування?
— Я прекрасно розумію, що це їхня робота і ця служба справді потрібна, щоб навести лад. Якщо вони будуть ставитися з розумінням до кожного водія, то я тільки за, — каже Дмитро Букальцев.
Євгеній (зліва), перехожий
А от вінничанин Євгеній, який переходив дорогу біля католицького костелу, вважає, що потрібно вже давно штрафувати «героїв парковки»:
— Водії цих «джипів» взагалі знахабніли: пішоходів не пропускають не переходах, паркуються по всьому тротуару. От дивись ця машина заїхала з парковки прям на тротуар. Що водій думав, коли це робив? Мабуть, про себе казав «да пішли всі на***, стану тут», — каже вінничанин Євгеній.
Міськрада встановила, що відділ з паркування зможе штрафувати за порушення стоянку на пішохідних переходах, тротуарах, велодоріжках та у місцях, які не передбачені для паркування (штрафи 255 і 510 гривень, частина 1,3 статті 122 Адмінкодексу; стаття 152-1 Адмінкодексу - авт.).
За неправомірну стоянку на місцях для людей з інвалідністю продовжить виписувати протоколи патрульна поліція. Але муніципальні інспектори зможуть викликати евакуатор, який буде вивозити машину порушника на штрафмайданчик. Спецтранспорт закуплять у січні 2020 року за кошти міста.
Керівник відділу з паркування Геннадій Богуславський каже, що до штрафів має тривати перехідний період з роз’яснювальною роботою.
Водії скаржаться, що у Вінниці недостатньо стоянок. Чи справді це так?
— Провели моніторинг всіх паркомісць у місті. Зараз їх 7421 місце. Спільно з науковцями із ВНТУ підготували пропозицію, щоб збільшити кількість паркомісць ще на чотири тисячі. Але щоб не було дефіциту, місту потрібні багатоповерхові паркінги.
Питаємо, а яку матимуть зарплату муніципальні інспектори? Чи буде «гонитва» за протоколами?
— Отримуватимуть 10 тисяч 900 гривень (сума до оподаткування, «брудними» - авт.). За досвідом Києва ми бачимо, що така зарплата є невеликою для того, щоб люди хотіли йти до нас на роботу, — каже Геннадій Богуславський. — Можливо, буде преміальна частина за кількість реалізованих протоколів. Інспектори пройшли серйозну підготовку та крім вивчення правил паркування вони розуміються як надавати першу невідкладну допомогу. Хлопці в нас наче «десант», готові на 200%, — каже керівник відділу з паркування Геннадій Богуславський.
Нагадаємо, раніше керівник ГО «Дорожній контроль Вінниця» Володимир Затайдух закликав, аби інспектори з паркування не були «каральним органом», а вели роз’яснювальну роботу з водіями-порушниками правил.
Чи вдасться навести лад на вулицях?
Читайте також:
Фото: Михайло Курдюков
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Олег Ивахненко
Юрий Савельев
Artur Voloshyn
Евгений Дербенёв