У лютому вінничани отримають рахунок за світло від нової компанії

У лютому вінничани отримають рахунок за світло від нової компанії
Для вінничан працює 27 центрів обслуговування «Енери Вінниця». Для жителів Вінниці та Вінницького району такий центр знаходиться на Електромережі
  • З нового року стартувала реформа ринку електроенергії.
  • За нею, споживачі — отримали незрозумілі заяви та орієнтовні рахунки за світло.
  • Навіщо вони потрібні, чи можна їх не підписувати та хто буде обслуговувати електромережі в будинках вінничан?

З першого січня 2019-го розпочався перехід до енергоринку. Електроенергію будуть продавати товариства-постачальники, виведені з вертикальної структури обленерго. Для вінничан — це товариство «Енера Вінниця», яке постачатиме світло населенню до 1 липня 2020 року. Після цієї дати побутові споживачі можуть залишитися або з цією компанією, або обрати собі іншого постачальника.

У грудні-січні вінничани стали отримувати незрозумілі заяви приєднання та рахунки одразу від двох компаній «Вінницяобленерго» та «Енера Вінниця». Що з ними робити? Чи можна не підписувати та не оплачувати рахунки в цих заявах? Обговорили з директором «Енера Вінниця» Ганною Пістружак.

Про приєднання

Чи всі люди підписали заяви?

— Ми розіслали абсолютно всі заяви побутовим споживачам у Вінницькій області. Їх було дві: заява на розподіл електроенергії, яку вручили контролери в листопаді та заява на постачання електроенергії, яку розіслали «Укрпоштою» усім вінничанам.

Близько 780 тисяч заяв були надіслані споживачам. І понад 60% з них ми отримали назад, з підписами споживачів.

Ганна Пістружак, директор ТОВ «Енера Вінниця»

А що буде, якщо не підписали заяву?

— Якщо людина заяву не підписала, але продовжує користуватися електроенергією та не висловила бажання стати клієнтом іншої компанії, яка б продавала електроенергію, то угода відбулася за фактом споживання. Законодавство не вимагає обов’язкового підписання заяви на момент розподілу компаній або будь-яких штрафів для тих, хто її не підписав. Єдиною вимогою є оплата товару, який ви спожили.

Якщо споживача не задовольняє заява-приєднання, то ми можемо надати письмову угоду. Єдина відмінність — письмова угода складається з дев'яти друкованих сторінок, але зміст такий же як і у заяві приєднання.

Усі ці заяви надсилали людям, які раніше були споживачами виключно обленерго. А що робити тим, хто тільки отримав нове житло?

— Процедура не сильно відрізняється від тої, яку пройшли інші побутові споживачі. Спочатку людина має оформити договір на розподіл електроенергії з обленерго та надати документи на будинок, свій паспорт тощо. А вже потім дати копії тих же документів компанії «Енера Вінниця». На підставі зазначених документів готується заява приєднання до договору на постачання електроенергії постачальником універсальної послуги.

А якщо людина купила житло, переоформила на себе, але комуналку сплачує за рахунками, де вказано ім'я колишнього власника? Вона стане споживачем «Енери» автоматично?

— Ці люди, звісно, можуть піти легким шляхом та просто сплачувати за новими реквізитами за електропостачання. Але це створює певні проблеми для самого споживача: для прикладу, якщо ця людина прийде зі своїм паспортом до нас, аби отримати перерахунок, технічні умови на сонячні панелі тощо, то ми не зможемо надати їй такі послуги. Адже у нашій базі такий споживач просто відсутній.

Таким власникам слід укласти договір на постачання електроенергії з «Енера Вінниця» та переоформити договір про розподіл з обленерго. І до заяв додати документи на житло, власний паспорт.

Про рахунки та борги

У заяві був вказаний рахунок. Його треба оплатити?

— Це був прогнозований рахунок за січень, що потрібно було, аби люди бачили реквізити та знали, що діє новий постачальник електроенергії. У законі чітко сказано, що до заяви має бути прикріплений рахунок. Споживачі ж могли не оплачувати це та дочекатися вже платіжку, яка прийде в лютому. Штрафів за це — немає.

Коли прийдуть перші рахунки від «Енера Вінниця»?

— Після 1 лютого. На цей процес впливатиме процес отримання інформації про субсидії та пільги. Доставка рахунків буде «Укрпоштою». Споживач має оплатити рахунок протягом 10 днів від дати вручення платіжки. Бо починаючи з 11 дня споживач вважається боржником, до якого можуть бути застосовані процедура відключення та нарахування пені у розмірі 0,01% від суми боргу за кожен день прострочки.

Це перший рахунок від нового постачальника. Напевно, можуть бути помилки в рахунках?

— Усю інформацію по споживачах нам передали від обленерго на початку грудня. Можливо будуть помилки у рахунках через зміни у домогосподарствах, що відбулися у середині грудня - на початку січня. Для прикладу, переоформили квартиру, з'явився ще один пільговик, що зменшить рахунок у платіжці. Якщо будуть неточності — ми готові їх оперативно усувати. Для цього потрібно звертатися до центрів обслуговування клієнтів або написати на нашу електронну пошту.

А якщо були борги за світло перед обленерго?

— Борги, які були до 1 січня 2019 року, буде збирати «Вінницяобленерго». Наше товариство прийняло споживачів з нульовим сальдо.

Споживачі, які жили в будинках під управлінням ОСББ, мали платити тариф як для бізнесу. Чому?

— У кінці грудня була прийнята постанова Нацрегулятора №2010. З нею споживачі мали оплачувати технологічні витрати - освітлення сходових клітин, роботу ліфтів за комерційним, роздрібним тарифом. Тобто, у січні вони мали б платити не 1,68 гривні за один кіловат, а 3,058 гривні.

Виникла хвиля обурення й питання винесли на повторне обговорення Нацрегулятора, і 11 січня НКРЕКП скасувала постанову №2010. Але ми ще очікуємо роз'яснення, адже нова постанова була опублікована 15 січня, і виникає питання - як нараховувати людям рахунки з 1 до 15 січня? За комерційним тарифом чи за універсальною послугою? Сподіваюсь, що НКРЕКП пояснить, що і в цей проміжок часу можна використовувати тариф 1,68 гривні за кіловат.

Додаткові послуги

Хто буде займатися контролем якості послуг?

— Розподільча компанія — «Вінницяобленерго». Зняття показників, питання з якості електроенергії, напруги, надійності мережі, перерв, об'єму кіловат годин та інші технічні питання споживачі мають з’ясовувати у обленерго. Укладання договорів приєднання, перерахунки, питання пов’язані з використанням грошей з субсидії та інші фінансові питання треба вирішувати у нас, в «Енера Вінниця».

Де отримати роз'яснення та консультації?

— На сьогодні ми маємо 27 центрів обслуговування клієнтів, які розташовані в кожному районі області. Для прикладу, якщо люди живуть в Теплику, то їм потрібно звертатися у центр, який знаходиться в Теплицькому РЕМ. Єдине, що центр обслуговування клієнтів Вінницького району знаходиться у Вінниці – там же, де і центр обслуговування клієнтів у Вінниці, на Пирогова, 131. Там працюють 19 співробітників, які прийматимуть споживачів.

Реквізити та контакти

Центр обслуговування клієнтів для Вінниці та Вінницького району знаходиться за адресою Вінниця, вулиця Пирогова, 131. Його працівники роз’яснили, що найчастіше питають споживачі.

— Найбільше люди запитують про тарифи: які вони є для побутових споживачів, які для юридичних осіб. Побутові споживачі приходять до нас, аби переоформити особовий рахунок, запитують про оформлення пільг та субсидій. Підприємці запитують про ліміти. Цю всю інформацію можна дізнатися від наших співробітників, — сказала інженер по роботі з юридичними особами Валентина Мамчур.

Вона додала, що особові рахунки споживачів, які раніше були споживачами «Вінницяобленерго», не змінюються. А показники з лічильників можна подати за телефоном: (0432)-32-97-77.

Ще можна отримати роз’яснення за електронною поштою: info@vin.enera.ua; а також подивитися на сайті: http://vin.enera.ua

Банківські реквізити для оплати комунальних послуг побутовим споживачам:
р/р №26038300543121
МФО 302076 АТ «Ощадбанк»

Читайте також:

3
6
25
74
Коментарі (13)
  • Юлія

    Я не можу зрозуміти, як вони рахують? За 628 Кват 1329 грн, при тому що 2 пільговики в будинку?!
  • Анатолий

    Звернить увагу пишуть бильше 100квт!!!
  • Вейда наталя

    Дуже цікавить:1- чому прийшли неправдиві платіжки людям повписували місяці за які вони проплатили! 2-дозвонитись неможливо!
  • Татьяна

    Мені неподобаеться покищо,що неможна ніяк дозвонитися по ваших вказаних номерах телефонів,Від людей теж чую паніку,людям нема як передати показники.Вирішіт будьласка цю проблему.Не всі пенсіонери взмозі це вирішити.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

11:20 Тепер без пересадки: «УЗ» запускає потяг до Перемишля через Вінницю 10:40 Знову спалах кору: на Вінниччині за тиждень захворіло 43 дорослих та 58 дітей 10:05 Вибори 2019: за кого ви проголосуєте у другому турі? (ОПИТУВАННЯ) 09:59 На Вінниччині після поминок забрали у лікарню людей. Досліджують, чим їх отруїли Від читача 10:03 Про наших лікарів. 09:16 Курс валют НБУ на 19 квітня. За скільки сьогодні продають долари та євро? 08:30 Сьогодні – Євтихія: що у цей день необхідно робити незаміжнім дівчатам 07:34 Прогноз погоди в Вінниці на сьогодні, 19 квітня 2019 року 21:17 Новий порядок розслідування нещасних випадків на виробництві (Прес-служба ПРЯМИЙ) 18:05 «Кому подзвонив Петро Порошенко?»: вінничани запитують у соцмережах  (ОПИТУВАННЯ) 17:08 «Нива» зазнала другої поразки поспіль, програвши «Чайці» 16:19 На «Вінницяоблводоканалі» лунатимуть сирени. Але лякатися не треба 16:11 «Давайте розкрутимо землю!» Про що говорили на бізнес-форумі у Вінниці VinLadyFest чоловіки? photo_camera 15:39 Сезон кліщів у розпалі. Як можна захиститись та що робити, якщо вкусили? 15:01 Якою буде погода на Вербну неділю і на Великдень: синоптик дав прогноз 15:00 А чим ви годуєте дитину? (Новини компаній) 14:55 Юних шахістів запрошують поборотися за півмільйона гривень 14:22 Перекриють рух на ділянці по вулиці Замостянській з 19 квітня. Що там робитимуть? 14:02 Анонси спортивного тижня: баскетбол, жим лежачи, шахи, хокей на траві 13:24 Нинішній і колишній ректори ВНТУ виступили на 25-річчі «гетьманської» кафедри photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up