Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого»

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого»
  • Новий тролейбус робили як конструктор із запчастин з усієї України та ближнього зарубіжжя.
  • Транспортники збирали все до купи за закритими дверима депо. І нарешті його можна побачити на вінницьких вулицях.
  • Покаталися на «новинці» і ділимося своїми враженнями від поїздки.

У п’ятницю, 17 травня, у місто виїхав новий тролейбус, який збирали вінницькі транспортники. А оглядали машину у вівторок, 21 травня. Про знайдені недоліки говорили транспортникам ще до виходу матеріалу. Тому, ймовірно, деякі «мінуси» ви не зможете побачити під час поїздки в новому тролейбусі.

VinWay-стиль та повільні двері

Тролейбус зовні нагадує VinWay: він має округлу передню частину та фірмове поєднання синього з чорним кольором і двома білими смугами вздовж кузову. Такий збіг не випадковий — наші майстри працювали разом з київською фірмою «Гамма Україна», що до цього розробила дизайн «ВінВею».

Відео дня

Невідомо чому, але двері розкривалися дуже повільно. А потім побачили, що створки дверей закриваються не одночасно, а по черзі.

Викликають побоювання упори, що обмежують рух дверей всередину салону: є шанс перечепитися через ці металеві скоби.

Просторий салон зі скрипучими панелями

Усередині тролейбус просторий: більше пасажирів вміщається на середній «площадці», значно менше — на передній та задній.

Жовті поручні, вигнуті «дугою», цілком зручні: при зрості 1,73 метра журналісту не важко було вчепитися за найвищий.

Ще з поручнів звисають незафіксовані «петлі». Але оскільки вони зроблені з гуми, то не ковзають навіть при різких зупинках.

Якщо їдете без навушників, то можна почути скрип під час руху машини: панелі під стелею ненадійно прикручені і труться між собою. Між ними є проміжки, а в деяких місцях — немає гвинтів.

Примітили ще один незрозумілий звук: тролейбус ритмічно гудів, наче приглушена «сирена».

Тихий і «дьорганий»

У порівнянні з ЗіУ та «Богданами», що їздять містом, тролейбус «Вінниця» є значно тихішим. Гулу від роботи електродвигуна майже не чути.

— На цій машині працювати одне задоволення. Із ЗІУ — важко порівнювати, ця машина більш схожа на «Богдан». Але до вінницького тролейбусу ще треба призвичаїтися, він має чутливе керування. Подобається, що все під рукою, — сказав водій тролейбусу Дмитро Сташук.

Розміщення сидінь нічим не відрізняються від звичайних тролейбусів. Місця для того, щоб сісти та поставити ноги цілком достатньо. Система, яка оголошує зупинки громадського транспорту, є доволі гучною, а звучання — чистим, слова легко розібрати.

— Тролейбус сподобався. Коли його вперше побачила, то подумала, що це іноземних туристів везуть. Але незрозуміло, чому його так сильно «дьоргає»? — розказала вінничанка Неля.

Під час старту та зупинки тролейбус різко «смикається»: не встигли вхопитися, то запросто можете опинитися на підлозі. І ще кілька «дрібниць»:

  • У салоні, де закріплені молотки для розбиття вікон на випадок аварій, немає самих молотків.
  • З-під табло «стирчить» дріт живлення.

  • Гумова вставка, яка має ущільнювати проміжок між люком для вентиляції та вікном, погано прижата.

Чому тролейбус вийшов таким?

Розпитали гендиректора КП «Вінницька транспортна компанія» Михайла Луценка про недоліки тролейбуса. Чиновник одразу сказав, що їм добре відомо про проблеми з дверима. І те, що це незабаром виправлять. А упори, через які можна перечепитися, перероблять.

А чому тролейбус гудить і смикається? І панелі в салоні закріплені на один шуруп?

— Ця машина має більш «чутливе» керування, ніж в інших тролейбусів, які їздять по місту. Ще відшліфуємо програмне забезпечення, що допоможе забезпечити плавний хід. Але багато залежить і від стилю керування водія.

Ритмічний гул виникає через роботу поршневого компресора. Опрацьовуємо зараз це питання, хочемо замінити на гвинтовий компресор, щоб зменшити шум.

У салоні деякі панелі не прикручені повністю. Не побачили і «аварійних» молотків

— Тролейбус проходить щоденний огляд. І робітники мають відкручувати панелі та дивитися в якому стані кабельна мережа. Викручувати / вкручувати всі болти незручно. Тому ми зараз опрацьовуємо питання, аби ці панелі закріплювалися замками: щоб робітник брав ключ, відкривав, передивлявся і потім одразу закривав.

А молотки прибрали тимчасово, аби зробити більш надійну конструкцію-кріплення.

Про ціну та альтернативи

Тролейбус «Вінниця» зібрали на базі білоруського кузова «МАЗ» з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння.

Серед «фішок» — на 30% менше використовує електроенергії у порівнянні з тролейбусами ЗіУ-9; може проїхати 5 кілометрів без струмоприймачів («ріг»). У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці.

У «Вінницькій транспортній компанії» розказали, що взялися збирати тролейбус, адже з часом потрібно міняти старі ЗіУ-9 (їх 120 машин).

— Крім того, ми даємо співробітникам роботу, підвищуємо їх кваліфікацію, розряд та зарплати, — каже Луценко.

Запевняють, що на базі власного депо складати машини дешевше, чим купувати нові з заводу.

— Моделі тролейбусів зі схожою комплектацією коштують від 5,2 мільйона до 7,4 мільйона гривень. Наш тролейбус коштує близько 5 мільйонів гривень, — каже очільник транспортної компанії Михайло Луценко.

А чому не можна придбати б/у тролейбуси?

— Таке питання опрацьовували. І логічно було б взяти у Цюриху тролейбуси, як ми вже отримали трамваї. Але. У швейцарських тролейбусів, які там списують, є проблеми по експлуатації та на них немає запчастин. А взяти машину без запасного обладнання та без розуміння чи освоїмо виробництво деталей — дозволити собі такого не можемо.

Є пропозиції з інших міст. Утім, з транспортом бувшим у використанні — потрібно бути дуже обережним, — відповів Луценко. І додав, що на цей рік запланували зібрати ще три тролейбуси «Вінниця».

А за скільки купують нові та вживані тролейбуси інші міста? ОГЛЯД ЦІН

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (19)
  • Larisa Usachova

    Сьогодні тролейбус мене дійсно здивував. Зранку, коли  в годину "пік" зупинились всі тролейбуси на вулиці Київській не доїхавши до перехрестя на Київський міст, спочатку зраділа, що їду новим тролейбусом, думала, що зараз він зніме штанги і поїде на акумуляторах, але водій навіть і не збирався скористатись перевагами своєї машини, мовляв, що там ті 8 акумуляторів, що там тих 5 км і т.д. А ситуація на дорозі якраз склалася  для тестування цих переваг...
  • Наталья

    В Цюриху у тролейбусів, здається, 750 В! їх можна брати лиш на запчастини (шукати хороші панелі, сидіння, поручні, фарбувати і замінювати ними як десь треба). Ясно, що купувати таке невигідно, хіба даром чи на вагу

    Next reply Наталья

    У Цюріху, люди зовсім інші, і відношення до громадського транспорту теж

    Лена reply Next

    але скільки не міняй людей, тролейбуси з цюриха нам не підходять!! хіба з іншого міста. Якщо хіба що а запчатини і даром - можемо взяти з цюриха

    Орест Лютий reply Next

    У одному з швейцарських трамваїв вінницькі поци поцарапали майже всі вікна якимись літерами це така дебільна молодь росте у вашому європейському місті...
  • Грицько Штахета

    >У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці

    А зимою пічки теж будуть затягувати повітря з вулиці? Чи їх там просто немає, тому (і через вентилятори замість кондиціонерів) і 30% економіі електроенергії? )))
  • Олексій

    Помилок у тексті більше, чим недоліків у тролейбуса, теж мені критики...
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 У Вінниці відбудеться тренінг «Домедична допомога. Зупинка кровотеч» 20:03 Ярмарок локальних брендів, смачна їжа, майстерки і активності — уже цими вихідними у Вінниці 19:24 «У полковника навчилися»: 600 маскувальних сіток передали на фронт «берегині» з Білої і Гальжбіївки 19:05 Сонячні панелі на будинках з ОСББ: як працює програма Фонду енергоефективності Від читача 17:36 Укртелеком продовжує допомагати забезпечувати стабільність роботи державних служб 18:37 Мамі штрафи, а хлопцю нічого: чому не карають 20-річного, який підсадив 16-річну дівчину на «солі»? play_circle_filled 18:07 У Вінниці відкрили Центр туристичної інформації 17:12 Працюють по 27 годин: хірург «Червоної Калини» Богдан Журавель розповів про роботу на передовій 16:13 У Вінниці молитовно вшанували Подільську святиню — Браїлівську ікону Божої Матері 15:18 У проєкті нового ЦНАПу, який будують у Стрижавці, знайшли переплати на мільйони гривень 15:08 Вінничанин, який вкрав у коханки півтора мільйона гривень, вийшов під таку ж заставу 14:11 До смерті побив 92-річну бабусю коханої: у поліції розповіли обставини трагедії 13:09 У власність держави повернули земельну ділянку, якою володів громадянин росії 12:06 Здавав координати військових частин та навчальних центрів ЗСУ. Затримали завербованого курсанта 11:06 Заплатив $2000 за нелегальну подорож до Молдови. Прикордонники спіймали ухилянта 10:41 Потужний удар по ворожому арсеналу боєприпасів знищив близько 400 «Шахедів» 10:13 Без світла та води: оперативні дані про відключення 10 жовтня 10:10 Факторія та Сінема Сіті: де відзначити незабутній день народження вашого підлітка (партнерський проєкт) 09:07 «Прожив коротке, проте гідне життя..», — у Радівці відкрили меморіальну дошку Герою Івану Левчуку 08:11 Сьогодні вітайте працівників стандартизації та метрології. Історія, традиції та забобони 10 жовтня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up