Здорожчання проїзду в маршрутках Вінниці. Бути чи не бути?

Здорожчання проїзду в маршрутках Вінниці. Бути чи не бути?
Наше опитування показало, що 43% вінничан не готові платити за проїзд в маршрутці більше, ніж 10 гривень
  • Зупинимось повністю, якщо терміново не підвищать ціну проїзду, — таке ще у травні говорили вінницькі маршрутники.
  • Втім вже середина червня, а транспорт їздить за старою вартістю. Проблему вдалося владнати без здорожчання проїзду?

Наприкінці травня ми повідомили, що у Вінниці готуються до підняття вартості проїзду в маршрутках. Причина — паливна криза, що почалося після широкомасштабного наступу росії на Україну.

У кілька разів здорожчали паливо, мастила, запчастини; а через черги та ліміти на АЗС, водії подекуди залишаються без дизелю. Тож змушені були відправити в простій половину машин, розказували вінницькі маршрутники.

Перевізники хотіли термінового підняття вартості проїзду з 10 до 18 гривень, мовляв, без цього просто зупиняться. Втім з часу нашої останньої розмови минуло три тижні, а маршрутки у Вінниці продовжують їздити за старими цінами. То як вирішують проблему з підняттям вартості проїзду?

Відео дня

«Ми на межі. Але викручуємось»

— Днями віддав до мерії нові розрахунки економічно-обгрунтованого тарифу. У травні я давав розрахунки, коли паливо коштувало 50 грн за літр. Нині — це майже 57 гривень. Це реальна ціна, за якою ми заправляємося: по картках, талонам, за готівку, де кому пощастить, — розказав журналісту керівник асоціації перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота.

— За нових розрахунків тариф, який просять перевізники, ще більший? — спитав журналіст.

— Ні, ми все одно встановили, що оптимальний для нас тариф — 18 гривень по місту, 20 гривень за перевезення до приєднаних громад, такі як Писарівка, Щітки тощо, — відповів Гота.

За словами голови ГО «Маршрут», нинішня ситуація для перевізників важка і вони викручуються, як можуть.

— Ми змушені збільшувати інтервали руху між машинами, бо часто нема за що заправитись. Ви знаєте, український підприємець з будь-якого положення може викрутитись: його душать, давлять, а він все одно виживає, — розказує Олександр Гота.

Про дату зупинки транспорту, якщо не буде рішення на користь перевізників, Гота не каже. Мовляв, зараз не той час для ультиматумів та розхитування ситуації.

— Ми сподіваємось, що у вінницькій мерії розуміють, що ми не можемо їздити на повітрі. І я також розумію, що у людей зарплати не ростуть, зараз всім складно, бо в країні війна. Тому очікуємо, що буде виважене рішення, адже ми на межі, — підсумував керівник асоціації приватних перевізників.

Готують проект рішення

В прес-службі вінницької міськради розказали, що розрахунки тарифу від приватних перевізників вже перевірили.

— Справді, враховуючи здорожчання палива та інших складових тарифу, зараз розробляється проект рішення нової вартості проїзду. І його винесуть на розгляд виконкому міської ради, — сказала директорка департаменту в справах ЗМІ та зв’язків з громадськістю міськради Наталія Конончук.

Якою може бути нова ціна проїзду в маршрутках, коли вона почне діяти та чи буде це компромісне рішення або ж поставлять той тариф, який просять перевізники? Відповідей на ці питання в мерії наразі не дають.

За результатами опитування на сайті vn.20minut.ua, переважна більшість людей (43%) за те, щоб вартість квитка на проїзд в маршрутках не змінювалася і складала б 10 гривень.

21,94% опитаних відповіли, що допускають здорожчання тільки до 12 гривень за разову поїздку. Трохи більше людей (26,52%) готові платити за проїзд 15 гривень замість 10. Натомість тільки 8,55% вінничан, що відповіли на наше опитування, погоджуються з тарифом, який запропонували перевізники — 18 гривень. 

Усього в опитуванні взяли участь 1 тисяча 135 людей.

Максимум 15 гривень. Як ростуть ціни на проїзд в інших містах

Через кризу з пальним у багатьох містах України зросли ціни на проїзд у громадському транспорті. Так, наприклад, у Києві, Львові та Полтаві за проїзд в маршрутках вже беруть по 15 гривень з пасажира. В Луцьку погодили підвищення тарифу на проїзд з 8 до 14 гривень.

А з середини травня в Чернігові перевозять пасажирів за 12 гривень. Така ж ціна — 12 гривень за разову поїздку — діє в маршрутках Ужгорода.

По 12 та 13 гривень возять у різних маршрутках Запоріжжя. У Івано-Франківську, з 16 червня, чинним є тариф 10 гривень за проїзд в маршрутках. Теж, по 10 гривень, беруть за проїзд в маршрутках Чернівців. Однак там така ціна є тимчасовою і поки що встановлена на термін з 1 червня до 1 серпня.

Поки міркують над тим, наскільки збільшувати вартість проїзду в маршрутках Одеси, де перевізники запросили тариф 15 гривень. Також ще не вирішили підняти вартість проїзду в маршрутках Рівного, де приватні перевізники просять встановити ціну 17-20 гривень за разову поїздку. Побажання перевізників у Дніпрі ще вищі — від 10 до 30 гривень за разову поїздку.

Перевізники в Хмельницькому пропонують тариф 16-17 гривень, влада шукає компромісне рішення. Натомість влада Черкас вже знайшла такий варіант: там вартість проїзду в маршрутках зросте з 9 до 13 гривень.

Щоправда, як показує практика, в українських містах зростають ціни за проїзд і в маршрутках, і в комунальному транспорті. У «Вінницькій транспортній компанії» говорили журналісту, що здорожчання проїзду наразі «не розглядають».

 

Читайте також:

Дизель вже по 57 грн за літр. Здорожчання проїзду не оминути?

«18 гривень — це занадто». Вінничани про можливе здорожчання проїзду в маршрутках

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (14)
  • Сергей Карпенко

    А що у нас все підняли в два рази?
  • AK

    Краще у ціноутворення не втручатись. А то не буде ні маршруток, ні перевізників. Вони теж хотять заробити і щоб пасажири були, а отже ціна має утворитись нова.
  • Читач09

    Вот когда в маршрутке будут работать валидаторы и кроме карты Винничанина будет работать оплата банковской картой, маршрутки будут ходить за установленным графиком (собственники маршрутов должны согласовать с ТТУ и опубликовать на сайте ТТУ), машины в нормальном состоянии, тогда и приходите с вопросом подорожания, а сейчас не за что поднимать цену?



    При прошлом поднятии эти вопросы оговаривались, маршрутчики говорили что всё будет. Но нет ничего, поэтому топливо перекрывайте теми  затратами, которые не потратили на замену машин \ использования валидаторов \ стабильным графиком.



    По поводу графика отдельный вопрос, например 28 стоит на конечной и ожидает 3 троллейбус, как только 3 троллейбус выдвигается, своё движение начинает 28, зачем этот дисбаланс?

    Почему не отправить троллейбус, а через несколько минут 28 маршрутку или наоборот. Из-за таких ситуаций получаются большие интервалы в движении транспорта.
  • Читач56

    кстати а чого повистки не вручають тим кто по кафешкам  шариться?. пиднимати  цины и заробляти (барыжничати) пид  час вийны  це  е выщим актом  Быдлячества и цинизма."держава"яка в нас на  бумази. повынна выдавати всим продуктови наборы-це вам скаже  любий правник,историк  и филолог. и  лики.нияка  "свитла" нация у нас  не формуеться.  .можете  удалити мий комент  правда всим риже вухо .но ми як  були  быдлом  так и  залишились.одни втикли по польщам инши по ростовам.в  мариуполи  вже знимають видосы як  отримують пайки вид кацапив и  радиют им.в той час колы азов  посадили в концлагерь.якби мариупольци  як в парижи в 1871 пид  час парижс.комуны.по кацапам  стриляли зи всих щелей  то не було  бы  що е. чому парижани строили барикады а наши не .чим  ти видр.вид  ци. ти просто не хтилы рабства  а цим пофиг.да комунна програла .але це  прещедент историчный.вы понарожали  дитей а  захистити их не в состоянии .у вас  одна виддушина кудась  да втикты.у

    польщу например. .значить вы слабе  звено вы евроцыганы.в поиске

    кращои доли..звири и ти захищают своих дитей вид  инших звирив.вы чекакте  на ЗСУ а воно не резинове.

keyboard_arrow_up