Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого»

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого»
  • Новий тролейбус робили як конструктор із запчастин з усієї України та ближнього зарубіжжя.
  • Транспортники збирали все до купи за закритими дверима депо. І нарешті його можна побачити на вінницьких вулицях.
  • Покаталися на «новинці» і ділимося своїми враженнями від поїздки.

У п’ятницю, 17 травня, у місто виїхав новий тролейбус, який збирали вінницькі транспортники. А оглядали машину у вівторок, 21 травня. Про знайдені недоліки говорили транспортникам ще до виходу матеріалу. Тому, ймовірно, деякі «мінуси» ви не зможете побачити під час поїздки в новому тролейбусі.

VinWay-стиль та повільні двері

Тролейбус зовні нагадує VinWay: він має округлу передню частину та фірмове поєднання синього з чорним кольором і двома білими смугами вздовж кузову. Такий збіг не випадковий — наші майстри працювали разом з київською фірмою «Гамма Україна», що до цього розробила дизайн «ВінВею».

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №1 на сайті 20minut.ua

Відео дня

Невідомо чому, але двері розкривалися дуже повільно. А потім побачили, що створки дверей закриваються не одночасно, а по черзі.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №2 на сайті 20minut.ua

Викликають побоювання упори, що обмежують рух дверей всередину салону: є шанс перечепитися через ці металеві скоби.

Просторий салон зі скрипучими панелями

Усередині тролейбус просторий: більше пасажирів вміщається на середній «площадці», значно менше — на передній та задній.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №3 на сайті 20minut.ua

Жовті поручні, вигнуті «дугою», цілком зручні: при зрості 1,73 метра журналісту не важко було вчепитися за найвищий.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №4 на сайті 20minut.ua

Ще з поручнів звисають незафіксовані «петлі». Але оскільки вони зроблені з гуми, то не ковзають навіть при різких зупинках.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №5 на сайті 20minut.ua

Якщо їдете без навушників, то можна почути скрип під час руху машини: панелі під стелею ненадійно прикручені і труться між собою. Між ними є проміжки, а в деяких місцях — немає гвинтів.

Примітили ще один незрозумілий звук: тролейбус ритмічно гудів, наче приглушена «сирена».

Тихий і «дьорганий»

У порівнянні з ЗіУ та «Богданами», що їздять містом, тролейбус «Вінниця» є значно тихішим. Гулу від роботи електродвигуна майже не чути.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №6 на сайті 20minut.ua

— На цій машині працювати одне задоволення. Із ЗІУ — важко порівнювати, ця машина більш схожа на «Богдан». Але до вінницького тролейбусу ще треба призвичаїтися, він має чутливе керування. Подобається, що все під рукою, — сказав водій тролейбусу Дмитро Сташук.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №7 на сайті 20minut.ua

Розміщення сидінь нічим не відрізняються від звичайних тролейбусів. Місця для того, щоб сісти та поставити ноги цілком достатньо. Система, яка оголошує зупинки громадського транспорту, є доволі гучною, а звучання — чистим, слова легко розібрати.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №8 на сайті 20minut.ua

— Тролейбус сподобався. Коли його вперше побачила, то подумала, що це іноземних туристів везуть. Але незрозуміло, чому його так сильно «дьоргає»? — розказала вінничанка Неля.

Під час старту та зупинки тролейбус різко «смикається»: не встигли вхопитися, то запросто можете опинитися на підлозі. І ще кілька «дрібниць»:

  • У салоні, де закріплені молотки для розбиття вікон на випадок аварій, немає самих молотків.
  • З-під табло «стирчить» дріт живлення.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №9 на сайті 20minut.ua

  • Гумова вставка, яка має ущільнювати проміжок між люком для вентиляції та вікном, погано прижата.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №10 на сайті 20minut.ua

Чому тролейбус вийшов таким?

Розпитали гендиректора КП «Вінницька транспортна компанія» Михайла Луценка про недоліки тролейбуса. Чиновник одразу сказав, що їм добре відомо про проблеми з дверима. І те, що це незабаром виправлять. А упори, через які можна перечепитися, перероблять.

А чому тролейбус гудить і смикається? І панелі в салоні закріплені на один шуруп?

— Ця машина має більш «чутливе» керування, ніж в інших тролейбусів, які їздять по місту. Ще відшліфуємо програмне забезпечення, що допоможе забезпечити плавний хід. Але багато залежить і від стилю керування водія.

Ритмічний гул виникає через роботу поршневого компресора. Опрацьовуємо зараз це питання, хочемо замінити на гвинтовий компресор, щоб зменшити шум.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №11 на сайті 20minut.ua

У салоні деякі панелі не прикручені повністю. Не побачили і «аварійних» молотків

— Тролейбус проходить щоденний огляд. І робітники мають відкручувати панелі та дивитися в якому стані кабельна мережа. Викручувати / вкручувати всі болти незручно. Тому ми зараз опрацьовуємо питання, аби ці панелі закріплювалися замками: щоб робітник брав ключ, відкривав, передивлявся і потім одразу закривав.

А молотки прибрали тимчасово, аби зробити більш надійну конструкцію-кріплення.

Про ціну та альтернативи

Тролейбус «Вінниця» зібрали на базі білоруського кузова «МАЗ» з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння.

Серед «фішок» — на 30% менше використовує електроенергії у порівнянні з тролейбусами ЗіУ-9; може проїхати 5 кілометрів без струмоприймачів («ріг»). У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці.

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №12 на сайті 20minut.ua

У «Вінницькій транспортній компанії» розказали, що взялися збирати тролейбус, адже з часом потрібно міняти старі ЗіУ-9 (їх 120 машин).

— Крім того, ми даємо співробітникам роботу, підвищуємо їх кваліфікацію, розряд та зарплати, — каже Луценко.

Запевняють, що на базі власного депо складати машини дешевше, чим купувати нові з заводу.

— Моделі тролейбусів зі схожою комплектацією коштують від 5,2 мільйона до 7,4 мільйона гривень. Наш тролейбус коштує близько 5 мільйонів гривень, — каже очільник транспортної компанії Михайло Луценко.

А чому не можна придбати б/у тролейбуси?

— Таке питання опрацьовували. І логічно було б взяти у Цюриху тролейбуси, як ми вже отримали трамваї. Але. У швейцарських тролейбусів, які там списують, є проблеми по експлуатації та на них немає запчастин. А взяти машину без запасного обладнання та без розуміння чи освоїмо виробництво деталей — дозволити собі такого не можемо.

Є пропозиції з інших міст. Утім, з транспортом бувшим у використанні — потрібно бути дуже обережним, — відповів Луценко. І додав, що на цей рік запланували зібрати ще три тролейбуси «Вінниця».

А за скільки купують нові та вживані тролейбуси інші міста? ОГЛЯД ЦІН

Читайте також:

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №13 на сайті 20minut.ua

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №14 на сайті 20minut.ua

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №15 на сайті 20minut.ua

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №16 на сайті 20minut.ua

Чим вас здивує новий вінницький тролейбус? Тест-драйв «рогатого», фото №17 на сайті 20minut.ua

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (19)
  • Larisa Usachova
    Сьогодні тролейбус мене дійсно здивував. Зранку, коли  в годину "пік" зупинились всі тролейбуси на вулиці Київській не доїхавши до перехрестя на Київський міст, спочатку зраділа, що їду новим тролейбусом, думала, що зараз він зніме штанги і поїде на акумуляторах, але водій навіть і не збирався скористатись перевагами своєї машини, мовляв, що там ті 8 акумуляторів, що там тих 5 км і т.д. А ситуація на дорозі якраз склалася  для тестування цих переваг...
  • Наталья
    В Цюриху у тролейбусів, здається, 750 В! їх можна брати лиш на запчастини (шукати хороші панелі, сидіння, поручні, фарбувати і замінювати ними як десь треба). Ясно, що купувати таке невигідно, хіба даром чи на вагу
    Next reply Наталья
    У Цюріху, люди зовсім інші, і відношення до громадського транспорту теж
    Лена reply Next
    але скільки не міняй людей, тролейбуси з цюриха нам не підходять!! хіба з іншого міста. Якщо хіба що а запчатини і даром - можемо взяти з цюриха
    Орест Лютий reply Next
    У одному з швейцарських трамваїв вінницькі поци поцарапали майже всі вікна якимись літерами це така дебільна молодь росте у вашому європейському місті...
  • Грицько Штахета
    >У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці

    А зимою пічки теж будуть затягувати повітря з вулиці? Чи їх там просто немає, тому (і через вентилятори замість кондиціонерів) і 30% економіі електроенергії? )))
  • Олексій
    Помилок у тексті більше, чим недоліків у тролейбуса, теж мені критики...

keyboard_arrow_up