Прислали платіжку з надуманим боргом за газ. Чому так трапляється?

Прислали платіжку з надуманим боргом за газ. Чому так трапляється?
Щоб скасувати неіснуючий борг, люди мають відстояти багатогодинну чергу в газконторі / Фото Михайла Курдюкова
  • Хибний рахунок за газ можна отримати і якщо вчасно подати показники. 
  • Вінничанка Наталія Янко розповіла свою історію боротьби з газконторою та нарікає на сервіс «Вінницягазу».
  • Чому можуть записати неправильні покази лічильника? Як замість фактичних показників виставляють розрахункові? І для чого тоді фото фіксація, якщо це не є 100% гарантією вірного рахунку? Отримали роз’яснення газовиків.

Днями ми розповіли про черги біля вінницької газконтори: люди, які отримали завищені рахунки і в чергу на звірку записуються ще з ночі. 

У «Вінницягаз» назвали черги «тимчасовим явищем». А щоб споживачі отримували коректні рахунки радять подавати показники вчасно, з фотофіксацією показів лічильника на їх Viber-бот.

— Те, що облгаз нараховує все правильно, якщо по Вайберу отримає показники — це казки. Неправильний рахунок можна отримати і тоді, коли вчасно подаєте покази, — розповідає вінничанка Наталія Янко.

Відео дня

Жінка розповіла журналісту 20minut.ua свою історію боротьби за коректний рахунок і нарікання на сервіс «Вінницягазу».

Майже два місяці опрацьовували показники

— Подала показники за газ у перші п’ять днів квітня. Додзвонитись неможливо, тому надіслала їх у особистому кабінеті на 104.ua. Вони їх чомусь не прийняли. А оскільки у квітні тариф був 6,99 грн за куб, а в травні — 7,99 грн, то я переплатила 60 гривень. Для когось це дрібниця, а для мене, пенсіонерки, 60 гривень також гроші, — розказує Наталія Янко.

Жінка замовила зворотній дзвінок, і так його не дочекалась. Щоб розібратись, куди поділась переплата, пішла до офісу на Шмідта, 32.

— З ночі чергу не займала, прийшла зранку. Була десь 173 чи 174 в черзі. Пам’ятаю, що запускали всередину по три людини, де ми чекали, поки наш номер талону з’явиться на табло і прийме фахівець, — каже Янко. — Коли ж спеціалістка розглядала мою скаргу, то сказала, що мої показники за квітень опрацювали 22 травня! Дали написати заяву і сказали чекати 15 днів. Відповіді, станом на 6 липня, досі немає.

Пенсіонерка скаржилась на газовиків у вінницьку мерію, де їй відповіли, що впливу на приватну структуру не мають. Хоча і звертались до «Вінницягазу», щоб ті приймали покази по телефону.

У обласній прокуратурі її усну скаргу на те, що облгаз вже місяць не дає відповідь на заяву, просто переслали на вінницьку газконтору. Бо прокуратура немає повноважень проводити нагляд за дотриманням законодавства, у тому числі закону про звернення громадян.

На цьому «дива» з показниками не закінчились.

— Цього місяця я вже й по Вайберу надіслала показники з фото, але й це не допомогло, — сказала Наталія Янко. — У особистому кабінеті мені поставили розрахункові — три кубометра за місяць, що дуже мало для квартири з індивідуальним опаленням і чотирма мешканцями. Написала на 104.ua й через кілька днів мені поставили мої, фактичні показники. А якби цього не зробила, то в наступному місяці виставили б якісь захмарні цифри.

Технічні збої та їхні причини

Чому у «Вінницягаз» невчасно фіксують показники, які подають споживачі? Речниця товариства Лариса Логінова пояснює, що стаються випадки, коли дані не пропускає система.

— Споживачі не сильно дотримуються дисципліни передачі показань лічильника: вказують або зменшені, або завищені показники. Комп'ютерна система знає середнє споживання кожного господарства і не пропускає суттєво завищені чи зменшені дані, — пояснює Логінова.

Ба більше, технічний збій може статися навіть й у тих, хто сумлінно та щомісяця передає покази лічильника.

— Бо, наприклад, сусіди в багатоповерховому будинку здають покази по іншим датам або взагалі цього не роблять. У результаті ми отримуємо розбаланс: не збігаються обсяги, скільки зайшло газу на будинок і скільки було спожито, — роз’яснює Лариса Логінова. — А зараз, ви ж знаєте, багато газопостачальників. Ми, як оператор газорозподільних мереж збираємо показники у споживачів й передаємо їх постачальникам. У кожного з них ще й по кілька тарифних пакетів. Це велике навантаження на систему, через що вона може працювати некоректно.

Подання фото з показниками на Вайбер також не є 100% гарантією, що вам нарахують все вірно.

— Але фотофіксація потрібна не тільки для звірки, а й щоб під час інвентаризації ми могли привести всі показники до фактичного споживання, — каже Логінова.

Речниця облгазу наостанок каже, що фахівці працюють над вирішенням проблеми технічних збоїв, бо «черги та обурені споживачі — це не в їхніх інтересах».

Невірні показники — у ТОП-3 скарг на дії облгазів

Ситуація з некоректними нарахуваннями не є унікальною суто для «Вінницягазу». Спеціалісти центру «ГазПравда» отримують звернення від споживачів з усієї України. Найбільше скарг на невірні показники лічильника (19,7%), через що виникають неіснуючі борги.

«Консультанти центру радять споживачам у таких випадках звертатись до Операторів ГРМ, надавати зафіксовані показники лічильника (якщо такі існують), вимагати здійснити коригування показників лічильника та передати постачальнику достовірні показники. Якщо Оператор ГРМ відмовиться від коригування показників, тоді варто звертатись до НКРЕКП зі скаргою на дії облгазу», — повідомляють фахівці.

 

Читайте також:

Пенсії, перевірки та ковід-сертифікати. Що зміниться у липні для вінничан

Під «носом» обленерго була найбільша в Україні криптоферма. СБУ підозрює у змові вінницьких енергетиків

Хочу продати-купити пай. Що потрібно знати вінничанам?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (36)
  • Marina Kabalyk

    Я постійно сплачувала Вінницягаз та подавала показники через мобільний додаток приват 24, що є підтвердженням фото лічильника та виписки із банку(де зазначений показник лічильника та сума яку було сплочено. В наслідок чого Нафтогаз нарахував борг в 4тис. грн. На звернення до Вінницягаз чому так? Отримала пояснення, що я не надавала показники і відповідно нічого не сплачувала. На прохання звернути увагу на виписки із банку що там дійсно все зазначено - відмова, пояснюючи що до додатку "платежі-комунальні платежі" Приват банку не мають жодного відношення, при цьому кошти поступали на їхній рахунок. Допоможіть розібратися🙏
  • Галина Качуровська

    Люди скаржаться на 'липові' платіжки. Відповіді на письмові звернення одні й ті ж відписки для всіх клієнтів. Тобто ніхто їх не розглядає. Весняні показники встановлюють на травень, коли ціна виросла. Це все є велике шахрайство, але головне, що люди залишаються беззахисні від цього шахрайства.
  • ирина ямчук

    Тут ещё дело в том если они больше написали кубов , то и за доставку газу тоже будет больше.
  • Вера Куркова

    Я їм кожного місяця пишу листи на електрону почту де вони беруть  енну суму, після цьго сума зникає.А в наступному місяці знов придумують і пишуть другу .

keyboard_arrow_up