Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого»

- Новий тролейбус робили як конструктор із запчастин з усієї України та ближнього зарубіжжя.
- Транспортники збирали все до купи за закритими дверима депо. І нарешті його можна побачити на вінницьких вулицях.
- Покаталися на «новинці» і ділимося своїми враженнями від поїздки.
У п’ятницю, 17 травня, у місто виїхав новий тролейбус, який збирали вінницькі транспортники. А оглядали машину у вівторок, 21 травня. Про знайдені недоліки говорили транспортникам ще до виходу матеріалу. Тому, ймовірно, деякі «мінуси» ви не зможете побачити під час поїздки в новому тролейбусі.
VinWay-стиль та повільні двері
Тролейбус зовні нагадує VinWay: він має округлу передню частину та фірмове поєднання синього з чорним кольором і двома білими смугами вздовж кузову. Такий збіг не випадковий — наші майстри працювали разом з київською фірмою «Гамма Україна», що до цього розробила дизайн «ВінВею».
Невідомо чому, але двері розкривалися дуже повільно. А потім побачили, що створки дверей закриваються не одночасно, а по черзі.
Викликають побоювання упори, що обмежують рух дверей всередину салону: є шанс перечепитися через ці металеві скоби.
Просторий салон зі скрипучими панелями
Усередині тролейбус просторий: більше пасажирів вміщається на середній «площадці», значно менше — на передній та задній.
Жовті поручні, вигнуті «дугою», цілком зручні: при зрості 1,73 метра журналісту не важко було вчепитися за найвищий.
Ще з поручнів звисають незафіксовані «петлі». Але оскільки вони зроблені з гуми, то не ковзають навіть при різких зупинках.
Якщо їдете без навушників, то можна почути скрип під час руху машини: панелі під стелею ненадійно прикручені і труться між собою. Між ними є проміжки, а в деяких місцях — немає гвинтів.
Примітили ще один незрозумілий звук: тролейбус ритмічно гудів, наче приглушена «сирена».
Тихий і «дьорганий»
У порівнянні з ЗіУ та «Богданами», що їздять містом, тролейбус «Вінниця» є значно тихішим. Гулу від роботи електродвигуна майже не чути.
— На цій машині працювати одне задоволення. Із ЗІУ — важко порівнювати, ця машина більш схожа на «Богдан». Але до вінницького тролейбусу ще треба призвичаїтися, він має чутливе керування. Подобається, що все під рукою, — сказав водій тролейбусу Дмитро Сташук.
Розміщення сидінь нічим не відрізняються від звичайних тролейбусів. Місця для того, щоб сісти та поставити ноги цілком достатньо. Система, яка оголошує зупинки громадського транспорту, є доволі гучною, а звучання — чистим, слова легко розібрати.
— Тролейбус сподобався. Коли його вперше побачила, то подумала, що це іноземних туристів везуть. Але незрозуміло, чому його так сильно «дьоргає»? — розказала вінничанка Неля.
Під час старту та зупинки тролейбус різко «смикається»: не встигли вхопитися, то запросто можете опинитися на підлозі. І ще кілька «дрібниць»:
- У салоні, де закріплені молотки для розбиття вікон на випадок аварій, немає самих молотків.
- З-під табло «стирчить» дріт живлення.
- Гумова вставка, яка має ущільнювати проміжок між люком для вентиляції та вікном, погано прижата.
Чому тролейбус вийшов таким?
Розпитали гендиректора КП «Вінницька транспортна компанія» Михайла Луценка про недоліки тролейбуса. Чиновник одразу сказав, що їм добре відомо про проблеми з дверима. І те, що це незабаром виправлять. А упори, через які можна перечепитися, перероблять.
А чому тролейбус гудить і смикається? І панелі в салоні закріплені на один шуруп?
— Ця машина має більш «чутливе» керування, ніж в інших тролейбусів, які їздять по місту. Ще відшліфуємо програмне забезпечення, що допоможе забезпечити плавний хід. Але багато залежить і від стилю керування водія.
Ритмічний гул виникає через роботу поршневого компресора. Опрацьовуємо зараз це питання, хочемо замінити на гвинтовий компресор, щоб зменшити шум.
У салоні деякі панелі не прикручені повністю. Не побачили і «аварійних» молотків
— Тролейбус проходить щоденний огляд. І робітники мають відкручувати панелі та дивитися в якому стані кабельна мережа. Викручувати / вкручувати всі болти незручно. Тому ми зараз опрацьовуємо питання, аби ці панелі закріплювалися замками: щоб робітник брав ключ, відкривав, передивлявся і потім одразу закривав.
А молотки прибрали тимчасово, аби зробити більш надійну конструкцію-кріплення.
Про ціну та альтернативи
Тролейбус «Вінниця» зібрали на базі білоруського кузова «МАЗ» з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння.
Серед «фішок» — на 30% менше використовує електроенергії у порівнянні з тролейбусами ЗіУ-9; може проїхати 5 кілометрів без струмоприймачів («ріг»). У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці.
У «Вінницькій транспортній компанії» розказали, що взялися збирати тролейбус, адже з часом потрібно міняти старі ЗіУ-9 (їх 120 машин).
— Крім того, ми даємо співробітникам роботу, підвищуємо їх кваліфікацію, розряд та зарплати, — каже Луценко.
Запевняють, що на базі власного депо складати машини дешевше, чим купувати нові з заводу.
— Моделі тролейбусів зі схожою комплектацією коштують від 5,2 мільйона до 7,4 мільйона гривень. Наш тролейбус коштує близько 5 мільйонів гривень, — каже очільник транспортної компанії Михайло Луценко.
А чому не можна придбати б/у тролейбуси?
— Таке питання опрацьовували. І логічно було б взяти у Цюриху тролейбуси, як ми вже отримали трамваї. Але. У швейцарських тролейбусів, які там списують, є проблеми по експлуатації та на них немає запчастин. А взяти машину без запасного обладнання та без розуміння чи освоїмо виробництво деталей — дозволити собі такого не можемо.
Є пропозиції з інших міст. Утім, з транспортом бувшим у використанні — потрібно бути дуже обережним, — відповів Луценко. І додав, що на цей рік запланували зібрати ще три тролейбуси «Вінниця».
А за скільки купують нові та вживані тролейбуси інші міста? ОГЛЯД ЦІН
Читайте також:
- Квантові тролейбуси: 12 вінницьких «рогатих», яких не випустять у місто
- Вінницьке метро: 50 років тому пропонували пустити трамвай під землею
- У мерії міркують над тим, щоб купити катери та зробити річковий трамвай
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
А зимою пічки теж будуть затягувати повітря з вулиці? Чи їх там просто немає, тому (і через вентилятори замість кондиціонерів) і 30% економіі електроенергії? )))