Зручне ліжко, телебачення, соцмережі, діти або батьки, які хочуть поговорити, та інші відволікаючі фактори, — все це впливає на ефективність роботи вдома. Але через загрозу поширення коронавірусу з запровадження карантину більшості волею-неволею доводиться працювати саме дистанційно.
Якщо дотримуватись всіх рекомендацій та правил карантину, то вам варто постійно перебувати вдома, а на вулицю виходити лише за нагальної потреби, тобто в аптеку або у продуктовий магазин. Саме так ви мінімізуєте ризик заразитись коронавірусом.
Проте як у таких умовах, коли постійно перебуваєш в одному місці, залишатись продуктивним? Як не нудьгувати за колегами та офісом, а створити робочий простір в межах власної квартири? Як працювати без шкоди для здоров’я та здорового глузду? Ми зібрали для вас поради, які допоможуть розібратись з цими запитаннями.
Найпершу пораду, яку дають практично усі фрілансери, психологи чи інші фахівці — створіть баланс між домом та роботою. Розділіть простір на «робочий» та «домашній».
Звичайно, працювати у ліжку під теплою ковдрою — ще та спокуса, але у такій обстановці ваша ефективність буде невеликою.
— Під час карантину починається непростий період «як не розтринькати час». А спокус та самозаспокоєння буде багато — від стандартного «час ще є» до «не так вже й хотілося». А тому працюйте за столом чи створіть собі інше робоче місце, — розповідає коуч з розвитку Дмитро Бузько. — Воно має відрізнятися від місць, де ви відпочиваєте чи їсте. Так вже створена наша нервова система — за кожною дією закріплюється низка стимулюючих образів. Зазвичай для роботи — це стіл, лампа, стілець, канцелярські аксесуари.
Як пояснює коуч з особистісного розвитку, також бажано, але не обов'язково, працювати в такому одязі, в якому ви ходите до офісу.
За словами автора книжок з професійної та особистої ефективності Віталія Голубєва, перш за все, варто домовитися з вашими рідними чи співмешканцями про свій новий режим роботи. Адже вплив середовища важко переоцінити. Поясніть, що, як і коли ви тепер будете робити та чому це важливо.
— Раджу постійно підтримувати порядок на робочому місці, незважаючи на те, що воно домашнє. Тут стане у пригоді «метод обмеженого хаосу», — каже чоловік.
Віталій пояснює, нехай вдома порядок неідеальний — це нормально, особливо, коли є діти. Але попри все, варто уникати хаосу на тій обмеженій ділянці, яка є вашим тимчасовим робочим місцем. Тобто, нехай хаос буде обмежений не робочими ділянками оселі.
— Варто максимально, наскільки це можливо, дотримуватися робочого графіку. Звичайно, можуть бути певні відхилення, але не радикально, — радить психологиня Надія Тарасова. — На інший час психіці може бути важко перелаштуватися і тому вона може «саботувати» робочий процес.
Психологиня пояснює, якщо людина ходить на роботу, справляється з нею, виконує свої завдання, то значить вона в певній мірі вміє самоорганізовуватися. Тепер важливо цю самоорганізацію перенести в домашні умови. Для когось це може бути виконання звичних робочих ритуалів в домашніх умовах, для когось «штрафні санкції». Наприклад, якщо не виконаєш цю роботу за певний термін, то не подивишся ввечері фільм. За словами, Надії, варто пам'ятати, що це ваша робота і від вашої організованості залежить ваш заробіток.
А от Віталій Голубєв радить зателефонувати родичам в селі.
— Якщо ви живете в місті — зателефонуйте зранку родичам у селі. Почувши, скільки всього вони встигли зробити до 9 години, коли в містах багато хто і в до карантинний час ще не приступав до роботи, ви здивуєтесь, — каже чоловік. — Це допоможе вам замислитися. Думаю, це той випадок, коли варто взяти приклад з власних батьків, бабусі чи дідуся, які, живуть в селі, і добре знають: «Хто рано встає — тому Бог дає».
— Виберіть найважливішу справу на день та зробіть її в першу чергу. Усвідомте, що на вас буде полювати прокрастинація, — каже Дмитро Бузько. — Вона буде вам шепотіти, що «негайно треба попоїсти» чи «терміново треба поприбирати» тощо.
Тут вам, за словами коуча з розвитку, на допомогу прийде «правило двадцяти хвилин». Його суть у тому, що впродовж 20-ти хвилин ви даєте собі обіцянку не відволікатися ні на що.
— Зазвичай, цього вистачає, щоб захопитися процесом та закінчити почате. Якщо ні, зробіть 5-хвилинну перерву та сідайте знову на 20 хвилин, — каже Дмитро. — Коли закінчите першу справу, зробіть коротку перерву та беріться за іншу. Не збавляйте темп. Краще раніше закінчити, ніж накопичувати «горб невідпрацьованої роботи».Також він радить хвалити себе за кожний продуктивний день.
— Це найважче під час карантину, адже тривале перебування в обмежених умовах заставляє зіштовхнутися з безліччю внутрішніх переживань, які можуть вилитися назовні у вигляді невдоволення партнером чи дітьми, — каже психологиня. — Тому перед тим, як дорікати в чомусь іншого, добре подумайте. Емоції в собі зараз важко втримати, але потрібно поговорити, а не «зриватись».
За словами Надії Тарасової, вам потрібно старатись поважати свій особистий простір і простір іншої людини. Крім того, пам’ятати, що в кожного є внутрішній світ і в складних зовнішніх умовах цей світ може проявлятися більше, ніж зазвичай, у вигляді різних переживань.
Після завершення вашого робочого дня, вимикайте всі робочі чати та відсторонюйтесь від усього, що пов’язане з роботою. Натомість, займіться фізичною активністю.
Будьте на зв’язку. Особистого спілкування стало менше, але це не привід відміняти зустрічі з друзями. Все це можна робити онлайн. Швидше ми вже писали про те, чим зайняти таку велику кількість часу вдома.
Як пояснюють фахівці, це нормально, що у такий стресовий час ви менш продуктивні. Проте карантин — слушний час для того, щоб «перегрупуватися» та вийти з нього сильнішим, розумнішим та більш усвідомленим.
Читайте також:
Коли в аптеках порожньо. Як зробити антисептик та захисну маску вдома
Їжа додому. Як і що у Вінниці під час карантину можна замовити онлайн
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер