Будівництво кладовища на Сабарові, що коштуватиме міському бюджету більше 40 мільйонів гривень, викликало обурення в соцмережах. Вінничани не розуміли, навіщо треба виділяти стільки коштів на цвинтар.
У мерії запевнили, що на Луці закінчуються місця для поховань і треба новий цвинтар. За словами очільника департамента комунального господарства Володимира Ніценка, на будівництво цвинтарю дають з міської казни 17,5 мільйонів гривень. А кладовище будуватимуть в дві черги — в 2017 та 2018 роках.
Нещодавно визначили переможця — товариство «Шляхбуд», що збудує сабарівський цвинтар за 37 мільйонів 668 тисяч гривень. Завдяки бізнес-пошуковій системі YouControl журналісти дізналися більше про це підприємство.
Обрали переможця
Аукціон в ProZorro на право будувати Сабарівське кладовище пройшов 25 квітня. Було лише два претендента — товариство «Шляхбуд» та товариство «Подільський будівельний інжиніринг». Обидві компанії вже мають досвід з тендерами. Зокрема, «Шляхбуд» ремонтує дороги по місту, а «Подільський будінжиніринг» минулого року отримав тендер на відновлення озера, що на Тяжилові.
Під час аукціону «Подільський будівельний інжиніринг» запропонували 38,1 мільйона гривень за роботу, а «Шляхбуд» — 37,6 мільйона. З останнім департамент комунального господарства планує укласти договір, визначивши «Шляхбуд» переможцем.
Від початку будівництво цвинтаря на Сабарові оцінили в 40,3 мільйона гривень. Економія через ProZorro виявилася незначною — 2,7 мільйона гривень.Наприклад, під час аукціону на реконструкцію Київського мосту, підрядник знизив ціну ремонту на 10 мільйонів гривень.
Що треба зробити?
Як ми раніше писали, підрядник для цвинтаря повинен зробити благоустрій та озеленення. Поставити навколо кладовища огорожу, збудувати будинок для охорони, будівлю для співробітників та адміністрації кладовища тощо.
Будівництво буде в дві черги — з червня по липень цього року та з березня по листопад 2018 року. Для цього «Шляхбуд» залучить понад 30 своїх співробітників та 40 одиниць техніки, серед якої є екскаватори, трактори, асфальтоукладники тощо. Цього, на думку адміністрації товариства, має вистачати на будівництво кладовища.
«[Компанія] не планує залучати до виконання робіт субпідрядника, в обсязі більше ніж 20% від вартості договору на закупівлю», — зазначено в довідці від товариства.
«Шляхбуд» на тендерній голці
У пошуковій системі YouControl вказано, що товариство «Шляхбуд» було засновано ще в 2003 році. Підприємство зареєстровано в Луці-Мелешківській та має 125 тисяч гривень статутного капіталу. Основний вид діяльності: будівництво доріг та автострад.
Директором підприємства є Анатолій Шеремета. А у списку засновників є одразу сім людей, кожен з яких володіє часткою «Шляхбуду».
У фінансових звітах підприємства вказані мільйонні прибутки за рахунок держтендерів. Інші види прибутків в YouControl на цю компанію знайти не вдалося. Так, за минулий рік підприємство заробило на держтендерах 97 мільйонів, тоді як за перші чотири місяці 2017 року «Шляхбуд» отримали вже 66 мільйонів гривень.
Міський департамент комунального господарства часто співпрацює з цим товариством.
По суті, «Шляхбуд» є монополістом на дорожні роботи у Вінниці. Вони робили дороги на Пирогова, Юності, Келецькій; облаштовували зупинки для громадського транспорту, відновляли тротуари тощо. З квітня 2016 по квітень 2017 року підприємство отримало 75 тендерів на загальну суму 74 мільйона гривень.
До того ж 34 закупівлі взагалі не проходили через аукціон: департамент комунального господарства просто викладав оформлені договори в систему, бо це є «допорогові» закупівлі.
Так, наприклад, тендер на капітальний ремонт дороги в приватному секторі на вулиці Замковій одразу отримало товариство «Шляхбуд». Вартість робіт — 1 мільйон 73 тисячі гривень. Без оголошення аукціону не вдалося отримати жодної економії бюджетних коштів з цієї та інших допорогових закупівель.
Хоча законом «Про електронні закупівлі» допорогові закупівлі можна проводити без аукціону, фахівці радять проводити й такі тендери з кількома учасниками. Так можна було отримати економію з дев’яти мільйонів гривень, що отримало товариство «Шляхбуд».
Альтернатива кладовищу — «місто мертвих»
Раніше ми писали про вінничан-братів Якимчуків, які пропонують зробити новий вінницький цвинтар… під землею.
— На кожному поверсі буде вентиляція, система пожежної безпеки, — сказав Антон Якимчук. — А електронна база даних надасть всі вичерпні відомості про похованих в «Місті мертвих». Наприклад, поховали людину, а її син чи правнук поїхав кудись в Аргентину. Прийшов сюди і легко знайшов свого родича по портрету та прізвищу.
Як казали винахідники, «Місто мертвих» розташовуватиметься на відстані вісім-десять кілометрів від Вінниці в ярах. А вартість цього склепу буде на рівні 7-8 мільйонів гривень. Але у мерії журналісту сказали, що підземний склеп — це цікава ідея, але кошторис буде значно більшим, ніж вказували Якимчуки.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 1 від 8 січня 2025
Читати номер
Александр Козловский
Александр Козловский
Александр Козловский
Максим Коберник