«Берлінські подушки». Навіщо їх ставлять у Вінниці, чи є в цьому сенс та яка ціна?

- Останніми роками на дорогах у місті почали ставити гумові дорожні пагорби, які в мерії називають «берлінськими подушками».
- Цими конструкціями уже облаштовані 16 ділянок доріг біля пішохідних переходів.
- Для чого це роблять? Як обирають місця для установки? Чи є ефективність цих засобів? Та, власне, яка їхня вартість?
На початку січня у Вінниці встановили чергові «берлінські подушки». Засіб зниження швидкості руху автомобілів є перед пішохідним переходом на вулиці Пирогова, біля відрізка з вулицею Стуса.
За принципом дії вони нагадують «лежачі поліцейські», але зі своїми відмінностями. Легкові авто змушені пригальмовувати й виїжджати на підвищення однією стороною. А от автобуси та вантажівки, які мають ширшу колісну базу, просто пропускають цю нерівність між колесами, без впливу на рух.
Що ще цікавого дізналися про ці засоби заспокоєння руху?
Уже маємо 16 місць з «подушками»
«Берлінські подушки» почали облаштовувати в нашій громаді з серпня 2023-го. За цей час вони з’явилися на пішохідних переходах біля шкіл №1, 5, 7, 8, 10, 14, 19, 20, 30, 33, біля дитсадка №15; поблизу Вінницько-Хутірського ліцею.
Ще їх встановили поблизу податкової на Василенка, у районі входу до Ботанічного саду на Пирогова та вулиці Антонова (біля ЖК «Андорра»). Разом з «подушками» на Пирогова-Стуса маємо щонайменше 16 ділянок, де є дорожні пагорби.
— Ці конструкції прийшли на зміну засобам заспокоєння руху, так званим «лежачим поліцейським». Оскільки змінились державні стандарти, тож, їх виключили. Дорожні пагорби показали себе якісніше в плані безпеки, — розповідав раніше директор «Вінницької спецдільниці з організації дорожнього руху» Сергій Чернов.
На відміну від класичних «лежачих поліцейських», «подушка» має м’яку дію на підвіску авто. На неї машина авто заїжджає тільки однією стороною.
Вони не впливають на рух громадського транспорту, або екстрених служб, бо цей транспорт може пропускати пагорб між колесами, не наїжджаючи на нього.
Та й для водіїв легковиків вони не повинні бути «сюрпризом»: перед місцями, де встановлені ці пагорби, є попереджувальні знаки про наявність нерівності й про скидання швидкості до 30 км/год.
Як обирають місця, де ставити пагорби
Депутат Вінницької міськради, секретар постійної депутатської комісії з транспорту Віктор Перлов розповів, як обирають місця, де потрібно ставити «берлінські подушки».
— В першу чергу, є потреба в зниженні швидкості транспорту біля шкіл та садочків. Тому там аналізуємо наявність та зношеність «лежачих поліцейських» і замість них ставимо «берлінські подушки», — говорить Перлов.
Другою причиною для установки подушок є звернення від вінничан.
— До прикладу, «берлінську подушку» на Костянтина Василенка, поблизу податкової, поставили саме після звернення громадян. Мешканці активно долучилися, писали колективні звернення і прямо вимагали установку засобу примусового зниження швидкості, — розповідає Віктор Перлов.
Третій фактор, який впливає на вибір місця для установки дорожнього пагорба — ситуація з аварійністю.
— Наприклад, близько року тому на пішохідному переході біля Стуса - Пирогова насмерть збили людину. Там спочатку в рамках тестування поставили напрямний острівець зі стовпчиків, — каже депутат міськради. — Це не дало бажаного результату: з радаром вимірювали швидкість, і водії як перевищували, так і продовжили перевищувати. Тож із січня там є «берлінські подушки». Уже можна сказати, що трафік там заспокоївся, і люди можуть спокійно переходити дорогу по пішохідному переходу.

— Чи вимірюється ефективність використання «берлінських подушок»? — спитав журналіст
— Їхня головна функція — спонукати водіїв скидати швидкість перед переходом, адже саме швидкість є основним показником безпеки дорожнього руху, — відповів Віктор Перлов. — Перед установкою берлінських подушок ми проводимо дослідження: із радаром вимірюємо швидкість транспорту в певні проміжки доби. Потім ставимо «подушку» і знову міряємо швидкість радаром у тому ж місці та в той самий час доби.
Як приклад наводить дорожній пагорб на Василенка, біля податкової. За його словами, до облаштування дорожнього пагорба середня швидкість потоку там була близько 70 км/год, а зараз — нижче 40 км/год. Йдеться саме про відрізок дороги біля пішохідного переходу, де встановили «берлінську подушку».
— Це, на мою думку, допоможе врятувати життя пішоходів: наїзд на людину на швидкості 70 км/год, з високою ймовірністю, завдає важких тілесних травм чи навіть призводить до смерті, а на швидкості 40 км/год — легкі тілесні ушкодження або навіть без таких, — резюмував депутат міськради.
Що по вартості?
З тендерів, який «Вінницька спецдільниця з організації дорожнього руху» провела восени минулого року, дізналися, що самі «берлінські подушки» коштують по 33 тисячі гривень за одиницю. Тоді як кожен дорожній стовпчик, якими додатково облаштовується дорожній пагорб — по 450 гривень за штуку.
І якщо взяти до прикладу «берлінську подушку» на Стуса-Пирогова, то на матеріали для її облаштування витратили 72 тисячі 750 гривень. Це дві конструкції по 33 тисячі гривень кожна та 15 стовпчиків по 450 гривень.
Чи потрібно ставити на дорогах «берлінські подушки»?
Читайте також:
У місті побільшає трамваїв з «низькою підлогою». Звідки їх братимуть?
У Вінниці п'ятий рік діє «зелена хвиля»: 61 світлофор працює синхронно
Вінницьке метро: 55 років тому пропонували пустити трамвай під землею
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Яна Киливник
Андрей Зеленый
Валентин Іванюк
ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ