Здорожчання проїзду в маршрутках Вінниці. Бути чи не бути?

- Зупинимось повністю, якщо терміново не підвищать ціну проїзду, — таке ще у травні говорили вінницькі маршрутники.
- Втім вже середина червня, а транспорт їздить за старою вартістю. Проблему вдалося владнати без здорожчання проїзду?
Наприкінці травня ми повідомили, що у Вінниці готуються до підняття вартості проїзду в маршрутках. Причина — паливна криза, що почалося після широкомасштабного наступу росії на Україну.
У кілька разів здорожчали паливо, мастила, запчастини; а через черги та ліміти на АЗС, водії подекуди залишаються без дизелю. Тож змушені були відправити в простій половину машин, розказували вінницькі маршрутники.
Перевізники хотіли термінового підняття вартості проїзду з 10 до 18 гривень, мовляв, без цього просто зупиняться. Втім з часу нашої останньої розмови минуло три тижні, а маршрутки у Вінниці продовжують їздити за старими цінами. То як вирішують проблему з підняттям вартості проїзду?
«Ми на межі. Але викручуємось»
— Днями віддав до мерії нові розрахунки економічно-обгрунтованого тарифу. У травні я давав розрахунки, коли паливо коштувало 50 грн за літр. Нині — це майже 57 гривень. Це реальна ціна, за якою ми заправляємося: по картках, талонам, за готівку, де кому пощастить, — розказав журналісту керівник асоціації перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота.
— За нових розрахунків тариф, який просять перевізники, ще більший? — спитав журналіст.
— Ні, ми все одно встановили, що оптимальний для нас тариф — 18 гривень по місту, 20 гривень за перевезення до приєднаних громад, такі як Писарівка, Щітки тощо, — відповів Гота.
За словами голови ГО «Маршрут», нинішня ситуація для перевізників важка і вони викручуються, як можуть.
— Ми змушені збільшувати інтервали руху між машинами, бо часто нема за що заправитись. Ви знаєте, український підприємець з будь-якого положення може викрутитись: його душать, давлять, а він все одно виживає, — розказує Олександр Гота.
Про дату зупинки транспорту, якщо не буде рішення на користь перевізників, Гота не каже. Мовляв, зараз не той час для ультиматумів та розхитування ситуації.
— Ми сподіваємось, що у вінницькій мерії розуміють, що ми не можемо їздити на повітрі. І я також розумію, що у людей зарплати не ростуть, зараз всім складно, бо в країні війна. Тому очікуємо, що буде виважене рішення, адже ми на межі, — підсумував керівник асоціації приватних перевізників.
Готують проект рішення
В прес-службі вінницької міськради розказали, що розрахунки тарифу від приватних перевізників вже перевірили.
— Справді, враховуючи здорожчання палива та інших складових тарифу, зараз розробляється проект рішення нової вартості проїзду. І його винесуть на розгляд виконкому міської ради, — сказала директорка департаменту в справах ЗМІ та зв’язків з громадськістю міськради Наталія Конончук.
Якою може бути нова ціна проїзду в маршрутках, коли вона почне діяти та чи буде це компромісне рішення або ж поставлять той тариф, який просять перевізники? Відповідей на ці питання в мерії наразі не дають.
За результатами опитування на сайті vn.20minut.ua, переважна більшість людей (43%) за те, щоб вартість квитка на проїзд в маршрутках не змінювалася і складала б 10 гривень.
21,94% опитаних відповіли, що допускають здорожчання тільки до 12 гривень за разову поїздку. Трохи більше людей (26,52%) готові платити за проїзд 15 гривень замість 10. Натомість тільки 8,55% вінничан, що відповіли на наше опитування, погоджуються з тарифом, який запропонували перевізники — 18 гривень.
Усього в опитуванні взяли участь 1 тисяча 135 людей.
Максимум 15 гривень. Як ростуть ціни на проїзд в інших містах
Через кризу з пальним у багатьох містах України зросли ціни на проїзд у громадському транспорті. Так, наприклад, у Києві, Львові та Полтаві за проїзд в маршрутках вже беруть по 15 гривень з пасажира. В Луцьку погодили підвищення тарифу на проїзд з 8 до 14 гривень.
А з середини травня в Чернігові перевозять пасажирів за 12 гривень. Така ж ціна — 12 гривень за разову поїздку — діє в маршрутках Ужгорода.
По 12 та 13 гривень возять у різних маршрутках Запоріжжя. У Івано-Франківську, з 16 червня, чинним є тариф 10 гривень за проїзд в маршрутках. Теж, по 10 гривень, беруть за проїзд в маршрутках Чернівців. Однак там така ціна є тимчасовою і поки що встановлена на термін з 1 червня до 1 серпня.
Поки міркують над тим, наскільки збільшувати вартість проїзду в маршрутках Одеси, де перевізники запросили тариф 15 гривень. Також ще не вирішили підняти вартість проїзду в маршрутках Рівного, де приватні перевізники просять встановити ціну 17-20 гривень за разову поїздку. Побажання перевізників у Дніпрі ще вищі — від 10 до 30 гривень за разову поїздку.
Перевізники в Хмельницькому пропонують тариф 16-17 гривень, влада шукає компромісне рішення. Натомість влада Черкас вже знайшла такий варіант: там вартість проїзду в маршрутках зросте з 9 до 13 гривень.
Щоправда, як показує практика, в українських містах зростають ціни за проїзд і в маршрутках, і в комунальному транспорті. У «Вінницькій транспортній компанії» говорили журналісту, що здорожчання проїзду наразі «не розглядають».
Читайте також:
Дизель вже по 57 грн за літр. Здорожчання проїзду не оминути?
«18 гривень — це занадто». Вінничани про можливе здорожчання проїзду в маршрутках
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
При прошлом поднятии эти вопросы оговаривались, маршрутчики говорили что всё будет. Но нет ничего, поэтому топливо перекрывайте теми затратами, которые не потратили на замену машин \ использования валидаторов \ стабильным графиком.
По поводу графика отдельный вопрос, например 28 стоит на конечной и ожидает 3 троллейбус, как только 3 троллейбус выдвигается, своё движение начинает 28, зачем этот дисбаланс?
Почему не отправить троллейбус, а через несколько минут 28 маршрутку или наоборот. Из-за таких ситуаций получаются большие интервалы в движении транспорта.
польщу например. .значить вы слабе звено вы евроцыганы.в поиске
кращои доли..звири и ти захищают своих дитей вид инших звирив.вы чекакте на ЗСУ а воно не резинове.