Депутати міської ради, 30 серпня, затвердили «Програму розвитку сфери паркування транспортних засобів на території Вінницької міської об’єднаної територіальної громади на 2019-2021 роки».
У ній є заходи, що спрямовані на розв'язання проблем, пов’язаних з парковками: недостатня кількість паркомісць, низька якість інфраструктури майданчиків для паркування та неефективність використання паркувальних зон.
Хаотичне паркування створює затори на дорогах, небезпеку для інших учасників руху та руйнування зелених зон, які використовуються як автостоянка.
Термін реалізації міської програми — три роки, і впровадження інструментів програми почалося вже зараз. Що буде впроваджено і як, коротко обговорили з директором департаменту транспорту, енергетики та зв’язку Михайлом Варламовим
У містах Європи кількість паркомісць складають 16-17% від кількості населення. Тому у Вінниці з населенням більш як 370 тисяч повинно бути 62 900 машиномісць. А скільки є зараз? Покаже підрахунок, який вже розпочали робити:
— Проводимо інвентаризацію наявних паркомісць, щоб розібратися, де можна їх додати. Зараз усе це маємо вивчити, розробити мапу і надалі ця карта може стати як додаток, яку кожна людина зможе завантажити на комп'ютер чи смартфон, — каже Михайло Варламов.
Крім того, в місцях, де стоянка заборонена, встановлять обмежувальні стовпчики. А самі парковки облаштують «новими інноваційними технологіями». Щоправда, незрозуміло якими саме.
При міськраді вже створили відділ інспекторів з паркування, але він ще не працює. Працівники цього підрозділу почнуть контролювати порушення правил дорожнього руху в частині зупинки, стоянки та паркування відповідно.
— Розпочнуть свою роботу з того, що будуть проводити роз'яснення людям: що ось ви припаркувалися «під знаком», але поблизу є парковка. У них будуть повноваження по накладанню штрафів також. Закон України про реформування сфери паркування дозволяє муніципалітетам це робити, — каже Варламов.
За рішенням міськради, інспектори з паркування можуть накладати штрафи за порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів за частинами 1 і 3 статті 122 Адмінкодексу (штрафи 255 і 510 грн) та за статтею 152-1 (штраф 340-1360 грн). А також тимчасово затримувати транспорт у порушників.
Інспектори з паркування з’являться на вулицях міста з листопада. Щоправда, у відділі з паркування зараз працюють тільки дві людини.
У мерії почнуть розробляти погодинні тарифи на паркувальних майданчиках, які будуть відрізнятися залежно від району. Планується створити три зони дії цих тарифів. Ймовірно, у центрі Вінниці плата за парковку буде більшою, а на околицях — меншою.
Поки що незрозуміло, як будуть брати цю плату — автоматично чи вручну. І також неясно якими будуть тарифи і де саме поставлять платні муніципальні парковки.
— Муніципальні парковки стануть платними, якщо буде відповідне рішення. Це наступний етап нашої програми, — каже директор департаменту транспорту, зв’язку та енергетики Михайло Варламов. — Вважаю, що вони мають бути платними, адже під їх облаштування потрібно виділити і земельну ділянку, і облаштувати її відповідним чином: має бути заасфальтована, з відеонаглядом і охороною.
При цьому, міською програмою передбачено, що в листопаді-грудні 2019 року чиновники розроблять і затвердять як платні паркомісця, так і зони паркування.
У програмі прописані заходи, дата впровадження яких ще невідома.
«Перехоплюючі» автостоянки — це багатоповерхові паркінги, що планується будувати на в’їздах у місто. Водій залишає своє авто на платному паркінгу за пільговою ціною і їздить Вінницею на громадському транспорті. Будівництво таких майданчиків можливо за кошти інвесторів.
Еко-парковки — машини ставлять на парковку, яка засіяна газонною травою. Реалізація проекту планується на територіях, які не входять до переліку озеленених територій загального призначення. Досвід облаштування еко-парковок у Вінниці вже є, але він неуспішний.
TIR-паркінг — місце для стоянки вантажівок, де має бути інфраструктура: СТО, охорона, місця для відпочинку тощо. Планується, що такий паркінг облаштують в межах об’їзної дороги.
— Ця програма не для того, щоб банально штрафувати. А робиться для того, щоб водії не залишали свої авто на зелених зонах, на пішохідних переходах, перешкоджаючи рух іншому транспорту тощо. По суті, це «дорожня карта», що і коли ми робитимемо, щоб покращити ситуацію з паркомісцями, — каже директор департаменту транспорту, енергетики та зв’язку Михайло Варламов.
ОЗНАЙОМИТИСЯ З ПРОГРАМОЮ ПОВНІСТЮ МОЖНА ЗА ПОСИЛАННЯМ
Чи готові платити за парковку в місті?
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 11 від 12 березня 2025
Читати номер
Костя Смагло
он
1
а там і за те що вийшов ногами на вулицю - плати.
1