У хабі «Місто змістів» відбулася виставка проекту «Алея 12,7 км». На 12 стендах опублікували передісторію проекту, бачення з реалізації протягом наступних десяти років.
За задумом архітекторів, урбаністів та чиновників, це має бути пішохідна набережна річки Південний Буг, довжиною більше 12 кілометрів — від Меморіалу визволення до Сабарівської ГЕС.
Найбільш доступним для проходу є лівий берег, тому проекти планують реалізувати саме тут. Організатори опублікували презентацію в електронному вигляді. Коротко описуємо, які ідеї пропонують втілити на майбутній Алеї 12,7.
Проходи під мостами мають з’єднати між собою різні частини набережної: містки мають з’єднати пляж Хімік та Бригантину під Київським мостом; стару набережну з набережною «Рошен» під Центральним мостом. І пропонується пішохідний прохід під Староміським мостом.
Орієнтовно на виготовлення кожного з цих містків доведеться витратити по 800 тисяч гривень.
Плюс, ще потрібен 30-метровий міст через Бузьку гавань — приватну пристань, яка знаходиться неподалік від пляжу «Хімік» та має власний маяк. На його проектування пропонують витратити 130 тисяч гривень і ще 500 тисяч гривень на реалізацію.
«На алеї є місця, де малі річки та джерела ускладнюють прохід через підтоплення грунту, особливо в дощову пору року», — пишуть дослідники.
Як варіант, пропонують прокласти помости, створити нові оглядові майданчики, що може коштувати понад п’ять мільйонів гривень. Це дасть 1 кілометр 155 метрів комфортного шляху для пішоходів, які вирішили прогулятися по набережній Бугу.
Набережну, яка проходить від Центрального моста до Бригантини пропонують вистелити дерев’яним настилом-променадом.
«Це буде сприяти утворенню безперервного пішохідного маршруту Алеї та формування нового гуманного дизайну існуючого бетонного берегоукріплення», — вважають організатори. І ще пропонують здійснити благоустрій Бригантини.
У купі, на ці заходи орієнтовно піде 135 мільйонів гривень.
Це, за намірами дослідників, буде заповідна зона, пам’ятка природи, яка після юридичного оформлення у парк сприятиме збереженню рідкісних видів флори і фауни. Серед них: злинка гостра, дивина густоквітна, материнка, миколайчики плоскі, звіробій, плакун верболистий, рогіз, скумпія, горобина, граб, дуб, щиглики, лиски, черепахи, щедрики, серпокрильці, коноплянки, крижні, мартини, снігурі омелюхи.
Ще в рамках цього етапу, пропонується створити спортивний кластер — місце, яке об’єднало стрілецький клуб, базу «Динамо», локацію для скелелазів та готельний комплекс «Родон». Це, на думку дослідників, сприятиме появі сервісів для проведення спортивних змагань національного рівня.
Кошти, які пропонують витрати в рамках цього етапу:
Один з варіантів поєднання набережної «Рошен» з іншою частиною набережної — зробити прокол під Центральним мостом і прокласти тунель.
І у рамках цього етапу хочуть відновити набережну біля Староміського мосту. Таким чином, вдасться об’єднати одразу три набережних Південного Бугу і завершити цю частину Алеї 12,7.
Орієнтовні обсяги витрат:
Дослідники пропонують відновити пляжі та причали, що вже є у Вінниці.
«Організація повноцінних пляжних зон дозволить закріпити любов містян до річки», — йдеться в презентації.
Орієнтовні обсяги витрат:
«Пішохідні містки дозволяють включити острів у мережу громадських просторів біля води та створити новий пішохідний зв’язок набережних з історичним центром», — вважають дослідники.
На їх реалізацію пропонують витратити 15,3 мільйона гривень. Плюс, закласти ще мільйон гривень на проектування паромної переправи на Бригантину та на будівництво пішохідного підвісного містка на Старе місто. Щоб почати реалізувати ці проекти в наступному етапі.
Четвертий вінницький міст, який є в Генплані, пропонують зробити пішохідним.
«Пішохідний місток з «Ющенка» на Старе місто вирішує величезну кількість викликів та створює неординарний інтерактивний об’єкт тяжіння», — йдеться в пропозиції.
Правий та лівий берег Бугу, до будівництва Київського мосту, з’єднував пором. Дослідники пропонують відновити цю переправу на Бригантину.
Орієнтовні обсяги видатків:
Зупинятися на довжині 12,7 кілометра не будуть. Тому дослідники пропонують розбудувати цю алею і до приміських сіл. На будівництво нових об’єктів туристичної інфраструктури, що стануть «точками тяжіння», пропонують витратити 30 мільйонів гривень.
Повністю презентація в цьому файлі:
Про будівництво Алеї 12,7 говорять, щонайменше, з 2017 року. Пояснення дослідників та чому обрали лівий берег Бугу — в цьому матеріалі: Алея 12,7. Що буде на набережній від Водоканалу до Сабарова
Який проект вам подобається найбільше?
Читайте також:
Стало відомо, скільки коштують світлофори на площі Гагаріна
Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів
Чи потрібні Вінниці нові мости? Спеціалісти розповіли про доцільність їхнього будівництва
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 4 від 22 січня 2025
Читати номер
Dmitriy Kuzhidim
Наталья Шевченко
Tatyana Yakymchuk
Наталия Пирняк