Ми перевірили, наскільки «гаряче» у вінницькому громадському транспорті? Дивіться відео

Ми перевірили, наскільки «гаряче» у вінницькому громадському транспорті? Дивіться відео
  • Наскільки складно переносити спеку у громадському транспорті знає, ймовірно, кожен з нас. Ми перевірили, яка температура у вінницьких трамваях, тролейбусах та маршрутках? Що ж цього вийшло, читайте у репортажі та дивіться на відео. 

Чимало вінничан скаржаться на комфорт та чистоту у вінницькому транспорті, а влітку всіх найбільше турбує відсутність кондиціонерів. І, оскільки серпень все ще випробує нас спекою, а синоптики вже передбачають, що початок осені буде ще доволі гарячим, ми провели експеримент.

Наші журналісти перевірили, яка температура у транспорті в один зі спекотних днів, 17 серпня. Для цього в магазині медтехніки ми придбали термометр для вимірювання температури повітря навколишнього середовища.

Прилад паспортизований, він пройшов перевірку, і його похибка може складати +- 1 градус за Цельсієм. У магазині нам видали про це документ з печаткою та датою повірки. Тож, розпочинаємо нашу перевірку.

Відео дня

Постоявши кілька хвилин на сонці біля «Книжки», термометр показав +35 градусів. З цими показниками ми сідаємо у перший транспорт. 

Трамвай №4

У трамваї було спекотно, але не наскільки, що неможливо там знаходитися. Звичайно, складнощів дихати додає маска. Ми сіли на вулиці Стуса та доїхали на Гагаріна. 

На сонячній стороні температура, за нашими вимірами, +32. У затінку наш термометр показав +26 градусів, але ж у затінку може знаходитися лише частина пасажирів. 

Трамвай №2

З Гагаріна ми відправилися на вулицю Шевченка у наступному трамваї. У салоні відчутно гарячіше, ніж на вулиці. Температура піднялася до 38 градусів. 

Як рятуються люди? Опускають маски на підборіддя та п'ють воду. 

Тролейбус №4

На Вишеньці ми вирішили змінити спосіб пересування, сіли на тролейбус. Як тільки ми зайшли у його салон, дихати стало важче, особливо у масці. Чимало пасажирів через це ігнорують правильне носіння масок. 

Температура на термометрі піднялася ще вище, до +41 градуса. Це на сонячній стороні та не біля вікна. Ми вибрали найгарячіші місця, адже вікна у тролейбусі часто просять закрити, і у таку спеку допомагають вони не сильно. 

На вулиці у той час температура вже піднялася до +36, а ми продовжуємо наш експеримент. 

Автобус №24

Від медуніверситету ми відправилися на вулицю Миколи Ващука. У автобусі температура піднялася до максимальних, за нашими вимірами, показників. У салоні — +45. Люди минають сидіння на сонці, але й у затінку — задуха. 

Маршрутка №23

Наостанок сіли у маршрутку. На наше здивування, попри +36 на вулиці, у маршрутці лише на градус вища температура. Наш термометр показав +37 у салоні. 

— Такого, щоб людям погано від спеки ставало, то не було. На собі добряче цю жару відчуваю. Постійно на сонці, куди б не повернувся. Але я вже звик за 20 років. Завжди на кінцевій провітрюю транспорт. Люки теж відкриті, але ж що вони допоможуть, якщо гаряче повітря заходить. Загалом, лазня на колесах, — каже водій маршрутки. — Про кондиціонери у нас й мови нема. А от я з Польщі приїхав нещодавно, там всі автобуси з кондиціонерами. Без виключення. Три з половиною роки там працював і тільки приїхав. Я взимку, як зараз пам'ятаю, у 2018-му році їздив там за кермом у футболці. Тут же — потрібно одягатися тепло.

Що кажуть у транспортній компанії?

— Тема щодо кондиціонерів нагальна, погоджуюсь. Але тут є плюси та мінуси. У нас, для прикладу, тролейбус 001 має кондиціонер в салоні. Його пасажири попросили вимкнути, бо було багато нарікань, що дує, холодно. З іншого боку, електробус Skywell їздить з увімкненим кондиціонером, бо там вдалося його налаштувати, — коментує гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — Також є система вентиляції у нових тролейбусах VinLine. Вентилятор подає з вулиці у салон повітря, хоч і не охолоджує.

За словами Луценка, у решті рухомого складу, де немає систем кондиціонування повітря, наразі відчиняють всі двері. Таким чином, вдається провітрювати салони.

— Незабаром ми отримаємо нові турецькі автобуси Otokar, десять штук. І в них будуть змонтовані кондиціонери. Подивимось, як там буде працювати система кондиціонування і будемо вирішувати, що робити далі, — продовжує Михайло Луценко. — Однозначно, застарілий парк транспорту будемо міняти, бо ті ж тролейбуси ЗіУ морально та фізично вичерпали свій ресурс.

Чи є державні норми?

Директор департаменту транспорту, енергетики та зв'язку Михайло Варламов розповів, що температурні норми щодо експлуатації громадського транспорту норм не визначені. 

— Також норми не прописані як вимоги до перевізників, бо не можемо встановлювати те, чого не визначено на державному рівні. Однак кондиціонери є в електробусі Skywell. У нових тролейбусах VinLine також є своя система кондиціонування повітря. У решті транспорту таких систем немає, — коментує Варламов. — Однозначно, муніципальний транспорт будуть адаптовувати до змін клімату. Для цього потрібно, зокрема, оновлювати старий рухомий склад.

Ми зараз працюємо над планом сталого енергетичного розвитку-2030 і там буде розділ, присвячений змінам в громадському транспорті. Тобто, стратегічно, над цим місто працює.

Чим для нас небезпечна спека?  

Раніше ми розпитували у лікарки, який вплив спеки на наш організм, і ось що нам відповіла терапевтиня Надія Дяченко:

— Тривалий вплив сильної спеки може спричинити тепловий/сонячний удар, непритомність, судоми, порушення мозкового кровообігу, а також посилити вже існуючі хронічні захворювання. Наприклад, захворювання органів дихання, головного мозку та серцево-судинної системи.  Ці серйозні наслідки для здоров’я, як правило, стосуються більш вразливих груп населення, таких як люди похилого віку, діти та люди з наявними серцево-судинними та респіраторними захворюваннями.

Також ми уточнювали, на які внутрішні та зовнішні прояви і сигнали організму варто звернути увагу, коли навколо спекотно?  

— Підвищення температури тіла. Змінений психічний стан або поведінка. Збудження, нечітка мова, дратівливість, марення, — сказала лікарка. — Зміна вологості шкіри. Під час перегрівання ваша шкіра стане гарячою і сухою на дотик. Також виникає її почервоніння. Нудота і блювання. Ваше дихання може стати прискореним і поверхневим. Пришвидшення пульсу. Головний біль. Зниження або підвищення артеріального тиску. Насичений колір сечі та її мала кількість. Після тривалого перебування на спеці помічаєте симптоми — звертайтеся до терапевта. 

Читайте також:

QR-коди, валідатори, SMS-ки. Як платити за проїзд у вінницькому транспорті

«Не пийте крижану воду і не відчиняйте вікна»: поради лікарки, як поводитись під час спеки

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Сергей Фокин

    А чего не проверили неделю или две назад когда было не возможно дышать на улице от жары ,только упала температура то сразу решили проверить ,каждое утро езжу на самокате и смотрю на пустые трамваи ,смотреть смешно директор клоун придумал поднятие многие люди перешли на другие виды транспорта
  • Павел Сметанюк

    8 грн. Де кондиціонери ВТК???

    Mari Kohan reply Павел Сметанюк

    Павел Сметанюк В таксі.
  • Виталий Ружило

    Зато цены на проезд подняли!!!
  • Ols Kat

    Опублiкуйте, будь ласка, розклад тролейбусiв. Тому що те що на зупинках i те що на сайтi depo, воно просто не дiє. Тролейбуси ходять за якимось секретним розкладом, особливо 13-й маршрут щовечора абсолютно непередбачуваний

keyboard_arrow_up