Перші хибні кроки
- Спочатку я промовляла їй назви предметів та показувала картинки, а вона вперто мовчала, - каже Діана. – Мене це дратувало, я вимагала від неї відповіді. На цьому ледь все не скінчилося. Ситуацію змінила подруга - дитячий психолог, яка сама сидить у декреті з дитиною.
За словами дитячого психолога Марії Верешко, не можна тиснути на дитину, не можна вимагати результатів. Дитині просто має бути весело. У дітей є період мовчання, коли вони уже все розуміють, але ще не хочуть говорити. Якщо батьки тиснуть на дитину, вона зовсім не буде з ними займатися, а згадка про цей тиск буде викликати у неї страх .
Перші досягнення
Ігри відновилися, але не так інтенсивно. Мама тепер просто грала та у грі замінювала знайомі слова на іншомовні. Далі вона почала показувати дочці мультики англійською та в процесі перегляду переводила зміст для неї.
- Через три місяці занять у нас був перший результат, - каже Діана. – Ми дивилися мультик, і я саме різала салат та перекладала. Але, мабуть, через неуважність я зробила помилку у перекладі і дочка мене одразу виправила. Я не можу передати, як ми чекали тата з роботи, щоб поділитися радістю. А ввечері всі разом тортом відсвяткували цей день.
За словами психолога, така поведінка мами, коли вона не сварить за помилки, а тільки хвалить за досягнення, найбільше мотивує дитину для вивчення будь-якого матеріалу.
Коли починати вивчати
Психолог радить, що готовність дитини до вивчення іноземної мови можна визначити так. Перше - дитина повинна добре і правильно розмовляти рідною мовою та коректно і чітко вимовляти всі звуки. Друге - словниковий запас повинен бути достатнім, адже все навчання у віці від трьох років побудоване на поняттях рідної мови. Інакше у дитини виникнуть серйозні проблеми при вивченні мови. Тому, якщо батьки не можуть визначити сформованість мови, варто звернутися до логопеда.
- Починайте вивчення тоді, коли ваше чадо зможе сконцентруватися бодай на кілька хвилин, - говорить психолог. - Вивчення англійської мови для дітей до трьох років може бути малоефективним. Діітки в цьому віці освоюють матеріал повільно, їх дії скоріше спонтанні, ніж осмислені. Вони непосидючі і неуважні.
Як почати вивчати англійську?
- Для ігрового вивчення мови потрібно підібрати різні ігри, але такі, що підходять по темпераменту та подобаються дитині, - пояснює психолог. - Ігри краще використовувати різні, в тому числі і рухливі. Наприклад, проведіть вранці англійську зарядку - крокуйте, стрибайте, повзайте, присідайте і кожну дію озвучуйте англійською мовою, щоб у малюка виникала стійка асоціація. Діточок захоплюють ігри з м'ячем, і ви можете ставити елементарні питання під час гри, або знайомити дитину з одниною та множиною слів. Ви кидаєте м'яч зі словом в однині (кішка, собака, крокодил), а дитина кидає його назад, називаючи слово у множині. Також можна назвати тварину рідною мовою, а дитина повинна буде назвати її англійською.
Не перегружайте дитину
За словами психолога, є певні обмеження, чого робити не можна, коли ви вивчаєте англійську з дитиною. Перше - не можна вимагати від неї результатів чи правильних відповідей. Якщо не відповідає, промовте слово за неї. Друге - не потрібно заставляти вчити алфавіт та букви. Можна показати їх, але не наполягати на вивченні - це лише заплутає дитину.
Є ще одна порада для батьків, - каже психолог. - Не перевантажуйте маленьку людину, займайтеся лише кілька разів на тиждень. І кожен раз з ваших уроків робіть свято. Тоді ваш розумник буде чекати уроку та старатися, щоб порадувати себе і вас.
Вивчили і будемо вчитися далі
- Зараз я вирішила навчити Вероніку писати та читати рідною мовою, адже їй скоро до школи, - каже Діана. – У неї вже є перші успіхи та перші приводи для сімейних свят. Англійською вона зараз спілкується на гарному розмовному рівні і кожного дня вивчає нові слова. Думаю, що у неї з’явилася впевненість у собі. Адже, коли Вероніка починає говорити зі мною англійською, навіть знайомі дивуються. Їй подобається бути розумницею. Іще моя подруга, та що живе в Канаді, постійно спілкується з нею по скайпу англійською. Це також Веронічці дуже допомагає.
Лариса Олексієнко
викладач англійської і польської мови:
Це чудовий досвід. У більш старшому, шкільному віці вивчення мови пов’язане з граматикою. А коли дитині три роки, у грі, на слух, за допомогою рухів, предметів, мультиків, і головне - без граматичних правил, без вивчення закінчень, дитина сприймає чужу мову, як рідну, вивчаючи її цілими реченнями.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер