Вінничанка скаржиться на обленерго: «Нас відрізали без попередження за борг, якого не було»

Вінничанка скаржиться на обленерго: «Нас відрізали без попередження за борг, якого не було»
«У мене підприємство не працювало п'ять днів», — каже комерційна директорка Наталія Парахіна. За її словами енергетики відрізали від мереж підприємство «Регіони-Ойл» з порушенням процедури
  • Попри війну бізнес не застрахований від фізичних відключень: маєте борг — вас відрізають від мереж. Подібна ситуація сталася зі стадницьким підприємством «Регіони-Ойл».
  • От тільки несплаченого боргу за електроенергію в них не було, а відключення відбулося без попередження, каже комерційна директорка цієї фірми Наталія Парахіна.
  • Що на це відповіли у «Вінницяобленерго»?

У Стадниці «Регіони-Ойл» мають виробничі потужності з деревообробки. Зараз, переважно, займаються виготовленням палетів. Тут працевлаштовані 25 людей: є й стадницькі, й вінницькі, та декілька переселенців.

— У мене споживання електроенергії велике: на 200-300 тисяч гривень щомісяця. А тариф змінюється ледь не щомісяця. От у жовтні, наприклад, був 6,40 грн за кіловат, — розповіла комерційна директорка фірми Наталія Парахіна. — Тому враховуючи наші фінансові можливості ми звертаємося до нашого постачальника електроенергії — «Новосвіт» — з проханням відтермінувати проплату за світло, як це відбулося й минулого місяця.

За її словами, вони написали офіційного листа до постачальника, в якому зазначили, що спожита електроенергія буде оплачена до 10 числа наступного місяця. Той, своєю чергою, написав лист до Замостянських електромереж (ця організація обслуговує мережі у Стадниці - авт.), аби ті до цього числа не вимикали електроенергію у підприємства «Регіони-Ойл».

Відео дня
Підприємство фізично від'єднали від підстанції / Фото Наталії Парахіної

— Але цього місяця відбулася така ситуація: ми розрахувалися за спожите 4 листопада. Працівник «Новосвіта» забув з нас зняти «галочку» про відключення. Зробив це 11 листопада, о 8.29. Повідомив електронним листом до Замостянських ЕМ, що нас не треба відключати. Енергетики цього листа отримали та побачили. Але об 11.00 того ж дня нас відрізають від мереж! — сказала Наталія Парахіна.

Далі комерційна директорка почала «оббивати пороги» посадовців, аби стадницьке підприємство швидко під'єднали назад до електроенергії. Це, зрештою, відбулося, але аж ніяк не швидко.

На повторне підключення є п’ять днів

— Я беру листа від постачальника електроенергії, їду в РЕС до заступника директора підприємства Івана Дудченка. Кажу, що ми вчасно проплатили за спожите, підстав для відключення немає. А він у відповідь: «Ну той що! Ми вже вас відключили». Питаю: «А коли ви нас назад під'єднаєте?». Відповів, що тоді, «коли постачальник заплатить за повторне підключення», — говорила комерційна директорка «Регіони-Ойл».

Відтак Наталія Парахіна зіткнулася з «повільною бюрократичною машиною».

— 11 листопада після зустрічі з заступником директора Замостянських ЕМ, я телефоную до постачальника електроенергії, з питанням: «Чи надіслали енергетики рахунок на повторне підключення?». Минає година, друга, третя, а рахунку все ще немає, — говорить комерційна директорка. — Знову їду до офісу міських електромереж. Це був вже вечір п’ятниці, за десять хвилин 16.00. У них скорочений робочий день. І на місці був лише директор цієї структури, Микола Колубай. Він показував мені методичку, в якій зазначено, що на повторне підключення в енергетиків є п’ять днів!

«Регіони-Ойл» займаються деревообробкою. П'ять днів виробництво було в простої / Фото Наталії Парахіної

Ця ситуація її обурила: бо в п’ятницю, суботу та неділю підприємство все ще було відрізане від мереж. Підприємство було у вимушеному простої.

— Телефоную знов до РЕС у понеділок. Там сказали, що заявку на наше підключення подали, але коли конкретно це відбудеться — не відповіли, — розповіла Парахіна. — Усе ця наша ситуація наклалася на обстріли та постійні тривоги. У середу вже був більш-менш спокійний день, то я прошу свого бухгалтера власноруч занести заявку на підключення. І там, від головного інженера, вона дізналася, що нас підключають до мереж у четвер.

Відтак, стадницьке підприємство знов приєднали до підстанції тільки надвечір 17 листопада.

— І за те, щоб електрик під'єднав нам кабелі до підстанції, наш постачальник електроенергії заплатив близько 6000 грн. Обґрунтування такої ціни, у мене, звісно, немає. Напевно, їхали транспортом з Києва до Стадниці, тому й такі ціни, — каже комерційна директорка «Регіони-Ойл» Наталія Парахіна. — І я вважаю, що на тих помилкових відключеннях РЕС заробляє додаткові кошти: бо від'єднати можуть безоплатно, а повторне підключення — тільки за гроші

«Це могла бути помста за суд»

Жінка зауважила, що відключення від електроенергії їхнього підприємства відбулося без завчасного попередження.

— А таке мало надійти до нас за п’ять днів до відключення, на електронну пошту підприємства, — каже жінка. — І вже згодом я дізналася, що наш інспектор, що обслуговує підприємство від Замостянських ЕМ, не був в курсі відключення. Бо нас відрізали працівники «Вінницяобленерго».

— Мабуть, ця абсурдна ситуація відбулася ще й через те, що ми другий рік судимося з обленерго, — додала Наталія Парахіна. — За те, що була зірвана пломба з трансформаторної підстанції, нам дали штраф на понад два мільйони гривень. Я з такою сумою не погодилася, вини підприємства у тому, що була зірвана пломба — не визнаю, тому пішли до суду. У Господарському суді нам запропонували домовитися про мирову угоду. Але нам не вдалося дійти згоди. От тому, напевно, ми й отримали таку помсту від обленерго.

Що кажуть енергетики

Звернулися за коментарем до «Вінницяобленерго», щоб ті представили власне бачення ситуації з «Регіонами-Ойл». Але на початку роз’яснимо розподіл функцій обленерго і постачальників електроенергії.

З 2019 року, коли почав діяти вільний ринок електроенергії, за збір коштів з клієнтів, а також за роботу по боргах, відповідають саме постачальники електроенергії. За обленерго закріпили функцію оператора системи розподілу — і саме на підставі заявки від постачальників обленерго їде відключати абонентів.

— Відключення відбулося в п'ятницю 11 листопада. За десять днів до цього ми отримали попередження, щодо відключення цього об'єкта, від їхнього постачальника електроенергії. До 11 листопада ніяких звернень щодо скасування цієї заявки від постачальника електроенергії ми не отримували, — каже директор комерційний АТ «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака. 

— Але ж о 8.29 того ж дня Замостянські ЕМ були повідомлені електронним листом, що це підприємство не потрібно відключати від електроенергії, — сказав журналіст.

— Мало бути офіційне, письмове звернення. Стосовно електронного звернення, яке начебто надійшло о восьмій ранку, в мене інформації немає. Наголошую, ми виконали заявку на відключення від електроенергії цього об'єкта, яку не скасував їхній постачальник електроенергії, — зазначив Тарарака.

А от те, що саме підприємство не було попереджене про примусове відключення від електроенергії, Олексій Тарарака спростовував.

— Завчасне попередження по «Регіонам-Ойл» було надіслано листом «Укрпоштою», на адресу підприємства. Ми використовуємо винятково такі паперові попередження І відсилаємо їх за допомогою «Укрпошти», щоб потім не було звинувачень на нашу адресу, що «ми по електронці ваше повідомлення не бачили» чи щось інше. А чому вони не отримали це повідомлення вчасно? Це питання не до мене, — сказав директор комерційний АТ «Вінницяобленерго».

Щодо рахунку на повторне підключення, яке пред’явили постачальнику електроенергії, то ці 6000 грн складалися з транспортних витрат (зокрема, робота автокрана) та оплати роботи енергетиків (погодинна калькуляція, яка затверджена НКРЕКП), про що сказав Олексій Тарарака.

— Ми діяли в рамках чинного законодавства, — підсумував він. — Постачальник не скасував заявку на відключення цього об'єкта. Далі, ми завчасно надіслали письмове попередження поштою на це підприємство. Потім, виконали заявку на відключення. А після того, як постачальник офіційно підтвердив, що боргів немає і була здійснена проплата за повторне підключення, виконали підключення цього підприємства до мереж.

Але з цим вже не погоджується комерційна директорка підприємства «Регіони-Ойл» Наталія Парахіна. За її словами, через безпідставне відключення від електроенергії та ще й без попередження, стадницьке підприємство планує подати на обленерго позов до суду.

— У мене підприємство не працювало п'ять днів. Робітники були у вимушеному простої. А від податків у ці п’ять днів нас ніхто не звільняв. Зараз консультуємось з юристом і будемо подавати позов до суду, — сказала Парахіна.

Раніше, нагадаємо, ми розповіли історію вінничанина, якому виставили рахунок за газ, оплачений вісім років тому.

 

Читайте також:

Родини загиблих воїнів можуть отримати допомогу на оплату комуналки

Субсидії під час воєнної зими: які зміни чекають на вінничан

Чому графіки планових та аварійних відключень не завжди збігаються з реальністю? Пояснення

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Сергей Рудой

    Всі чиновники гандони...
  • Николай Калинчук

    Пани,що хочуть те і роблять.І не можна найти крайнього.
  • Андрей Андрей

    Заскорузлі совдепівські структури , обленерго ,ЕМи  , модернізація мереж не проводиться , кінцевих бенефіціарів в більшості випадків не знайдеш , а тому в цій чехарді  крайнього не знайдеш...
  • Next

    Теж погоджуюсь з власного досвіду що з АТ Вінницяобленерго  (А.Поліщук)  потрібно розмовляти тільки і тільки через суд, з відшкодуванням моральної шкоди за збитки.

keyboard_arrow_up