В середу, 19 серпня, урядовці внесли зміни в Державну цільову програму розвитку аеропортів до 2023 року. У ній повністю зняли державні кошти з реконструкції злітно-посадкової смуги аеропорту «Вінниця». Раніше програмою передбачалося 1 мільярд 13 мільйонів на нашу «злітку».
Але до цього Міністерство інфраструктури хотіло взагалі прибрати вінницький аеропорт з програми розвитку.
— Коли ми минулого тижня дізнались, що тільки Вінницю збираються виключити з переліку програми, то у п’ятницю провів телефонну розмову з прем’єр-міністром України Денисом Шмигалем, — розповів на своєму брифінгу, 21 серпня, міський голова Сергій Моргунов. — Він, до речі, на момент нашої розмови був не в курсі ситуації, що Міністерство інфраструктури готує відповідні зміни до Постанови Кабміну. Але почув нашу позицію, і пообіцяв, що ніяких змін щодо вінницького аеропорту не буде.
Те, що наше летовище залишили у програмі, але без державного фінансування, мер Вінниці оцінює як «і не зрада, і не перемога».
— Є плюс, що на рівні держави є розуміння, що розвиток вінницького аеропорту – це один зі стратегічних напрямків. Але це – план мінімум. Ми будемо шукати різні джерела фінансування, в тому числі буде звертатись щодо державної підтримки. Адже окрім цивільних програм розвитку аеропорту необхідно зважати, що тут знаходиться штаб Повітряних Сил Збройних Сил України. Тому необхідно об’єднувати зусилля, щоб все-таки виконати реконструкцію самої злітно-посадкової смуги, — сказав Моргунов.
Раніше заступник міського голови Андрій Очеретний озвучив про один з варіантів, звідки братимуть гроші на реконструкцію злітно-посадкової смуги:
— Виключення з державної програми позбавило б наше летовище не тільки державного фінансування, а й державних гарантій. В нас є план «Б»: розглядаємо варіант взяти кредит в державному банку на реконструкцію злітно-посадкової смуги. Відсоткова ставка буде залежати від гарантії держави, яка б стала «поручителем» та гарантом, що ми виконаємо свої зобов’язання. Наш кредитний рівень дозволяє отримати низьку ставку, але чим більше гарантій — тим вигідніші умови, — говорив Очеретний.
Замість Вінниці, нагадаємо, підтримку держави отримали Одеса, де на добудову злітної смуги виділяють ще 117,5 мільйонів гривень. А також в програму включили проектування аеродрому та аеровокзалу для майбутнього аеропорту «Мукачево», що в Закарпатській області. Його будуватимуть на місці колишнього військового летовища.
Експерт авіаційної галузі Богдан Долінце каже, що на будівництво аеродрому в Мукачево потрібно буде 50-60 мільйонів доларів (від 1,3 до 1,6 мільярда гривень за нинішнім курсом). Плюс доведеться витратити ще 10-15 мільйонів доларів (272 - 409 мільйонів гривень за нинішнім курсом) на будівництво хоча б невеликого термінала та авіаційної інфраструктури. Тому, на його думку, реалізувати такий проєкт можливо із залученням постійних інвестицій.
На реконструкцію «злітки» вінницького летовища мали витратити майже 900 мільйонів гривень. Генпідрядником стала маріупольська компанія «Шляхове будівництво «Альтком». До Євро-2012 вона будувала / оновлювала летовища міст Києва, Львова та Донецька. Для реконструкції терміналу аеропорту «Вінниця» хочуть залучити інвестора.
Водночас на Закарпатті є ще один аеропорт — «Ужгород». Цей аеропорт знаходиться поблизу кордону, а в минулі роки частину санітарно-захисної смуги аеродрому забудували житловими багатоповерхівками. І через це літаки злітають та сідають не через Ужгород, а через небо сусідньої Словацької республіки.
Щоб відновити його повноцінну роботу, вже у вересні збираються підписати угоду зі Словаччиною.
Як вважаєте, чи потрібно ремонтувати злітну смугу та будівлю аеропорту «Вінниця»?
Читайте також:
Реконструкція аеропорту «Вінниця»: державна підтримка — є, 700 мільйонів — не дали
Замкова гора, музей алмазів та парк Кумбари. Як з Вінниці будуть робити туристичне місто
Як працюватимуть школи Вінниці за різних зон «кольорового» карантину
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Василь
Сергій Білостоцький