Тягнучок не буде? Як хочуть змінити рух на перехресті Зодчих-Пирогова

Тягнучок не буде? Як хочуть змінити рух на перехресті Зодчих-Пирогова
Такий матиме вигляд перехрестя Зодчих-Пирогова після реорганізації руху. Разом з додатковими смугами, з'являться острівці безпеки, велопереїзди і по світлофору для кожного потоку окремо / Фото: faceboook-сторінка «Агенції просторового розвитку»
  • Для перехрестя вулиць Пирогова, Зодчих та Василенка пропонують нову схему організації руху: треба додати смуги руху, встановити світлофори для кожного потоку.
  • І тоді, на думку фахівців, тут стане простіше проїхати у години пік. Втім таку реорганізацію розкритикували вінничани в соцмережах.
  • Чому і що пропонують натомість?

На facebook-сторінці «Агенції просторого розвитку» опублікували пропозицію з реорганізації руху на перехресті Пирогова - Зодчих - Василенка. Його назвали одним із найбільш проблемних у місті: тут, в години пік, часто утворюються тягнучки.

Щоб це усунути, пропонують такі заходи: 1) створення додаткових смуг руху — по вулиці Зодчих та по вулиці Пирогова (в обох напрямках); 2) острівці безпеки на пішохідних переходах та зручна конфігурація велосипедних переїздів; 3) встановлення окремих світлофорів для кожної смуги руху, що підвищує гнучкість регулювання транспортних потоків у різний час доби.

Рішення, запропоноване «Агенцією», розкритикували вінничани у соцмережах. Для чого там острівці безпеки? Чому не можна вирити підземний перехід та зробити круговий рух? Відповіді на ці та інші питання дав директор комунального підприємства «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук.

Відео дня

Для чого острівці

— Головні проблеми цього перехрестя: виїзд з вулиці Зодчих, та рух від центра міста по Пирогова у вечірню годину пік. Як вирішення пропонуємо додати смуги руху — як по Пирогова, так і на виїзд з вулиці Зодчих. Тобто, по тих напрямках, де наразі існують затримки транспорту, — пояснив директор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Аналогічно до площі Гагаріна (після дерусифікації, це Калічанська площа - авт.) у кожного потоку — транспортного і пішохідного — буде свій світлофор та фаза для руху.

Але для чого ж тоді ставити острівці безпеки? Їх пропонують зробити на Пирогова (в тій частині, що біля супермаркету «АТБ») та на Зодчих.

— Ширина перехрестя збільшується, і якщо хтось не встигає з пішоходів завершити перехід дороги, то на цьому острівці безпеки вони зможуть перечекати до наступної фази зеленого світла світлофора, — відповів Кравчук.

Чому не можна поставити коло

До того ж вінничани пропонують кардинально змінити це перехрестя: вирити підземний перехід, а замість світлофорів поставити кільцеву розв’язку.

— Підземні переходи надзвичайно коштовні у будівництві й незручні для використання маломобільними людьми, що пересуваються на візках. Загально прийнято в країнах Європи відмовлятися від підземних переходів на користь наземних, — каже директор «Агенції просторого розвитку».

— А стосовно кругового руху. Розглядалася така можливість? — спитав журналіст.

— Не розглядали, адже перехрестя Зодчих - Пирогова: 1) невелике для розмішення повноцінного кола; 2) є рух трамваїв; 3) інтенсивні транспортні потоки; 4) велика кількість пішоходів. При такій інтенсивності транспортних потоків та пішоходів, що там є зараз, саморегульована кільцева розв'язка просто не діятиме, — сказав Максим Кравчук.

Зміни не мають створити нових проблем

Отож, додаткові смуги руху, тут з’являються шляхом звуження (нанесення нової розмітки - авт.) наявних смуг до чинних ДБН. Також трохи переставляють бордюри вглиб тротуарів, щоб пішоходи «поділилися» місцем з автомобілістами.

Однак, задля появи повороту з вулиці Пирогова на Зодчих, самі автомобілісти втратять кілька паркомісць.

— Зріжуть незначну ділянку (16 кв.м) на куті Зодчих-Пирогова. Там наразі є кишені для паркування. Після оптимізації цих кількох паркувальних місць не буде. Так треба зробити, щоб створити ще одну смугу руху з вулиці Пирогова на Зодчих.

Червоними лініями виділили місце, де зникнуть паркомісця і «антикишеня»

А на самому початку допису на facebook «Агенції» йшлося, що «рішення з реорганізації руху на перехресті Зодчих - Пирогова - Василенка знаходиться в контексті інших перехресть розташованих по вулиці Пирогова: площі Калічанська (Гагаріна, реорганізована у 2018 році) та перехрестя біля ринку «Урожай» (проект 2021 року)».

— Перед інженером стояло завдання: якщо ми збільшуємо пропускну здатність перехрестя Зодчих - Пирогова, то це немає спричинити перевантаження перехресть на «Урожаї» та на площі біля Універмагу, — пояснив Максим Кравчук. — Бо якщо ми тут сильно розширяємо перехрестя, то потім транспортні потоки будуть накопичуватися перед іншими перехрестями, де рух регулюється світлофорами. Тобто, проблему не вирішимо, а просто перенесемо на інше перехрестя.

Після реалізації попрацюють зі світлофорами

Щодо реалізації плану з реорганізації перехрестя Зодчих - Пирогова, то тут в директора «Агенції просторового розвитку» Кравчука немає чіткої відповіді.

— За цей проект відповідатиме департамент комунального господарства і благоустрою міськради. Але, наскільки я пам'ятаю, є наміри впровадити проект вже у цьому році, — каже Максим Кравчук.

Візуалізація перехрестя за нової організації схеми руху

— Чи буде потім діяти тестовий режим, як з колом на Коріатовичів? — запитав журналіст.

— Немає предмета тестування. На перехресті Зодчих - Пирогова втручання є мінімальним і результат є більш передбачуваним. А от з роботою світлофорів, які тут будуть окремо для кожного напрямку, то в ході їх експлуатації потрібно буде коригувати циклограму. Щоб сформувати ту, яка буде діяти на постійній основі, — відповів директор КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук.

Опитування

Як вам пропозиція з реорганізації руху на Зодчих-Пирогова?

А що там з Батозькою?

Ділянку вулиці від Коцюбинського до Муніципального ринку перекрили ще в листопаді 2021 року. Зняли асфальт, колії, а потім роботи зупинили — почалася війна. І щонайменше з червня цього року не відбувається жодних робіт на Батозькій.

Для завершення робіт у цьому році з бюджету громади виділяють аж 109 мільйонів гривень. При тому, що загальна вартість впровадження проєкту сягає 185 мільйонів гривень. Очікуваний рівень готовності об’єкта на кінець 2023 року має бути 100%. Утім, 100% впевненості в цьому зараз немає. 

— Досі триває війна. Досі діє постанова Кабміну №520, яка визначає, що з місцевих бюджетів пріоритетно мають фінансуватися видатки оборони, зарплати, енергоносії. І тільки в останню чергу, та й то, якщо кошти залишаться, можна витратити на капітальні ремонти, — говорив журналісту директор департаменту комунального господарства і благоустрою міськради Юрій Семенюк. — Тому ми цей план дорожніх ремонтів складали з надією у те, що зможемо реалізувати. Тобто, коли війна закінчиться перемогою України, або коли будуть внесені зміни до постанови уряду №520. І щоб ми не втрачали час на підготовку проектно-кошторисної документації, на запити видатків за цими напрямками, а почали одразу, максимально швидко, працювати над впровадженням проєктів.

Раніше, нагадаємо, ми розповіли про те, які дороги у Вінниці відремонтують у 2023 році.

 

Читайте також:

У Вінниці на 13 перехрестях встановили світлофори з безперебійним живленням

Перший VinLine у 2023 році: новий тролейбус вийшов на вінницькі вулиці

Ретро-поїзд, дивовижна дрезина і краєвиди. Чому варто відвідати вузькоколійку на Вінниччині?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Руслан Сисоєв

    А перенесення меморіалу на Київську,під час війни напевно дуже на часі.
  • AK

    Намалювали гарно, розмітка теж чудова. Мені подобається. Ще якийсь час оптимізації будуть вирішувати питання, але не надовго. Потрібен міст через Буг у Сабарові, де він був по генплану. Школа що наша мерія вже землю пропила похоронному бюро у приватну власність...
  • AK

    Ота антикишеня, що на фото, вона стільки колес попсувала, що її просто завтра при можливості слід прибрати.
  • Ирина Кайтукова

    Ті острівці взагалі тут не потрібні, тільки щоб всунути кудись бюджетні кошти. Половину проблеми з заторам  вирішить знесення Мафа Вацака, яку він "підсуєтился" і зробив капітальною спорудою...

    AK reply Ирина Кайтукова

    Колись там якась хамка "чєтирє грівны" сказала за коробочку до торта платити, більше туди не ходжу, тим більше якість ніяка стала. Купувати у тому магазині — це займатись спонсорством заторів. Магазин має бути таким, щоб туди було приємно зайти, навіть якщо ціна буде вище.

    Читач74 reply Ирина Кайтукова

    Куда ви Вацака трогаєте

    Аркадий Крысько reply Ирина Кайтукова

    Ирина Кайтукова точно так і є. Магазин там заважає.

keyboard_arrow_up