У п’ятницю, 17 травня, у місто виїхав новий тролейбус, який збирали вінницькі транспортники. А оглядали машину у вівторок, 21 травня. Про знайдені недоліки говорили транспортникам ще до виходу матеріалу. Тому, ймовірно, деякі «мінуси» ви не зможете побачити під час поїздки в новому тролейбусі.
Тролейбус зовні нагадує VinWay: він має округлу передню частину та фірмове поєднання синього з чорним кольором і двома білими смугами вздовж кузову. Такий збіг не випадковий — наші майстри працювали разом з київською фірмою «Гамма Україна», що до цього розробила дизайн «ВінВею».
Невідомо чому, але двері розкривалися дуже повільно. А потім побачили, що створки дверей закриваються не одночасно, а по черзі.
Викликають побоювання упори, що обмежують рух дверей всередину салону: є шанс перечепитися через ці металеві скоби.
Усередині тролейбус просторий: більше пасажирів вміщається на середній «площадці», значно менше — на передній та задній.
Жовті поручні, вигнуті «дугою», цілком зручні: при зрості 1,73 метра журналісту не важко було вчепитися за найвищий.
Ще з поручнів звисають незафіксовані «петлі». Але оскільки вони зроблені з гуми, то не ковзають навіть при різких зупинках.
Якщо їдете без навушників, то можна почути скрип під час руху машини: панелі під стелею ненадійно прикручені і труться між собою. Між ними є проміжки, а в деяких місцях — немає гвинтів.
Примітили ще один незрозумілий звук: тролейбус ритмічно гудів, наче приглушена «сирена».
У порівнянні з ЗіУ та «Богданами», що їздять містом, тролейбус «Вінниця» є значно тихішим. Гулу від роботи електродвигуна майже не чути.
— На цій машині працювати одне задоволення. Із ЗІУ — важко порівнювати, ця машина більш схожа на «Богдан». Але до вінницького тролейбусу ще треба призвичаїтися, він має чутливе керування. Подобається, що все під рукою, — сказав водій тролейбусу Дмитро Сташук.
Розміщення сидінь нічим не відрізняються від звичайних тролейбусів. Місця для того, щоб сісти та поставити ноги цілком достатньо. Система, яка оголошує зупинки громадського транспорту, є доволі гучною, а звучання — чистим, слова легко розібрати.
— Тролейбус сподобався. Коли його вперше побачила, то подумала, що це іноземних туристів везуть. Але незрозуміло, чому його так сильно «дьоргає»? — розказала вінничанка Неля.
Під час старту та зупинки тролейбус різко «смикається»: не встигли вхопитися, то запросто можете опинитися на підлозі. І ще кілька «дрібниць»:
Розпитали гендиректора КП «Вінницька транспортна компанія» Михайла Луценка про недоліки тролейбуса. Чиновник одразу сказав, що їм добре відомо про проблеми з дверима. І те, що це незабаром виправлять. А упори, через які можна перечепитися, перероблять.
А чому тролейбус гудить і смикається? І панелі в салоні закріплені на один шуруп?
— Ця машина має більш «чутливе» керування, ніж в інших тролейбусів, які їздять по місту. Ще відшліфуємо програмне забезпечення, що допоможе забезпечити плавний хід. Але багато залежить і від стилю керування водія.
Ритмічний гул виникає через роботу поршневого компресора. Опрацьовуємо зараз це питання, хочемо замінити на гвинтовий компресор, щоб зменшити шум.
У салоні деякі панелі не прикручені повністю. Не побачили і «аварійних» молотків
— Тролейбус проходить щоденний огляд. І робітники мають відкручувати панелі та дивитися в якому стані кабельна мережа. Викручувати / вкручувати всі болти незручно. Тому ми зараз опрацьовуємо питання, аби ці панелі закріплювалися замками: щоб робітник брав ключ, відкривав, передивлявся і потім одразу закривав.
А молотки прибрали тимчасово, аби зробити більш надійну конструкцію-кріплення.
Тролейбус «Вінниця» зібрали на базі білоруського кузова «МАЗ» з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння.
Серед «фішок» — на 30% менше використовує електроенергії у порівнянні з тролейбусами ЗіУ-9; може проїхати 5 кілометрів без струмоприймачів («ріг»). У салоні працюють вентилятори, що затягують повітря з вулиці.
У «Вінницькій транспортній компанії» розказали, що взялися збирати тролейбус, адже з часом потрібно міняти старі ЗіУ-9 (їх 120 машин).
— Крім того, ми даємо співробітникам роботу, підвищуємо їх кваліфікацію, розряд та зарплати, — каже Луценко.
Запевняють, що на базі власного депо складати машини дешевше, чим купувати нові з заводу.
— Моделі тролейбусів зі схожою комплектацією коштують від 5,2 мільйона до 7,4 мільйона гривень. Наш тролейбус коштує близько 5 мільйонів гривень, — каже очільник транспортної компанії Михайло Луценко.
А чому не можна придбати б/у тролейбуси?
— Таке питання опрацьовували. І логічно було б взяти у Цюриху тролейбуси, як ми вже отримали трамваї. Але. У швейцарських тролейбусів, які там списують, є проблеми по експлуатації та на них немає запчастин. А взяти машину без запасного обладнання та без розуміння чи освоїмо виробництво деталей — дозволити собі такого не можемо.
Є пропозиції з інших міст. Утім, з транспортом бувшим у використанні — потрібно бути дуже обережним, — відповів Луценко. І додав, що на цей рік запланували зібрати ще три тролейбуси «Вінниця».
А за скільки купують нові та вживані тролейбуси інші міста? ОГЛЯД ЦІН
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Larisa Usachova
Наталья
Next reply Наталья
Лена reply Next
Орест Лютий reply Next
Грицько Штахета
А зимою пічки теж будуть затягувати повітря з вулиці? Чи їх там просто немає, тому (і через вентилятори замість кондиціонерів) і 30% економіі електроенергії? )))
Олексій