Щодня зростає популярність скутерів, а разом з тим і аварійність. Кожна третя транспортна пригода відбувається за участю водіїв мототранспорту.
Дівчина їде на скутері. Волосся розвіває вітер, а вона захоплено говорить по телефону. Це було б дуже гарно, якби не було страшно - водіям, пішоходам і пасажиру, який майже не дихає на задньому сидінні.
- Згідно закону про дорожній рух державна реєстрація колісних транспортних засобів здійснюється за умови об’єму двигуна більше 50 см3, - коментує ситуацію начальник державтоінспекції області Микола Сіманчук. – В такому разі скутеру присвоюють номерний знак, а водій (якому вже виповнилось 16 років) здає екзамен та отримує посвідчення водія категорії А. Але скутерів з об’ємом двигуна до 50 см3 не менше і їх власники в потоці дорожнього руху наражають на небезпеку як всіх оточуючих, так і самих себе. А в разі аварії, коли водій залишає місце пригоди, ми не можемо знайти ні власника скутера, ні того, хто причетний до даної пригоди. Тому ми звернулись до мерії та облдержадміністрації з проханням створити нам умови, щоб ми могли реєструвати такі транспортні засоби, як мопеди, моторолери, скутери з об’ємом двигуна до 50 см3 (знову ж таки з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків ). Якщо ж все буде зареєстровано, Державтоінспекція зможе більш результативно вливати на ситуацію з експлуатації даних транспортних засобів.
Питання буде розглянуто на найближчій сесії. Батьки будуть відповідати за дії своїх дітей як в кримінальному, так і адміністративному плані. Всі претензії за порушення правил дорожнього руху виставлятимуть батькам. Якщо знайшли гроші на таку розважальну іграшку як скутер, то знайдуться гроші для сплати штрафу. І будуть думати чи варто купляти дитині у вісім років мопед .
За словами Миколи Віталійовича, скутеристів можна поділити на кілька категорій. По перше – це люди 16-50 років, для яких він дійсно необхідним в житті. Вони спроможні давати тверезі оцінки своїм діям, не порушують правил дорожнього руху. Їх десь 30% водіїв. Далі йдуть групи ризику. Це діти до 16 років, які знаходяться в ейфорії і не бачать, що відбувається на дорозі та загрожують пішоходам, водіям та пасажирам, яких везуть. Про правила дорожнього нема і натяку.
- Був нещодавно випадок: хлопчик восьми років керував скутером з об’ємом двигуна 150 см3, - продовжує Микола Сіманчук. – Він може розвивати швидкість до 160 км. Мамі хлопець сказав, що хоче купити велосипед з мотором. Та дала гроші. А коли ми забрали скутер на штраф-майданчик і приїхала мама та побачила “машину”, то дякувала за те, що врятували життя її сина. Загалом, наймолодший, відомий нам, водій скутера має сім років.
Наступна група ризику – молоді дівчата віком від 16 до 20 років. Вони на ходу говорять по телефону, п’ють пиво, якби була третя рука – підфарбовували б губи та робили манікюр. І це все замість того, щоб уважно стежити за дорогою. Через власну неуважність вони регулярно потрапляють до лікарні і не забувають взяти з собою за компанію водія машини, чи пішохода, який трапився на їх шляху.