Кардіоцентр-довгобуд, нові трамваї, дивні ремонти: що змінилося у нашому місті за цей рік

Кардіоцентр-довгобуд, нові трамваї, дивні ремонти: що змінилося у нашому місті за цей рік
  • Нинішній рік у Вінниці минає без гучних сенсацій, але з помітними змінами, які безпосередньо вплинули на життя вінничан — від медицини й транспорту до міського простору, памʼяті та соціальних ініціатив.

На початку 2025 року у Вінниці нарешті запрацював регіональний кардіоцентр — один із найтриваліших довгобудів міста. Будівництво семиповерхового корпусу на Хмельницькому шосе тривало близько десяти років. Медзаклад розрахований на 144 ліжка, оснащений сучасним обладнанням і надає планову та екстрену допомогу пацієнтам із серцево-судинними захворюваннями з Вінниччини та інших регіонів. Відкриття кардіоцентру стало однією з ключових подій року для системи охорони здоровʼя міста.

Однією з помітних інфраструктурних змін року став ремонт майдану Героїв Небесної Сотні. Простір оновили без кардинальної перебудови — з акцентом на впорядкування покриття, пішохідних зон і загальний благоустрій. 

Також у центрі реалізували ще одне рішення — реконструкцію перехрестя вулиць Соборної та Артинова. Проїзну частину тут звузили, перерозподіливши простір на користь пішоходів, та облаштували клумби. 

На Соборній також змінили схему зупинок громадського транспорту. Окремі зупинки перенесли та об’єднали в єдині вузли, щоб зменшити хаотичність посадки й висадки пасажирів у центрі міста. За словами ініціаторів проєкту, це дозволило впорядкувати рух транспорту, скоротити дублювання маршрутів і зробити пересадки зрозумілішими. 

Важливою зміною стали інклюзивні трамвайні зупинки, зокрема на «Лісопарку» та «Олександра Музики». Підвищені платформи та безбарʼєрний доступ зробили громадський транспорт зручнішим для людей з інвалідністю, батьків із візками та літніх пасажирів. Це не разове рішення, а продовження політики доступності.

Окремо варто згадати складання першого низькопідлогового трамвая Tram-2000 безпосередньо у Вінниці. Йдеться не лише про оновлений вагон, а про відновлення локального виробництва трамваїв, що має стратегічне значення для міського транспорту та підвищення рівня безбарʼєрності.

Транспортну тему у 2025 році доповнили інженерні рішення — зокрема запровадження кругового руху на перехресті вулиць Андрія Первозваного та 600-річчя. Такі зміни пояснили бажанням зменшити аварійність та впорядкувати трафік на складних ділянках.

Паралельно місто працювало з історичною памʼяттю. Цього року Вінниця долучилася до всеукраїнського проєкту «Стріткод», у межах якого на міських вулицях почали зʼявлятися анотаційні таблички з біографіями людей, на честь яких вони названі. Загалом погоджено 54 локації.

Однією з найбільш символічних подій року стало фактичне прощання Вінниці з пасажирськими теплоходами «Ляля Ратушна» та «Микола Пирогов». Увесь туристичний сезон судна простояли біля Староміського мосту й так і не вийшли в рейс. З огляду на 60-річний вік теплоходів і припинення діяльності компанії-утримувача їхнє повернення на маршрути виглядає малоймовірним — для міста це означає завершення цілої епохи.

Читайте також:

Мітинги та петиції спрацювали: держреєстратору оголосили підозру через махінації з ЖК «Комфорт»

«Бензопили чути навіть удома«». Чи законно ріжуть ліс у Прибузькому лісництві?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up