Власник магазину на Соборній блокує ремонт теплотраси. Жителі будинку сидять без опалення

Власник магазину на Соборній блокує ремонт теплотраси. Жителі будинку сидять без опалення
  • Вже два тижні десять квартир у будинку на Соборній, 97 страждають через відсутність опалення.
  • Як кажуть жителі, стався прорив труби, а власник магазину, який працює на першому поверсі цього дому, не дає доступу до мереж, щоб їх відремонтували комунальники. 
  • Чому виникла така ситуація? Як її вирішити та коли у вінничан з'явиться тепло?

До редакції звернулися жителі будинку, що на Соборній, 97. Проблема, як вони пояснюють, у власнику магазину «Пуховики», який має приміщення на першому поверсі їх дому. Він не дає доступ працівникам ЖЕО до приміщення, де знаходиться теплотраса. 

О 09.00 мешканці будинку вирішили зібратися, щоб привернути увагу до цієї проблеми та врешті-решт розв'язати її. Вже о 08.50 біля одного з під'їздів цього дому почали збиратися незадоволені відсутністю опалення мешканці. 

Одна з них Світлана Железньова. Жінка живе вже два тижні без опалення. Дім, пояснимо, підключений до централізованого опалення, і лише деякі власники квартир зробили індивідуальне. Зараз 10 квартир живуть без опалення. 

Відео дня

— 13 жовтня у нас включили і зразу ж виключили опалення. Виявилося, що аварійна ситуація. Ну, ми дзвонимо в 1560, ЖЕК. Вони нам говорили, що сьогодні зроблять, завтра і так далі, — розповідає мешканка дому Світлана. — А 21 жовтня ми дізнаємося, що тут працює слюсар і зварник в теплопункті. Вони пів дня переварювали труби для того, щоб на трьох стояках поставити заглушку. Труби вони приварили в обхід нашим трьом стоякам. Запустили опалення в будинку, а нам обрізали. Ми почали знову дзвонити повсюди. 

За словами жительки дому, у міськвиконкомі їм говорили, щоб дзвонили в ЖЕО, а останні казали: звертайтеся в міськвиконком, бо господар магазину не дає доступу до мережі. 

— Власник цього магазину постійно змінює свою думку. Ми написали заяву на Моргунова, сусіди підписали її, — каже Світлана. — ЖЕО говорить, що вони вже зараз готові робити, але все впирається в господаря магазину. Останній заблокував всі телефони, з ним неможливо зв'язатися.

Як пояснює жінка, працівники ЖЕО проводили дослідження і сказали жителям, що можна з квартир дістатися до труб, і так вирішувати цю ситуацію.

— Дім здали в експлуатацію в 1967 році. Від того часу і дотепер згідно з технічною документацією дому, має бути доступ до фундаменту і труб, у випадку аварійної ситуації, як зараз, — каже Світлана. — Зараз там прорив і йде гаряча вода під фундамент. Ні міськвиконком, ні ЖЕО не може впоратися з цим власником.

До нашої розмови долучаються інші жителі будинку, вони говорять, що намагалися зв'язатися з власником. Але останній ніколи не буває у цьому магазині, а продавчині нічого не знають. 

— Ми три тижні б'ємося головою об стіну. У деяких жителів дому є діти маленькі, і літні люди живуть без тепла. Що нам робити? Ми не знаємо. Ми вперлися в те, що нам в місті ніхто нам не може допомогти, — резюмує мешканка дому. 

Поки ми говоримо з мешканцями, до гурту, який утворився, долучаються представники ЖЕО та департаменту житлового господарства міськради. Жителі одразу ж «завалюють» представників міськради питаннями та хочуть дізнатися, як їм поетапно діяти у цій ситуації?

— Спочатку треба знайти власника, його на сьогодні немає, це за інформацією працівників цього магазину. Він закордоном. Є відповідальна особа: орендар, — пояснює заступник директора департаменту житлового господарства Вінницької міської ради Сергій Гречанюк. 

Час від часу розмова переходить на підвищені тони, жителі емоційно реагують на деякі вислови чиновника. До прикладу, як те, що їм так і не назвали ім'я та прізвище власника магазину.

— Я прийшов сюди, щоб вам допомогти. Є доручення в орендаря на виконання будь-яких дій. Ми намагаємося з ним спілкуватися. Він під час однієї розмови — надає доступ, потім вже не надає. Ми готові стати і зробити свою частину роботи, — каже Сергій Гречанюк. — Ми з 13 жовтня запустили частину дому, щоб люди могли грітися. Є два варіанти розв'язання питання: або знімати плитку в цьому магазині і довбати, або запускати нову комунікацію під стелею. 

— Він не мав права комунікації закривати?, — обурено викрикує один з мешканців дому. 

— Так, це правда, — говорить представник департаменту. — Я був там з приладом і ми знайшли місце прориву. Власник каже, я не дам плитку бити. Я готовий йти вам на зустріч, відключити його від опалення, заблокувати. 

Начальник аварійно-диспетчерської служби ЖЕО Володимир Подолянчук пояснював людям, що всі їхні скарги він обґрунтовував власнику, але в підсумку той заблокував його контакт. 

— Він кінець кінцем має дати добро. Таку процедуру ми проходимо щороку, ще не було такого, що ми не проводили опалення. Він не може нам не надати дозвіл. Оптимальне рішення ми вибрали: не локальний ремонт, а повністю змінити цю мережу, запустити її можна й під стелею, — пояснює начальник служби мешканцям. 

За словами представника ЖЕО, є ще варіант, що власник магазину відсуває речі, і вони, нічого не ламаючи, проведуть нові лежаки. Каже, технічно немає ніяких проблем. У даному ракурсі цю проблему вже б тисячу разів вирішили, якби у них був дозвіл. 

— Але, зрозумійте, це приватна власність, — говорить Володимир. 

У той час, як жителі спілкуються з представником ЖЕО, працівники департаменту міськради неподалік спілкуються з кимось телефоном. За декілька хвилин Сергій Гречанюк підходить з новиною: «Орендар взяв слухавку і сказав, що буде через годину». Натовп оживився, і розійшовся до зазначеного часу по домівках. 

Через годину ми знову повертаємося до під'їзду цього дому, і бачимо, що гуртом вже стоять жителі й ще кілька не знайомих нам чоловіків. Підходимо ближче і розуміємо, що один з них — орендар. Він спілкується з жителями різко, розмова переходить на підвищені тони. 

«Ми ні до чого зараз не прийдемо», — каже орендар. Останній, додамо, так і не представився. 

— Проговорімо реальний технічний варіант через магазин, — пропонує працівник ЖЕО, і всі йдуть у приміщення магазину. Жодних комунікацій з мешканцями орендар вести навіть не намагався. Як тільки, всі жителі, що вийшли на протест, зайшли у його магазин, знову здійнявся галас. 

— Люди, ви не маєте до цього відношення. Тому виходьте! До того ж зараз є карантинні обмеження, — говорив орендар. 

Представник ЖЕО погодився з останньою частиною вислову орендаря, і попросив залишитися лише двох представників дому, а інших — почекати на вулиці. 

— Давайте, ми проведемо роботи, — сказав Володимир. 

За декілька хвилин звідти вийшов представник підрядної організації вже з дорученням заступника департаменту житлового господарства міськради. 

— Я отримав від нього доручення надати повну інформацію по об'єкту. Що ми робимо далі? Я вирішу з бригадою, дізнаюся про матеріали для роботи. Плануємо роботи з вівторка на середу, — сказав представник підрядної організації Олександр Майданов. 

Одразу ж за ним вже з цими новинами до людей вийшли представники департаменту міськради. Жителі почали обурюватися на обнадійливі, але ненадійні, на їхню думку, обіцянки. 

— Він надає доступ для проведення робіт. Зараз вирішується, коли вони будуть починатися. Мають бути нові комунікації під стелею. Приблизно у кращому випадку це займе два дні, бо великий обсяг роботи. ЖЕО буде виконувати ці роботи, — сказав Сергій Гречанюк. — Стільки людей прийшло, ми думаємо, що він задню вже не дасть. 

Читайте також:

Замість дверей — сміття, а під’їзд завалений мотлохом. Так живе пенсіонерка в центрі Вінниці

В Іванові під час збирання кукурудзи поліція зупинила комбайн. Чому арештували техніку?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up