Дарина Лапчевська змагалась вдруге у національному проєкті і виборола місце серед суперфіналістів, повідомляють у вінницькій мерїі.
Фінальні дебати проходили на тему: «Чи повинна держава забезпечити дітям доступ до онлайн-навчання?». Вони, відбулися 25 квітня за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини. Реалізує проєкт в Україні громадська організація «Internationales Haus Sonnenberg». Щороку у проєкті «Молодь дебатує» беруть участь 70 шкіл з 20 регіонів України.
— Якщо ви хочете саморозвиватися, вміти відстоювати свою думку, то йдіть і спробуйте цей проєкт, тому що це настільки захоплює і ти стільки дізнаєшся нового, вчишся себе контролювати. І це, насправді, дуже класно. Навички, які я тут отримала, дуже корисні у повсякденному житті, і я їх використовувала багато в конкурсах, де потрібно відстоювати свою думку, — ділиться враженнями від участі в проєкті Дарина Лапчевська.
Її наставниця та викладачка Наталія Фасоля зазначила, що Дарина стала першою учасницю з Вінниці, яка потрапила до суперфіналу. Через карантинні обмеження змагання вперше були організовані онлайн. За словами Наталії Фасолі у проєкті очікують відновлення роботи дебатної школи, яка зокрема реалізується за підтримки департаменту освіти Вінницької міської ради.
— Ми сподіваємось, цього літа нам вдасться провести літню дебатну школу наживо. Якщо ні, то сподіваємось до наступного року зустрітись на міжрегіональних турнірах і потім на національному у Харкові, — каже Наталія Фасоля.
На фінальних іграх до фіналістів звернувся заступник генерального консула Німеччини в Донецьку, (консульство тимчасово розташувалося в місті Дніпрi) Петер Герр:
«Демократія означає мати голос та запитувати: лише тих, хто говорить, — можуть почути, лише ті, хто відповідають, — допомагають змінити. Я дуже радий, що ви, шановні учні, як зростаючі майбутні особистості, які будуть приймають рішення та нести відповідальність у вашій країні, практикуєте дискурс слів, обмінюєтеся думками, змагаєтеся аргументами та знаходите шляхи та рішення. Тим самим допомагаєте консолідувати та розширити демократичне суспільство України».
Ініціаторка та голова проєкту в Україні, депутатка європарламенту Віола Фон Крамон під час звернення до учасників дебатів нагадала про місію проєкту:
«Дуже важливо, щоб ви не лише навчались для навчання, але щоб з допомогою цієї програми ви дійсно отримали навички критично мислити і залишатись активними. У майбутньому, незважаючи, у якій структурі ви працюватиме, важливо, щоб ви залишались активними та чесними людьми».
Довідка:
Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах унікальний освітній проєкт, в рамках якого учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати. Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті.
Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасники дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.
Читайте також:
Вночі 35 років тому стався вибух на Чорнобильській АЕС. Історія та прикмети 26 квітня
ПЛР та ІФА: де і за скільки у Вінниці можна зробити тест на COVID?
Коли вінничанам виплатять грошову допомогу, яку щорічно дають до 5 травня?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер