Вісім місяців триває суд щодо незавершеної (!) реконструкції Київського мосту. Причиною стало, як стверджують чиновники, невиконання підрядником «МСУ-2» певних робіт. А саме — захист тротуарів та залізобетонних опор, які помалу почали руйнуватися.
Попри те, що суперечка в суді триває і кінця-краю її не видно, в кулуарах чиновники з підрядником вже обговорюють «мирову угоду».
У Господарському суді, 22 серпня, пройшло чергове засідання по справі Київського мосту. Суддя Анатолій Тварковський заслуховував позиції представників «МСУ-2» та чиновників департаменту капітального будівництва, які діаметрально розходилися.
— Восени минулого року надали підряднику аванс у розмірі 2,5 мільйона гривень для закупівлі матеріалу SIKA та завершення робіт з нанесення захисного шару на тротуари. Першого грудня 2018 року дія договору завершилася, а роботи не виконані. Акти виконаних робіт надійшли до нас десь через місяців два.
При тому, деякі з них, не підписані самим підрядником. У «МСУ-2» нам відповідали, що були несприятливі погодні умови для нанесення SIKA. Але ж це можна було зробити у вересні-жовтні, коли була гарна погода. І в нас проблема: без захисного матеріалу руйнуються бетонні опори та тротуари мосту, — роз’яснили позицію чиновники міськради.
На це представник підрядника «МСУ-2» відповів, що ці 2,5 мільйона гривень вони відпрацювали, а SIKA не нанесли, бо це було б порушення технологічної карти робіт.
— До SIKA ще був перелік робіт, які не можна було не виконати! У листопаді, коли ми готові були приступити до нанесення захисного шару, вже були несприятливі погодні умови. Виробник суміші пояснив, що матеріал потрібно наносити за постійної температури не менше 10 градусів тепла протягом двох діб.
Ми готові були завершити всі роботи ще у квітні 2019-го, але нам не дають: акти виконаних робіт не підписують в департаменті капітального будівництва, а тепер ще й суд, — каже представник підрядника.
Чиновники пояснюють, що не підписували ті акти робіт, якість виконання яких ставлять під сумнів. Тому через суд вимагають розірвати договір підряду з товариством «МСУ-2».
— Ви поклали шар ґрунтовки, залишили його на зиму і тепер ми бачимо, що тротуар руйнується. Як ми можемо підписати акти по цих роботах?
Зокрема, заступник директора департаменту капбуду Михайло Мирончук розказує, що підрядник після тротуарів мав би зробити захисне покриття на залізобетонні опори.
— Ці 2,5 мільйона йдуть на тротуари, а біля 13 мільйонів — на захист опор та багато інших робіт. Загалом, додаткові роботи коштують понад 26 мільйонів гривень. При тому підрядник «тихцем» продовжує реконструкцію. Зокрема, влаштував колесовідбій не за проектом, до чого є також питання, — каже Мирончук.
Взагалі, на цьому засіданні мали б поставити крапки над «і». Суд витребував експертизу, на якій мали б встановити достовірність виконання робіт, їхню вартість та можливість виконання захисного шару SIKA восени 2018 року, враховуючи погодні умови та властивості матеріалів.
Але з аналізом були проблеми: експерту Василю Сердюку не надали повний перелік актів та проектну документацію, яка досі у слідчих, що розслідують кримінальну справу з підозрою на корупцію.
Експерт нарікав й на те, що акти виконаних робіт, яких не вистачало, надіслали вже після виготовлення висновку експертизи:
— А я тоді був у відпустці, за межами Вінницької області. Тому експертизою було встановлено виконання тих робіт, акти на які було передано мені судом, — каже Сердюк.
У цьому висновку фахівець стверджує, що роботи виконані у повному обсязі, а захисні матеріали SIKA неможливо було нанести на тротуари в листопаді. Хоча у жовтні для цього були всі необхідні погодні умови. Останнє поставив під сумнів представник підрядника «МСУ-2».
— Пів жовтня були дощі. Яким чином ми змогли б нанести SIKA? Це було б порушення технології та збитки.
Представники департаменту капбуду додали, що висновок експерта їх не влаштовує, адже він неповний. Тож суддя Тварковський оголосив перерву і сказав, що викликає на наступне засідання представника технічного нагляду Василя Стасюка, що має підтвердити/спростувати виконання прихованих робіт, які не зміг встановити судовий експерт. При тому, Стасюк є представником департаменту капітального будівництва ВМР.
Після суду його учасники жваво обговорювали результати. Журналіст став випадковим свідком цієї розмови. І підрядник, і чиновники погоджувалися, що ремонт мосту варто завершити поки не пізно:
— Поки тепло можна зробити тротуари. Бо інакше, роботи потрібно знов перекласти на наступний рік, — каже представник підрядника «МСУ-2».
На це Михайло Мирончук йому відповів, що розмовляв з «Коротичем-молодшим» (Андрій, керівник «МСУ-2») і той підтвердив, що готовий почати роботу у вересні.
— Сказав, що може зробити тротуари за стару ціну (2,5 млн грн - авт.). А навесні можна було зробити захисне покриття знизу мосту, — каже Мирончук.
Обидві сторони конфлікту казали, що треба «мирову, бо суд нічого не вирішить». Але офіційна позиція «трохи» відрізняється:
«Продовження та закінчення реконструкції об’єкта, в тому числі, усунення виявлених недоліків, буде здійснено після завершення врегулювання спірних питань з генпідрядником ТОВ «МСУ-2», — відповідали раніше у мерії на наш запит.
Простими словами, міська влада буде чекати вирішення спору з підрядником у судовому порядку.
Суддя Тварковський призначив наступне засідання по справі Київського мосту на 29 серпня, 14:00, у приміщення Господарського суду на Пирогова, 29 (3-й поверх).
На реконструкцію Київського мосту, що тривала протягом 2017-2018 років, витратили понад 68 мільйонів гривень. Міст укріпили, розширили тротуари, зробили нову дорогу і проклали нові комунікації.
Але не завершили покриття тротуарів матеріалами Sika і не зробили захист відремонтованих та підсилених залізобетонних конструкцій. До того ж потріскалися тротуари, яким трохи більше одного року.
Реконструкція шляхопроводу не завершена, оскільки міст не прийняли в експлуатацію, хоча і визнаний «придатним до експлуатації».
Читайте також:
Фото в матеріалі: Архів «20хвилин».
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер