До редакції звернулася наша читачка, яку обурило те, що «Вінницяобленерго» змінило терміни подання показів електролічильника.
— У мене в платіжці вказано, що показники можна подати до 5 травня. А коли я їх хотіла передати, то в кол-центрі відповіли, що вже запізно. Чому так? Чому вони вирішили змінити без попередження? І які мені тепер виставлять рахунки? — питала жінка, яка не захотіла представлятися.
Звернулися за роз’ясненнями в обленерго. Там відповіли, що завчасно повідомляли про зміну строків подання показів на своєму сайті ще 24 квітня. А потреба в цьому була, щоб оперативніше формувати обсяги споживання електроенергії, роз’яснив директор комерційний АТ «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака.
— Ті, терміни, які були раніше — два дня до завершення місяця і три робочих дня після початку місяця створювали плутанину між оператором розподілу (обленерго) і постачальником універсальної послуги («Енера Вінниця»). У «Енери» є час лише до восьмого числа, щоб замовити обсяги електроенергії для споживачів, адже в умовах вільного ринку електроенергії постачальники закуповують необхідні обсяги електрики заздалегідь.
І оскільки на початок місяця можуть припадати вихідні, то терміни подання показників бувають аж занадто довгими, через що ми можемо не встигнути сформувати обсяги електроенергії в визначений термін. Нацрегулятор (НКРЕКП) взяв це до відома і ухвалив рішення про зміну термінів подання показників: відтепер це два дня до завершення місяця і три календарних дня після початку місяця, — каже Тарарака.
Питаємо, що отримають побутові споживачі, які невчасно подали показники?
— Якщо людина взагалі не передала показники лічильника, то їй нараховують платіжку з урахуванням того обсягу споживання, який був в минулому місяці. Якщо показники були передані з запізненням, то сума до оплати буде сформована на основі середнього значення споживання електроенергії за останні місяці, яка перевищуватиме на кілька кіловат*годин актуальне значення показу, — відповідає директор комерційний обленерго.
— Чи можна зараз скорегувати показники під час карантину? — питає журналіст.
— Я не бачу в цьому потреби, бо якщо споживач в наступному місяці подасть вчасно свої показники, то система зробить автоматичний перерахунок і зменшить середнє споживання цього споживача, — відповів Олексій Тарарака. — Коригувати, звірити показники за електроенергію споживачі можуть і під час карантину. Для цього потрібно звертатися до структурних підрозділів міських електромереж за місцем проживання. Наш call-центр такі заявки наразі не опрацьовує.
У «Вінницяобленерго» нагадують, що є одразу декілька засобів дистанційної передачі показів лічильника. Це кол-центр: 0 (800) 217-217; передача показів через SMS: (066)-0-217-217; (068)-0-217-217; (073)-0-217-217. Можна подати показники через месенджери Viber та Telegram.
А ще покази приймають через «Особистий кабінет», онлайн-форму без реєстрації, відправити на електронну пошту [email protected]. Повний перелік з посиланнями на ці сервіси є на сайті обленерго.
І до того ж, енергетики просять подавати показники через онлайн-сервіси.
— Щомісяця бачимо перевантажений кол-центр, який за п’ять днів приймає понад 80 тисяч заявок з показами. Водночас, Viber-бот — близько 18 тисяч. Тому просимо людей, які мають доступ до інтернету, користуватися онлайн-сервісами, щоб залишити можливість зв’язку з кол-центром тим людям, в яких немає ні смартфону, ні комп’ютера, — говорить директор комерційний обленерго Олексій Тарарака.
В Україні, нагадаємо, з 2019 року запроваджено ринок електроенергії.
Читайте також:
Знижка на гарячу воду і опалення буде в платіжках за квітень
Карантин у Вінниці: розповіли, як людям будуть нараховувати субсидії
Онлайн чи по телефону. Через карантин комунальники закривають прийом споживачів
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер