У будівлі міськради, 6 вересня, провели круглий стіл, на якому журналістам розповіли про роботу відділу з паркування. Працівник цього відділу Геннадій Богуславський розказав, чим будуть займатися інспектори, скільки їх буде та чи будуть вони виключно «карним» органом міської влади. Далі конспект його розповіді.
— Міськрадою був створений відділ паркування. Йому надані повноваження, посадові інструкції та затверджена форма одягу інспекторів з контролю за паркуванням. Їх, до речі, буде 16. Чи досить цього? Будемо бачити після запуску та перших результатів діяльності.
Зараз ми оголошуємо конкурс на посади інспекторів. Вимоги до кандидатів та пропозиції будуть незабаром опубліковані у газеті Вінницької міськради. І, орієнтовно, у грудні службовці почнуть працювати по місту.
Геннадій Богуславський (праворуч)
— На початку роботи інспектори робитимуть роз'яснення водіям-порушникам і проводитимуть профілактичну роботу. А після цього тестового періоду, почнуть штрафувати, на що законом надано їм такі повноваження.
Службовець повинен буде фотографувати на сертифіковану техніку, що авто припарковане з порушеннями. Обов'язково, з кількох ракурсів. На цій фотографії буде вказано час, номер авто та GPS-координати машини.
Після цього на місці інспектор роздруковує повідомлення про адмінправопорушення, в якому вказано, що було за порушення і реквізити, куди сплачувати штраф.
Інспектор не може брати гроші у руки. Уся оплата штрафів здійснюється безготівково. На бланку з постановою буде QR-код, за яким можна сплатити штраф онлайн, через розділ сайту Вінницької міської ради. Або якщо порушник на місці та погоджується сплатити штраф, то може це зробити через POS-термінал в інспектора.
— За рішенням міськради, інспектори з паркування можуть накладати штрафи за порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів за частинами 1 і 3 статті 122 Адмінкодексу (штрафи 255 і 510 грн) та за статтею 152-1 (штраф 340-1360 грн). А також тимчасово затримувати транспорт у порушників.
Законодавець встановив, що якщо сплата відбудеться за перші 10 банківських днів, то може сплатити тільки 50% від штрафу.
По інших містах, де вже діють служби контролю за паркуванням, оплата штрафів складає 70-75%. Оскаржувати адмінпротоколи в судах намагається менше ніж 1% водіїв.
— Приватний транспорт, який суттєво перешкоджає руху (стоїть на пішохідних переходах, заважає громадському транспорту тощо), будуть відвозити на штрафмайданчик.
Планується закупити евакуатор та побудувати муніципальний спецмайданчик, де зберігатимуть вилучені автомобілі. Але цим займається не наш відділ, не департамент транспорту, а буде підпорядковано окремо створеному комунальному підприємству, на що було доручення міського голови. Коли саме евакуатор запрацює? Поки що рано називати дати.
— Закінчуємо будівництво спецкімнати для інспекторів з паркування. У ній буде доступ до єдиної бази даних власників транспортних засобів. Там, інспектор зможе скласти постанову, щоб надіслати поштою повідомлення про порушення власнику авто.
Для водіїв авто на іноземній реєстрації такі постанови будуть відсилатися прикордонній службі, яка має доступ до системи «Аркан» з відомостями про водіїв, що ввозили авто через кордон.
У інспектора буде «боді-камера», яка записуватиме дії службовця. Матиме лазерний відстанемір, щоб відміряти відстань авто від пішохідного переходу, наприклад.
Керівник міського департаменту транспорту, енергетики і зв’язку Михайло Варламов висловився і про появу платних парковок.
— Наше завдання зараз — інвентаризація наявних паркомісць, щоб збільшити їх там, де можливо. Муніципальні стоянки стануть платними, якщо буде відповідне рішення. Це наступний етап нашої програми, — каже Варламов.
Науковці з вінницького політеху зазначили, що є можливість створити додатково близько 100 місць для стоянки в центрі Вінниці.
— Але це не вирішить проблему з дефіцитом місць для авто. Можливе розв'язання проблеми — це будівництво багатоповерхових паркінгів, — каже науковець з ВНТУ Віктор Більченко.
— Я «за» таку ініціативу, але не хотілося б, щоб це був каральний орган міської влади, який вибірково штрафуватиме водіїв. Потрібно співпрацювати з людьми, пояснювати їм про порушення та проводити профілактичні заходи.
Зауваження до майбутніх інспекторів: не порушуйте самі правила дорожнього руху. Патрульна поліція, аби виписати постанову порушнику, замість того, щоб відігнати авто з місця, самі стоять з порушенням, затримуються на пів години та ще більше заважають руху інших авто.
Сподіваюсь, що перед законом будуть всі рівні: і прокурори, і звичайні водії за порушення будуть отримувати штрафи. І якщо хочете показати результат, то перш за все, наведіть лад на Соборній.
Чи готові платити за парковку в місті?
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер