—А дехто не вірив! —такими словами озаглавив своє повідомлення у Фейсбуці народний депутат Геннадій Вацак. Запис зроблено сьогодні, 12 січня. Він зявився невдовзі після зустрічі глав двох держав: України Володимира Зеленського і Молдови Маї Санду.
— Ділюся новиною: президент Володимир Зеленський на брифінгу після переговорів з главою Молдови Маєю Санду озвучив амбітну ідею — будівництво сучасної магістралі, яка з’єднає Київ та Кишинів, — написав Геннадій Вацак . — З цією метою обговорили будівництво прикордонного мостового переходу через річку Дністер у Ямполі.
При цьому Вацак додав, що Мая Санду повідомила про плани поліпшити інфраструктуру на шляху Кишинів-Сорока, що дозволить створити транспортний коридор, який може стати найшвидшим маршрутом з центрального регіону України до країн Центральної та Південно-Східної Європи.
Пан Геннадій звернув також увагу на фразу Володимира Зеленського: «Нова траса скоротить подорож між столицями наших держав до п’яти годин».
Восени минулого року Вацак уже говорив про будівництво мосту через Дністер у Ямполі. Він нагадував, що розмов про переправу через Дністер дуже багато і тривають вони давно, навіть на міжнародному рівні, але далі справа не йде.
З трибуни парламенту нардеп озвучив свій депутатський запит до уряду. Просив офіційно повідомити про те, на якому етапі нині вирішення питання. Коли отримав відповідь, переконався в тому, що всі обіцянки стосовно майбутнього будівництва залишилися на папері. Принаймні поки що. Хоча об’єкт міг би бути включений до національної програми «Велике будівництво».
—Спробую зрушити справу з місця, про це мене просили виборці, — зазначав тоді пан Геннадій, не обіцяючи нічого конкретного.
Якщо міст через Дністер вдасться збудувати, то це буде справді значна подія. Адже спроб «перекинути» переправу у цьому місці було зроблено уже не мало. Однак жодну з них так і не вдалося реалізувати. Що буде з нинішньою обіцянкою, покаже час.
Перша спроба будівництва мосту між Ямполем і Косеуцами була здійснена ще 1903 році. Але далі проекту справа не пішла.
Вдруге до питання повернулись у 1940-му році, коли почалося будівництво переходу Ямпіль-Гирбова, однак Друга світова війна змінила плани містобудівників.
У 1975 році Дніпропетровський проектний інститут підготував проект залізниці Сороки-Маркулешт з продовженням по території України через Ямпіль-Вапнярку (з переходом на широку залізничну колію). Насправді вузькоколійку між Ямполем і Вапняркою розібрали. Тільки насип залишився.
У 2010 році Харківський науково-дослідний інститут розробив проектну пропозицію, згідно з якою вартість мосту разом з під’їзними шляхами має складати 190 млн. грн. Документ залишився на папері. Нарешті про міст у Ямполі багато говорили в уряді Гройсмана, де віце-премєром працював земляк ямпільчан Володимир Кістіон. Уряд змінився, план будівництва залишився Тепер почалася ще одна серія розмов, уже на рівні глав двох держав.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер