На обслуговуванні Вінницького територіального центру знаходиться 1539 людей похилого віку. З них 146 мають інвалідність.
Соціальні робітники приносять їм продукти, ліки та оплачують комунальні послуги. А ще розносять гарячі обіди.
Поговорили із керівництвом територіального соціального обслуговування про те, як на час карантину змінився догляд за їх підопічними.
Вінницький територіальний центр соціального обслуговування надає допомогу лише жителям міста, у районах працюють свої терцентри. У міському зараз працює 107 соціальних робітників, які обслуговують вінничан дома.
— Розносимо продукти харчування, медикаменти та оплачуємо комунальні послуги, — розповідає заступник директора вінницького територіального центру соціального обслуговування Наталія Жиліховська. — Доставка йде до дверей. Соціальні робітники працюють в масках та захисних рукавичках.
Серед підопічних терцентру люди з третьою, четвертою і п’ятою руховою активностями. Їх визначають за спеціальною шкалою розробленою міністерством. Згідно з нею, третя рухова активність означає, що людина може пересуватись лише на території біля будинку. Четверта, що людина літнього віку може пересуватись лише по квартирі, п’ята — фактично лежачі люди. На обслуговуванні вінницького терцентру зараз знаходиться 25 пацієнта з п’ятою руховою активністю.
На обліку денного відділення вінницького центру перебуває 1932 людини. До карантину ці люди відвідували різні гуртки та факультети. Зараз у відділенні порожньо.
— Серед найпопулярніших у нас були факультети: «здоровий спосіб життя», «комп’ютерна грамотність», іноземні мови, духовного розвитку, психології, — розповідає заступник директора вінницького терцентру Наталія Жиліховська.
За словами Наталії Жиліховської нічого онлайн не перенесли, бо це не можливо.
— У більшості цих людей навіть комп’ютерів немає, щоб працювати, — розповідає пані Наталія. — Вони приходили й займались на комп’ютерах у нас.
На час карантину у терцентрі працює лише відділення соціальної допомоги, але в ньому теж змінився графік роботи.
— Для осіб з третьою групою рухової активності у нас відвідування один раз на тиждень з четвертою — два рази на тиждень і з п’ятою групою — три рази на тиждень, — каже Наталія Жиліховська.
За її словами, за два місяці карантину від підопічних не надійшло жодної скарги на роботу терцентру.
— Зараз ми не надаємо послуг прибирання, всі контакти мінімізовані. Але наші дівчата не можуть покинути лежачих пацієнтів, їм ми готуємо їжу, — розповідає Наталія Жиліховська.
На період карантину терцентр почав співпрацювати з ГО «Полум’я надії». На час карантину працівники організували доставку продуктів та медикаментів по дзвінку людини.
— Вони допомагають у доставці ліків, але не тим людям, яких ми обслуговуємо. Якщо виявляємо додаткові потреби, що особи залишились і не можуть вийти з квартири щоб придбати собі ліки то співпрацюємо з «Полум’я надії». Вони також доставляють все під двері і з ними розраховуються по чеку, — розповідає Наталія Жиліховська.
— До карантину ми займались лише безпритульними. Але на період карантину ми були вимушені закрити наші пункти, тому перенаправились на людей пенсійного віку та людей з інвалідністю, розповідає керівник проекту ГО «Полум'я надії» Андрій Жура. — За час карантину ми прийняли понад 700 дзвінків. Отримували заявки на купівлю медикаментів чи продуктів харчування. У нас в цьому напрямку працює більше 20 волонтерів.
За словами Андрія Жури, після карантину органазація планує і далі підтримувати цих людей.
— Поки ми до кінця не розуміємо в якому форматі працюватимемо, але наш керівник Анатолій Загляда розробляє зараз стратегію співпраці, — розповідає координатор проекту. — Надалі плануємо за кожним волонтером плануємо закріпити одну-дві людини. Тому що більшість цих людей потребують допомоги.
Окрім допомоги від соціальних працівників на карантині літнім людям брались й інші організації. За словами Наталії Жиліховської протягом двох місяців карантину підопічних терцентру забезпечили трьома продуктовими наборами. Це були продуктові набори від мера, магазинів АТБ та Розетка.
— Крім того ми протягом місяця розносили підопічним гарячі обіди, — розповідає пані Наталія. — Зараз Червоний хрест розвозить їх ще промислові набори у які входить побутова хімія та засоби гігієни.
Тим хто бажає допомогти, потрібно звернутись до терцентру. Працівники запитують згоди у підопічних і можуть або самі доставити допомогу, або надати контакти.
— Якщо людина виявила бажання, тоді ми даємо її контакти, або організовуємо все через соціальних працівників, — розповідає Наталія Жиліховська. — Люди хвилюються, вони не хочуть зайвих контактів. Деякі навіть від соціальних робітників відмовляються, щоб ніхто не ходив. Усі по різному сприймають ситуацію і вони бояться.
За словами Наталії Жиліховської, в роботі соціальних робітників терцентру особливо нічого не змінилось, змінилась лише сама кількість відвідувань.
— Але ви розумієте, що якщо вона зменшилась, то навантаження на соціального робітника, йде більше тому що люди на період замовляють більше продуктів, — розповідає Наталія Жиліховська. — Тобто, в їхньому обслуговуванні нічого не змінилось. Хто чого потребував вони всім абсолютно забезпечені. Ніхто не залишився без догляду.
Телефон вінницького територіального центру соціального обслуговування: 67–05–97
Телефон гарячої лінії ГО «Полум'я надії» (працює з понеділка по суботу з 9.00 до 15.00): (096) 0063605
Читайте також:
П’ять з половиною ліжок на 100 000 населення. Що є у вінницьких лікарнях проти COVID-19
Гондолу «Джульєтту» спустили на воду. Скільки цьогоріч коштуватиме плавання
Весілля в масках: скільки вінничан одружилось та розлучилось під час карантину
Злочини на карантині: як змінилась вінницька поліцейська статистика під час пандемії
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер