Про можливості та власний досвід вирішення кадрових питань розкажуть 10 спікерів на третьому Бізнес-форумі 4 жовтня. А доти ми запропонували нашим спікерам відповісти на три питання стосовно сьогоднішньої ситуації на ринку праці:
1. Наскільки ви вважаєте поточну ситуацію на ринку праці складною для роботодавця? За 10-бальною шкалою. Чого ви очікуєте в майбутньому?
2. Як, на вашу думку, змінилися очікування претендентів сьогодні, в порівнянні з тим, що було 5 років тому?
3. Якби ваш знайомий керівник попросив у вас всього одну пораду з підбору кадрів, що б ви порадили?
1 Ситуацію на ринку праці оцінив би на 6 балів. Тому що ще є "перспективи" падіння ринку. Слід очікувати зростання трудової міграції за кордон з України. Але в найближчому майбутньому посилиться міграція кваліфікованих кадрів, а саме - за рахунок наших студентів, які зараз починають все більше їхати на навчання за кордон, а повертаються з них одиниці. Відповідно ми будемо отримувати менше "притоку" нових працівників на ринку праці. Також посилиться вплив фрілансерської праці, в форматі якої люди фізично знаходяться в Україні, а працюють на польського, німецького, американського роботодавця - це також зменшить ємність ринку праці в Україні.
2. Основні очікування, які змінились, це "образ світлого майбутнього". З відходом старшого покоління з ринку праці робота перестає бути "треба" і перестає бути "почесним обов'язком", а стає все більше "хочу" та способом самовираження. Головний наслідок такої зміни, це ставлення до роботодавця і до заробітної плати. Тепер обирає працівник, хоче він працювати в тій чи іншій компанії чи ні. І працівник зараз стає орієнтований не на максимальну з/п (жертвуючи здоров'ям, сім'єю, друзями, вільним часом), а на самореалізацію себе, як професіонала і як особистості.
3. Керівникам бізнесу потрібно підходити до підбору кадрів, як до стратегічно важливого завдання. А головне - змістити фокус із стратегічного підбору на стратегічний розвиток. Ринок праці рухається в такому напрямку, що "пошук талантів", це всього лише можливість протриматись на плаву якийсь недовгий час. Глобальну перевагу матимуть ті компанії, які вміють цінувати своїх працівників і розвивати їх.
1. Ситуацію на ринку праці я не вважаю складною - вона просто інша: сьогодні працюють нові інструменти підбору, активізувалися інтернет-ресурси, соціальні мережі; менше результатів ми отримуємо від таких джерел, як оголошення, "сарафанне радіо" (те, що працювало ще 5 років тому). Змінилася мотивація персоналу, вони хочуть навчатися, рости разом з компанією, бути причетні до чогось великого. Так, рівень доходу повинен бути не нижчим за ринковий, але це все частіше йде на другий план.
2. Очікування претендентів, в порівнянні з тим, що було 5 років тому, змінилися в такий спосіб: вони оцінюють компанію в комплексі (масштабність = перспективи зростання в компанії; атмосферу в колективі; можливість особистісного розвитку, рівень доходу). Усе частіше люди готові більше часу приділити пошуку роботи, але щоб знайти "свою". Це пов'язано з тим, що тенденція частої зміни роботи здобувачами втомила не тільки роботодавця, але і працівника - це для більшості стрес.
3. Керівнику порадила б одночасно з підбором впровадити систему адаптації персоналу, тому що в багатьох компаніях її на сьогодні немає, а в такому випадку, будь-який рекрутинг втрачає свою ефективність.
1. Сьогодні дуже складна ситуація на ринку праці для роботодавців, якщо оцінювати за 10-ти бальною шкалою, то напевно 9. Це моя суб'єктивна думка. Компанії, які працюють системно з персоналом, мають невисокий % плинності і гарний % продуктивності співробітників. На жаль чи на щастя часи, коли співробітники дозволяли що б їх сприймали, як ресурс пройшли і зараз роботодавець починає (хтось вже) сприймати співробітника, як капітал. Саме для якісної роботи з персоналом створюють HR відділи, які в свою чергу кидають всі сили на підтримку HR бренду роботодавця, тобто працюють для того щоб співробітник був задоволений, лояльний і максимально продуктивний. Це сталося тому, що ми працюємо з поколінням, яке сильно відрізняється від попередників.
В недалекому майбутньому вийдуть на ринок праці покоління Z (з 2004) і нам роботодавцям потрібно вже готуватися до цього. Вивчати методи управління, які мають будуватися більше на співпраці, ніж на наказах і беззаперечному підпорядкуванні. Для цих людей вже немає кордонів, вони люди всього світу, вони звикли до комунікації на високих швидкостях і до швидко відчутного результату. У цих людей гроші, це засіб. Вони не ганяються за брендами, вони самі бренд. І в той же час вони завжди дотримуються моди. У них немає авторитетів. І ще ці люди дуже волелюбні їм не шкода буде все кинути і з легкістю переїхати, не те що в інше місто, а й в іншу країну. На мою думку, робота в офісі на повний робочий день, це не для них. Тому роботодавцям потрібно готуватися до управління, тобто до співпраці з даними співробітникам.
2. Зараз ми працюємо з поколінням Y (1984-2004). Вони інші і очікування у них зовсім інші. Все частіше ми роботодавці чуємо про надання гнучкого графіка, оплаті мало не подобово. Але в той же час вони не працюють тільки за гроші, робота повинна приносити, щось більше. Такі співробітники вміють цінувати свою працю і якщо грошей мало на фізіологічні потреби і потреби безпеки (піраміда Маслоу), вони працювати не будуть. Стабільність і кар'єрний ріст не зовсім мотиватор для цих людей, цим їх теж не змусиш працювати. Люблять навчатися і швидко вчаться, тобто важливо, щоб в компанії була налагоджена система навчання, побудована система адаптації. Вони хочуть відчувати, що їх робота приносить користь. З легкістю міняють роботодавця, якщо їм не комфортно працювати. З урахуванням всього вищесказаного не потрібно чекати від них, що за гроші і за кар'єру вони будуть працювати тільки у вас і все життя. Тепер ми роботодавці повинні вміти працювати з ними, якщо хочемо створити продуктивну команду прихильників. І пропонувати трохи більше ніж просто гроші.
3. Керівнику потрібно систематизувати підбір персоналу і все буде добре. Не можна на чотириколісного автомобілі розвернутися на 180 градусів на одному колесі.
Зареєструватись на бізнес-форум за пільговою ціною 550 грн можна до 24.09. До 30.09 - 700 грн. Реєстрація на сайті bizforum.vn.ua або за телефоном 067 432 50 45.
Спікери третього Вінницького Бізнес-форуму та програма виступів:
Тема: Теорія поколінь. Як виховати осмисленого лідера
Тема: Системний рекрутинг, або як знайти працівника за 2 тижні
Тема: Адаптація нових співробітників в эпоху Internet
Тема: Як з класного кандидата зробити середнього співробітника?
Тема: Як ми створили для співробітників партнерську модель, реально пов'язану з успіхами бізнесу
Тема: Як мотивувати персонал, щоб не було плинності
Тема: Карта компетенцій як інструмент успішного підбору, утримання співробітників і розвитку бізнесу
Тема: Як порозганяти найкращих співробітників і залишитись з купкою безініціативних пристосуванців
Тема: HR сегодня та завтра - тренди та виклики
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер