Найстарший в країні трамвай та електробус: унікальний громадський транспорт, який можна побачити у Вінниці

Найстарший в країні трамвай та електробус: унікальний громадський транспорт, який можна побачити у Вінниці
  • Серед звичних для ока пересічних містян швейцарських трамваїв, вінницьких тролейбусів та турецьких автобусів є кілька справді унікальних екземплярів громадського транспорту. Як виглядають ці машини та в чому їхня унікальність?

Нещодавно ми розповідали про громадський транспорт Вінниці з незвичним зовнішнім виглядом, що курсував містом впродовж останніх 15 років. Цього разу розкажемо про унікальний транспорт, який існує у Вінниці лише в одному екземплярі, а подекуди йому немає аналогів в усьому світі. 

Почнімо з вагона «сліпа корова». Ми згадували про нього у попередньому матеріалі, але не можемо не включити його й до цієї добірки. Ззовні вагон є копією звичних для Вінниці швейцарських «Міражів». Саме ці вагони складають більшість трамвайного парку міста. Однак «сліпа корова» має суттєву відмінність — у ній немає кабіни, і використовувати її можна лише як причіпний вагон. 

Наразі цей транспорт є експонатом «Музею Вінницького трамвая», що не заважає йому бути на ходу. Час від часу у Вінниці організовують екскурсії, під час яких можна проїхатися на цій моделі. Ніде у світі окрім Вінниці не збереглося такого експоната. Навіть у Цюриху, звідки його й привезли у 2008 році. 

Відео дня

Впродовж 2015-2018 років на базі вінницького депо зібрали десять трамваїв, що отримали назву VinWay. Вони існують у вигляді односекційних, двосекційних й трисекційних вагонів. Однак унікальним серед них є саме перший «ВінВей» з бортовим номером №224. 

Це повністю модернізований чеський трамвай КТ-4, який єдиний серед усіх має дві секції. А ось неприємною його відмінністю від решти «ВінВеїв» є те, що він також єдиний повністю високопідлоговий. Це робить його незручним для використання маломобільними пасажирами.

Ще однією унікальною транспортною родзинкою нашого міста є швейцарський вагон Karpfen №253. Відрізнити від решти «швейцарців» його можна за зовнішнім виглядом: він односекційний і виглядає значно коротшим за всі інші. Цей трамвай виготовлено 1959 року, що робить його найстаршим пасажирським трамваєм України, який наразі використовують на маршрутах. 

Не можемо не включити у добірку ретро-тролейбус, який також іноді можна побачити на міських вулицях, а під час деяких свят навіть на маршрутах. Мова про модель ЗіУ-5. Цікаво, що цей тролейбус свого часу відновили з самого лише кузова, знайденого активістами у дворі однієї з багатоповерхівок Вінниці. Такі машини не випускаються вже пів століття, але завдяки вдало проведеній реставрації, вінницький екземпляр виглядає як новенький. 

Врешті згадаємо за перший і наразі єдиний у Вінниці електробус Skywell. Упізнати його можна за відмінною лівреєю: замість стандартних жовто-зелених кольорів, кузов цієї машини пофарбовано у біло-зелений. Спочатку електричний автобус мав пробути у місті лише кілька днів (вінницькі транспортники хотіли просто ознайомитися з цим видом транспорту), однак він добре себе зарекомендував і машину лишили. 

Електробус дешевший за експлуатаційними витратами за автобуси, що заправляються дизельним пальним. Одного заряду батареї йому вистачає на 300 кілометрів, а цикл зарядки триває лише три години. 

Зазначимо, що згідно зі «Стратегією 3.0» до 2030 року у Вінниці планували замінити маршрутні таксі на електробуси. Однак про ці наміри міська влада заявляла до початку повномасштабної війни. 


Читайте також:

А пам'ятаєте вагон з цюрихським балетом? Розповідаємо про незвичний громадський транспорт Вінниці

Не тільки «Повітряна тривога»: застосунки, які корисні під час війни

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Ванюша

    Хто слухає музику в телеграмі?
  • Місцевий

    Чому не згадали снігоочистний трамвай 1953 року випуску????

    Nick Ostrovsky reply Місцевий

    .

keyboard_arrow_up