Чи безпечно їздити? Водії винуватять в аварійності нелегалів, а пасажирам байдуже

Чи безпечно їздити? Водії винуватять в аварійності нелегалів, а пасажирам байдуже
Зінаїда Мілінчану (56): Якби автобуси були більші, тоді б білети коштували дешевше. Мій - 72 гривні. Це дорого
  • На західному автовокзалі розпитали пасажирів, чи не страшно їм їздити в автобусах після гучних аварій.
  • І люди сказали, що нашими автобусами майже задоволені. Все влаштовує, крім цін на квитки.
  • А що розповіли водії про суцільний контроль на дорозі?

— Мене чотири рази перевіряли за останні кілька днів. І поліція, і транспортна інспекція, — говорить водій «Богдана» Микола, який відправлявся минулої п’ятниці по своєму маршруту з Західного автовокзалу. — Дивилися на резину, документи. Все гаразд.

Зупиняють водіїв маршрутних автобусів на автодорогах області вже більше тижня, з 23 липня. Минулого тижня 20minut.ua розповідав, що почали «шмон» після двох ДТП з загиблими пасажирами. В одному випадку водій автобуса не мав категорії «Д». Тобто не вмів возити людей. От і не довіз живими.

Чи не лячно сідати тепер в автобуси, ми запитали на Західному автовокзалі. Пасажири не говорили про страх перед поїздкою. Старші загадували, що раніше, при Союзі, добиратися було гірше. Зараз чистіші автобуси і часто ходять. А молодь турбувала не безпека, а комфорт. Їм не вистачає кондиціонерів в салонах.

— Буває сиджу, чекаю прибуття, бачу — їде маршрутка, така погана, така погана. Але, слава Богу, мені в неї сідати не довелося. Ті, якими їздила, мене влаштовують, — каже Валентина Поцілуйко з Мурованокуриловецького району. — Раніше траплялися маршрутки, де коліна не влізали. Зараз немає таких. Все нормально.  

Відео дня

— Треба, щоб кращі були транспортні засоби, а ще більше треба, щоб дороги були відповідні, — говорить Андрій Миколайчук з Бару. — Дорожчає проїзд постійно і більше нічого не міняється. Платимо, виходить, тільки за ремонт розбитих на нікудишніх дорогах маршруток.

— Чи відчуваю я себе в безпеці у дорозі? Не можу сказати, це таке поняття «розтяжиме». Має ж значення не тільки, який автобус, а і який шофер, — каже мешканка Ялтушок Зінаїда Мілінчану. — Думаю, повинні більші автобуси, бо села дуже загружають їх. Тоді б і білети, може, не такі б дорогі були.

Люди про водіїв  

Найбільш старим із тих, що застала журналіст на автовокзалі, виглядав автобус маршруту «Жмеринка-Вінниця-Лисогірка». Заходжу в заповнений салон і питаю в пасажирів думку про транспортний засіб, яким вони зараз поїдуть. Жінки одна поперед одну розказували, що в них найкращий водій у світі, і він регулярно ремонтує автобус.

— Он подивіться, які «Богдани» їздять по Вінниці ржаві. Вони розсипаються. Страшно їхати, — каже пасажирка, а на слова журналіста про іржу на цьому автобусі сміється: — Двері не вилітають, тай нормально!  

— Такі, як у нас дороги, то ще слава Богу, що він їздить взагалі, — говорить інша жінка. — Оце біда — дороги, а не наша маршрутка.

Водій заходить перевіряти квитки і обілечувати тих, що минув каси автовокзалу. Він спокійно реагує на інтерв’ю в його автобусі. Каже, що «хотів би їздити на кращому, але хто ж його дасть».

— Треба, щоб з вами ходили ті транспортники, які роблять перевірки, ми б їм все висказали, — продовжують пасажири. — Що водій в нас дійсно хороший. В дорозі поломок у нього не буває.     

 

Легали і нелегали  

— Вже двічі попадав на перевіряльників в дорозі, — розказує водій іншого автобуса Руслан Комар. — Поліція обдивлялася машину, резину, документацію. В мене все нормально. Стараюся. І «Богдан» маю свіженький, 2006-го року. Перевірок нема чого боятися. вожу людей вже 18 років. Колись про мене писали в газети: «найкращий шофер»…

Зразковий водій поїхав. Далі іду до тих маршрутників, що стоять осторонь платформ, чекають своїх рейсів і мають час розповісти більше.

— По Жмеринці сьогодні стояла поліція, і на копайгородському повороті. Спиняли, дивилися документи і на машину. Але нам ці перевірки не страшні. Ми дивимося за машинами. Всі дивляться, хто легально працює.

Трійця співрозмовників — водії з Мурованокуриловецького АТП. Вони розказали, що у Вінниці працює три великих перевізника, в кожного по сотні автобусів, переважно «Богдани» і «Еталони». Також є свої АТП в райцентрах. В їхньому — більше 10 машин. «Мерседеси Спринтери».

— «Спринтера» одні з кращих машин, тут нема що казати. Вони найбільш надійні. Але діло не в маршрутках. Діло в тих шоферах, які їздять без документів, — каже один водій.

— Оці всі автобуси, що ви бачите на автостанції, це все законно, — пояснює другий. — Офіційні, з АТП, які мають базу. А ще є неофіційні. В них немає маршрута. Куди хочуть, туди їдуть. Посадка біля «Фуршета». От ці маршрутки і створюють аварійну обстановку. Всі про них знають, але нічого не роблять. Куди треба поступає сигнал, що «це нормального пацана машина», і їх не чіпають. Контролерам байдуже, що той «нормальний пацан» посадив за кермо «свитка» з купленими правами, який жене 130, говорить по телефону в дорозі та лускає соняшник…

 

Про чиновників

Водії розказали, що днями їхні колеги повідомляли номери нелегала в облдержадміністрацію. В управлінні транспорту їх знайшли у базі, як ліцензовані на нерегулярні перевезення. Щоб довести регулярну роботу в обхід автостанцій, треба такі маршрутки фіксувати в той самий час в тому ж самому місці кілька разів підряд. Такого ніхто не робить.   

— Я за тиждень не бачив, щоб хоч одного нелегала зупинили для перевірки, — продовжують розказувати водії з АТП.

— Ніхто не бачив, бо їх не зупиняють! Всім немає діла, що ніякий доктор того водія не перевіряє перед дорогою, ніякий механік не оглядає його машину. Ніхто не контролює, скільки разів на день він їде? Оце треба виясняти, а не в нас, графікових, зупиняти. А в нас, в АТП, спеціалісти перевіряють, підписують, випускають і відповідають, — каже водій «спринтера».

— Коротше кажучи, бардак на перевезеннях пасажирів повний, — говорить його колега по АТП.

— Що треба зробити, щоб все було, як належить? — питаю водіїв.

— Міняти начальство повністю, — звучить у відповідь.

«Нелегали – це питання окреме»

Олексій Соколовський, начальник управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області:

— Спільно з Нацполіцією ми склали 73 акти про порушення, починаючи з 23 липня. Відсутність документів — 24 випадки. Але це не значить, що їх взагалі немає, просто під час перевірки у водія їх не було. Може, перевізник не дав. Відсутність документів — це третина усіх виявлених порушень. 4 акти склали про технічний стан. Інші порушення — одиничні. Заблокований аварійних вихід, відсутня аптечка або інформація для пасажирів, недотримання режиму праці і відпочинку (водій працював без перезмінки).

В нас відпрацювання серйозні. Навіть зараз пішла ротація: чотири наші інспектори поїхали в Черкаську область працювати, а їхні четверо до нас приїхали. В такому, посиленому режимі нас націлюють працювати два місяці.  

Що стосується нерегулярних перевезень, звісно, бувають випадки, що під їх виглядом їздять нелегальні перевізники. Та це питання окреме. Вони мають місце, але казати, що це носить масовий характер, не можна.

В поліції свої дані про порушення

За тиждень перевірок автобусів і маршруток поліцейські виявили 119 адмінпорушень, оглянувши 355 автобусів. Тобто в кожному третьому було не все гаразд. За даними управління превентивної діяльності обласного управління Нацполіції, зафіксували такі порушення:

  • 66 випадків перевезення пасажирів понад встановлену кількість,
  • 5 — відхилення від маршруту,
  • 5 — керування водіями автобусів без необхідних документів,
  • 10 — керування маршрутними транспортними засобами, які не пройшли обов’язків техконтроль,
  • 29 порушень правил дорожнього руху.

Крім того, поліцейські виявили 9 технічно несправних автобусів. Один з них був переобладнаний з порушенням норм та стандартів.


Читайте також:

Почали «шманати» перевізників. Поліція патрулює трасу та зупиняє маршрутників

Смертоносні колії і вагони. Люди не знають елементарних правил безпеки

Жінка на «Volkswagen» збила велосипедиста на Ватутіна. Він в реанімації

Докази поліція ховає в кімнаті без вікон. А як повертає людям крадене? (ІНФОГРАФІКА)
 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Вася

    Это непобедимо, как и кладбищенский бизнес
  • без

    А сам цей Соколовський коли був на вокзалі?А за ці порушення скільки авто зняли з маршруту?Чи пустили далі?

    (Він   просто поговорив з кореспондентом!)

    Скільки грошей надійшло в бюджет від цих "актів".

    Чи просто відрапортував і все?
  • Борис Загородній

    Не можу сказати за сьогодняшній день про один із автовокзалів Вінниці, але декілька років тому водії на останній свій маршрут їхали уже під "мухою"

    Ps. Дані водії працюють і досі на цих маршрутах.

    Так про яких лікарів чи технічний стан можна говорити.

    Не говорячи уже і про сам стан доріг.

    Звертаюсь до Укравтодору, ремонтуйте будь ласка якісно дороги! Це запорука безпеки!

    А до водіїв будьте обережні навас чекають дома ваші рідні!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Створимо живий коридор для Героя! До Вінниці «на щиті» повертається Олександр Яремчук 20:14 Орденом нагородили молодого бойового медика Нацгвардії Богдана Гижу з Козятина 20:02 «Він навчив мене бути щасливою, але не сказав, як жити без нього». Розповідь дружини полеглого бійця 19:33 Дев'ять днів у Вінниці за рядом адрес не буде газу. Список будинків Від читача 19:06 Молодь Вінниччини ярмаркувала у Хмельницькому 19:25 Онови дані в ТЦК або станеш ухилянтом. До чого ще зобовʼязує новий закон про мобілізацію? 18:02 На Вінниччині вирує негода: рятувальники прибирають повалені вітром дерева photo_camera 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up