До Вінниці привезли ще три трамваї зі Швейцарії. Що це за вагони?

До Вінниці привезли ще три трамваї зі Швейцарії. Що це за вагони?
Перший Tram 2000 відвантажили у Вінниці 1 квітня. Зараз на території трамвайного депо уже три одиниці цього електротранспорту, який невдовзі з’явиться на вінницьких маршрутах / Фото та відео: Валерій Старжинський
  • Три одиниці Tram 2000 уже на території нашого трамвайного депо. Вагони везли залізницею та автотранспортом зі швейцарського Цюриха.
  • Вони не нові, деякий електротранспорт має понад два мільйони кілометрів пробігу.
  • Але регулярно отримували ремонт і зможуть послужити вінничанам ще з десяток років

До Вінниці привезли перші три одиниці нашого майбутнього трамвая: це моделі Tram 2000, які були у використанні на маршрутах швейцарського Цюриха. Який вони мають вигляд? Розповів вінничанин Валерій Старжинський.

Зручний та справний

Він відзняв розвантаження першого трамвая, яке відбулося у суботу, 1 квітня. З трала його підняли краном та поставили на рейки, які ведуть до трамвайного депо. Вагон тягнув його «старший брат» — швейцарський трамвай «Міраж», партію зі 116 одиниць яких Вінниця отримувала з 2007 по 2011 роки.

Відео дня
v class="video-block">

— Те, що я побачив — вагон у чудовому технічному стані. Ні іржі, ні сколів, ні подряпин, — розповів Валерій Старжинський.

Також він заглянув й в середину трамвая.

— Салон зручний, в тому плані, що є багато поручнів. Також у ньому більше сидячих місць, вони м'які. Залишилося й улюблене місце вінничан — поличка позаду вагона, — каже Старжинський. — По довжині Tram 2000 такі ж, як «Міражі». У порівнянні з попередніми моделями, є значно більшими оглядові вікна кабіни водія.

Крім того, відзначив Валерій, Tram 2000 буде значно зручнішим для пересування людей поважного віку.

— Підніжка сходів, яка автоматично відкидається під час зупинки, спускається нижче. Висота від колії до підлоги у салоні є нижчою, ніж у вже звичних «Карпфенах» і «Міражах». Людям, яким важко ходити, буде простіше потрапити до салону. Передні вхідні двері широкі, — каже Старжинський.

Крім того, зовнішні маршрутовказівники більші, ніж у попередніх моделях. А щодо системи оплати проїзду, то тут стоїть поки що швейцарська.

Загалом, на території трамвайного депо вже є три Tram 2000. Перший приїхав у суботу, 1 квітня. Ще два вагони відвантажили у понеділок, 3 квітня.

Влітку поїде по маршрутах Вінниці

Загалом цього року Вінниця зможе отримати 16 трамваїв із Цюриха, про що повідомив на своїй facebook-сторінці міський голова Сергій Моргунов.

Він також зауважив, що для пасажирів ця модель цюрихських трамваїв сподобається ще тим, що у салоні хороша система вентиляції. З технічного боку Tram 2000 ще й ощадніші у споживанні електрики.

«Транспортники планують запустити ці трамваї на лінію влітку 2023 року — після випробувань та необхідної сертифікації згідно з нашим законодавством», — написав посадовець.

Про подальші роботи з новоприбулими трамваями розповів виконувач обов’язки гендиректора «Вінницької транспортної компанії» Олександр Нечаєв.

— Перший етап – це випробування спеціалізованою лабораторією, далі сертифікація щодо вимог законодавства України, потім реєстрація в інспекції електротранспорту, підготовка на лінію й технічне обслуговування, — сказав Нечаєв. — До кожного вагона наші фахівці будуть підходити індивідуально. Що стосується адаптації до умов українського законодавства, то це встановлення передніх та задніх поворотів, стоп-сигналів, дзеркал заднього виду, встановлення повністю нашої інформаційної системи, а також — валідаторів.

Яка вартість цього транспорту для громади

Співпраця Вінниці зі Швейцарією у різних сферах триває ще з 2006 року. У рамках другого етапу проєкту «Цюрихські трамваї» Вінниця має отримати 35 трамваїв Tram 2000, зазначили у Вінницькій міськраді.

Перемовини щодо постачання нової партії трамваїв — Tram 2000 — почалися з 2017 року. Вагони мають довжину 21,4 метра, 2,2 метра ширину, 50 сидячих і 54 стоячих місця.

Вони не нові — 1976-1987 років випуску. Деякі одиниці цього електротранспорту мають понад два мільйони кілометрів пробігу, проте, як раніше зазначали у муніципалітеті Цюриху, функціонують вони добре. Більш того, перед постачанням до Вінниці, проходять ремонт.

Довоєнна вартість проєкту передачі вагонів — 3,55 мільйона швейцарських франків, з яких 3,25 мільйона інвестує Швейцарія та 500 тисяч — Вінниця. У цю ціну входить транспортування вагонів із Цюриха до Вінниці залізницею або автотрейлерами, адаптацію вагонів під технічні вимоги українського законодавства, запчастини. Простими словами, усі 35 вагонів громада Вінниці отримає за 19,5 мільйона гривень (500 тисяч швейцарських франків). А це як «півтора» тролейбуса VinLine (11 млн грн).

 

Читайте також:

Вінничанка за поламану ногу стягнула з водія електросамоката понад 150 тисяч гривень

«Оштрафую тебе, оштрафую». Ведуча Леся Нікітюк присвятила пісню патрульним з Вінниці

У Вінниці оновили розклад руху тролейбуса 14 Б: новий графік

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Читач68

    я  ржав  ни иржи ни сколив. иржу и сколи це  тильки вы наробите .бо ваша  циль  гребсти бабло.нихто ци трампваи не мие так як  положено по вселенським  правилам санитарии .гидко взятись рукою  за  поручень.все  липке и  брудне. собинно литом.а  швейЦАРци  пиклуються як про  власних людей так и про машини  тому вони швейЦАРци,це  швейцарци. а ви це ви  и хочете  до них  а ви мити  почнить  його.литом  .може и станете  колись ими.вин смирдить людми ,и потом.  гроши  гребете  лапатою.а на клинерив  грошив у вас.нема .яка еропа  шановни ви  африка.
  • Галина Демчук Волошина

    ПРИЄМНА НОВИНА ДЛЯ МІСТА ,ДЯКУВАТИ БОГУ ЗА ВСЕ ,ЩИРА ПОДЯКА ЗА ПІДТРИМКУ,
  • Іщенко Людмила

    Класна новина 👍

keyboard_arrow_up