«Наш пристрій є навіть на танку». Вінницькі активісти роблять прилади нічного бачення для військових

«Наш пристрій є навіть на танку». Вінницькі активісти роблять прилади нічного бачення для військових
Максим Волосович (ліворуч) складає камери, Денис Клімов їх першим тестує. Кажуть, що усі вироби працюють на фронті, а відгуки від бійців тільки позитивні
  • Понад сто «нічників» передали на фронт активісти «Дорожнього контролю Вінниця». 
  • Завдяки їм військові бачать дорогу вночі та залишаються непоміченими для противника.
  • Камери від Максима Волосовича та Дениса Клімова стоять на різноманітній техніці — від легкових авто до важкої бронетехніки.
  • Розпитали про особливості розробки, з чого вона складається та скільки коштує.

Активіст «Дорожнього контролю Вінниця» Максим Волосович складає камери нічного бачення, які використовують військові при нічних поїздках на автомобілях. Ідейним засновником проєкту та першим тестувальником вироблених приладів є співзасновник «Дорожнього контролю Вінниця» Денис Клімов. 

Він каже, що усе почалося з того, коли до рук потрапила цифрова насадка нічного бачення на оптичний приціл, яку потрібно було переробити на використання в автомобілі. 

— Багато хлопців на передку б’ють машини через те, що їздять вночі без фар, зберігаючи режим світломаскування, — каже Клімов. — Щоб це виправити розробили прилад, завдяки якому водії бачать вночі дорогу, а противник не бачить їх.

Відео дня

З чого складаються камери

«Нічники» роблять з вересня минулого року. І з того часу віддали нашим захисникам щонайменше 100 штук. Клімов та Волосович кажуть, що приладів було більше: просто перші одиниці не рахували.

Якщо не вдаватися у технічні аспекти, то їх прилад нічного бачення складається з камери з інфрачервоною підсвіткою та монітора. Камера причепляється на неодимовий магніт на кузов, монітор залишається у салоні.

— Перепробували дуже багато камер, підсвіток до них, прожекторів. Багато експериментів проходили невдало і вже руки опускалися, щоб це продовжувати,— каже Максим Волосович. — Знову ж таки, через інструкції в Інтернеті, через консультації з людьми, які розбираються в електроніці, прийшли до певного варіанту: роблю дуже багато втручань в камеру, в лінзи, є особливості по пайці, та до всього взагалі.

— Довго працювали над тим, щоб не було затримки у зображенні — щоб те, що видно за бортом в реальному часі транслювалося на екран, — говорить Денис Клімов. — Потім була ще задача збільшити дальність нічного бачення з 15-20 метрів на 150 метрів. І це зробили.

З’єднання між камерою і монітором відбувається через кількаметровий кабель. Живлення — від «прикурювача».

— Зробили пристрій максимально універсальним, щоб «нічник» можна було причепити й на БТР, і на легкову машину, — каже Максим Волосович. — І, головне, щоб процес демонтажу-монтажу відбувався максимально швидко.

Тільки позитивні відгуки

Прилади від вінничан, каже Клімов, працюють на всіх напрямках та у різноманітних родах військ.

— Починаючи від штурмових бригад та закінчуючи евакуаційними, — розповідає співзасновник «Дорожнього контролю Вінниця». — Нещодавно замовляли прилад для бронемашини MaxxPro, куди наш «нічник» поставили замість штатного. Наші пристрої навіть на танчику є.

Відгуки від військових — тільки позитивні, стверджує Денис Клімов.

— Більш того, ми забезпечуємо гарантійний ремонт пристроїв, і ще жодного з тих, що відправили — не прислали назад, на ремонт, — каже він.

Запитуємо, а чи забезпечує інфрачервона підсвітка повністю режим світломаскування?

— Так, дійсно це не «шапка-невидимка», але неозброєним оком спочатку чути авто, а потім тільки в 15-20 метрах видно, що їде, — відповів Клімов.

Ціна та плани на нові модифікації

А тепер, увага, ціна — вона складає 7 тисяч гривень (станом на 21 березня). Стільки коштує саморобка від вінничан для військових.

При чому вона має вигляд як з заводу: корпус для камери фабричний, добротна ізоляція кабелю, та й взагалі усі кріплення виглядають так, наче спеціально робилися для військового «нічника». 

Останньою модифікацією їх пристрою є «нічник», зображення з якого виводитися на шолом водієві.

— Були запити від бійців на те, щоб «взагалі машина не відсвічувала». Навіть тьмяним світлом від екрана в салоні. І ми спробували варіант з шоломом: це на кшталт окулярів віртуальної реальності, де замість лінз стоїть екран. Водію усе видно, що на екрані. А назовні світло не виходить, — розповів активіст «ДКВ» Максим Волосович.

— Були думки ще щодо кругового огляду — щоб з машини можна було роздивлятися, що відбувається по сторонах — але такого замовлення ще немає. Тому ми таких камер ще не робили, — сказав співзасновник «ДКВ» Денис Клімов.

— Як люди можуть долучитись до проєкту? Наприклад, скинути гроші на матеріали, — спитав журналіст.

— На камери для військових ми допомогу не збираємо, — відповів Денис Клімов. — Працюємо так: бійці роблять замовлення, дають кошти на матеріали, Максим це все купує, паяє і віддає. Гроші за свою роботу не бере. Це його внесок у нашу перемогу.

Зв’язатись щодо камер нічного бачення можна за телефоном: (097)657-59-85, Денис Клімов.

Раніше, нагадаємо, вінничани перетворили російський танк на сувеніри, щоб зібрати кошти для ЗСУ.

 

Читайте також:

У Вінниці шиють спальники з обігрівом, який працює від павербанка

Вік не завада волонтерству: 93-річна вінничанка разом з дочкою робить окопні свічки

«Да-а-а, міні-гради на пікапи ми ще не ставили» - Новинка від волонтера Романовського

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
  • Леся Леонтьева
    Молодці!!!

keyboard_arrow_up