Пенсіонерка оскаржила 6 тисяч 214 гривень боргу за світло. Як їй це вдалося?

Пенсіонерка оскаржила 6 тисяч 214 гривень боргу за світло. Як їй це вдалося?
У «Енері» говорили, що пенсіонерка могла нерегулярно подавати показники. Як з’ясувалося, показники жінка передавала щомісячно, а їх просто не вносили в РЕСі / Фото ілюстративне, з фейсбук-сторінки «Енера Вінниця»
  • Одинока пенсіонерка з Ямпільського району Надія Яворська отримала від «Енери» понад шість тисяч боргу.
  • З ним вона не погодилася і стала писати скарги до контролюючих органів, обленерго та ЗМІ.
  • І не дарма: енергетики визнали, що це була помилка. У результаті в жінки тепер переплата

Раніше ми писали про історію 81-річної Надії Яворської, якій у платіжку за світло «дописали» 6214 гривень боргу за електроенергію. Жінка розповідала, що ця заборгованість є надуманою, бо її записали тоді, коли вона не жила у своєму будинку, а зимувала у доньки.

В «Енері Вінниця» нам пояснили, що люди самі мають подавати показники лічильника на обленерго. Звідти «Енера» отримує дані для нарахувань платіжок. А от виникнення понад шести тисяч боргу могло бути через те, що пані Надія нерегулярно подавала показники свого електролічильника. Тож їй могли нарахувати по середньодобовому обсягу споживання.

Борговий конфлікт пенсіонерки з електропостачальником мав розглянути суд. Але вже після виходу матеріалу в друк жінка зателефонувала журналісту та розповіла, що енергетики свою провину визнали й тепер боргує за електрику не вона, а винні їй — пенсіонерка має переплату.

Відео дня

Просто не внесли показники

— З січня моя донька передає показники лічильника по вайберу. Як з'ясувалося, ці показники передавали на Ямпільський РЕС і далі вони просто «загубилися»: працівник не заносив ці показники в базу, бо було багато іншої роботи! Вони навіть не внесли наші дані після того, як ми двічі приходили скаржитися до керівника РЕСу. А я натомість отримувала платіжки на тисячі гривень, хоча моєї вини тут не було абсолютно, — говорить Надія Яворська.

Боротися з несправедливим боргом жінка з донькою вирішили за допомогою скарг. І це, як виявилося, ефективний метод боротьби. Донька Надії Яворської розповіла, що надіслали листи зі скаргами на дії «Енери Вінниця» до Вінницької ОДА (звідки отримали повідомлення, що ОДА тримає питання на контролі - авт.), до «Вінницяобленерго», «Енера Вінниця» і продублювали скарги на структурні одиниці цих компаній в Ямполі. Надіслали копію скарги до Нацкомісії НКРЕКП. Та ще відправили листи до кількох ЗМІ.

Звернення зі скаргою розглянули на засіданні вінницького управління Нацрегулятора, 22 червня. 

— Там були представники обленерго та «Енери» і визнали свою провину. Підтвердили, що це була халатність з боку працівників, які забули внесли мої показники. І ще виявилося, що це не я тепер винна, а вони мені — чи 400, чи 500 гривень переплати утворилося. Обіцяють зробити перерахунок на початку серпня, про що вже було повідомлення, — каже донька 81-річної пенсіонерки.

Щодо позову в суд, який «Енера Вінниця» подала на Яворську, то юрист електропостачальника під час розгляду суперечки в НКРЕКП розказав пенсіонерці, що заяву до суду вони ще не подавали.

Винуватців покарали

У обленерго розповіли, що після скарги пенсіонерки провели внутрішнє розслідування, щоб об’єктивно з’ясувати обставини ситуації. І в результаті підтвердили халатність з боку працівників місцевого РЕСу.

— Встановили недбале ставлення до обов'язків серед нашого персоналу. Свою провину ми визнаємо. А винуватці вже понесли покарання. І це не догана. Покарання було дуже суттєве, — каже комерційний директор «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака.

— Тобто, це справді була помилка людини в нарахуваннях, а не програмний збій? — питає журналіст.

— Програмного збою не було. В історії пані Надії з Ямпільського району був «людський фактор» — керівництво мало звернути увагу на її проблему, тому що вона двічі приходила до РЕСу скаржитися на донарахування. Але, на жаль, цього не було зроблено, через що постраждала наша споживач.

Питаємо, чи ця історія змусить створити в обленерго новий номер гарячої лінії, куди б споживачі повідомляли про подібні випадки, як у пенсіонерки Надії Яворської?

— Над цим якраз міркуємо. Ще обираємо форму такого зв’язку — чи телефоном, чи на електронну пошту, — каже Олексій Тарарака. — Серед нашого персоналу ми стараємося проводити навчання і роз'яснення про те, як потрібно розмовляти зі споживачем. Щоб в нас була справжня клієнтоорієнтованість. Звісно, помилки бувають. Адже всі ми люди, а не роботи.

Як подати показники та отримати за це смартфон?

Для достовірного врахування обсягів використаної електроенергії показники лічильника необхідно передавати за два календарні дні до кінця місяця по третій календарний день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), кажуть в «Енері Вінниця». Для прикладу, дати подачі показників за серпень — це з 29 серпня і по 3 вересня.

Подавати фактичні показники лічильника можна через один з цих засобів:

  • кол-центр АТ «Вінницяобленерго» за телефонами 0-800-217-217, (0432)65-95-95, (0432) 65-85-85;
  • SMS-повідомлення за номерами 066-0-217-217, 068-0-217-217, 073-0-217-217,
  • електронна пошта [email protected]
  • надіслати за допомогою VIBER, Telegram (повний перелік сервісів є на сайті «Вінницяобленерго»: voe.com.ua).

Якщо постійно подаватимете показники за світло вчасно, то буде приємний бонус від обленерго. В рамках конкурсу «Найсумлінніший споживач-2020» дарують смартфони, поповнення мобільного. І ще суперприз — планшет. Щоб стати учасником конкурсу, потрібно подавати показники через VIBER і TELEGRAM.

У першому етапі конкурсу по смартфону отримали Світлана Степанюк з Ксаверівки та Анатолій Нароган з села Одаї. Ще 10 переможців отримали по 100 гривень на мобільний рахунок. Їх обрали випадковим чином серед 22 тисяч 348 споживачів з нашої області через ресурс random.org.

Директор комерційний обленерго Олексій Тарарака вручив переможниці Світлані Степанюк грамоту та смартфон

Другий етап завершиться наприкінці серпня, коли розіграють ще два смартфони та 10 поповнень на мобільний. Аналогічно пройде і третій етап, де також буде 12 переможців. Плюс, наприкінці вересня енергетики планують провести суперрозіграш планшету. Але з врахуванням додаткових умов:

— Для участі в конкурсі споживач протягом трьох місяців мав сумлінно передавати покази електролічильника через VIBER і TELEGRAM та хоча б один раз мав надіслати фотофіксацію даних приладу обліку саме через ці чат-боти, не мати заборгованості за спожиту електроенергію. Також обов’язкова умова — реєстрація в особистому кабінеті АТ «Вінницяобленерго», — розповів директор комерційний АТ «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака.

Опитування

Чи є у вас проблема з нарахуваннями від «Енера Вінниця»?

Читайте також:

Хочу відключити централізоване опалення у квартирі. Як це зробити?

Медогляди перед 1 вересня: як їх мають проходити вчителі та діти?

У подвір’ї постійно ставлять машини на зелених зонах. Що з цим робити?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (12)
  • Ales Hor

    То чому б в статті не розставити акценти і не пояснити людям, що якщо показники не сходяться, то треба звертатися в РЕМ чи в Обленерго? Навіщо заплутувати людей ще більше? Хіба журналісти не повинні допомагати?
  • Игорь

    После появления Енеры, РЭСы (Облэнерго) остались без денежных потоков и вот таким нехитрым способом, через недовольство населения, хотят вернуть всё обратно... Хотя по логике ЗАЧЕМ ЛИШНЯЯ ПРОКЛАДКА в цепи сбыта электроэнергии
  • Владимир Лукьянов

    ,, ошибочка получилась,, и сколько таких ошибочек. Все в свою сторону, потребители виноваты. Вот так.

    Артем Мізяківський reply Владимир Лукьянов

    Владимир Лукьянов подавайте показники і проблем не буде...

    Swrg reply Артем Мізяківський

    Буде! Контролёры, проверяющие показания счётчика, внесут свои. тем самым изменив уже внесённые самим абонентом показания.
    Все, проблема создана!

    Олександр Осельський reply Swrg

    В мене так було... Вніс показники, а через кілька днів контролер вніс менші показники ніж були реально (скоріше за все не бачачи лічильника)... 2 місяці ходи по цих Енерах та РЕМах щоб звести кінці з кінцями...

    Ales Hor reply Олександр Осельський

    Один раз написали заяву в РЕМі і все. Є папірець - є коректування, немає папірця - людський фактор.
  • Eutectic

    Ну, а хто компенсує Надії Яворській моральні збитки та витрачений час на розбори?
    Ну, що може бути простіше, як прийти подивитися на лічильник.
    Штрафувати, і ширафувати на суттєві суми, цю Енеру треба за таке неподобство!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:28 «Це поставить хрест на Буші». Власники екосадиб проти створення кар'єру у заповіднику photo_camera 21:01 Судитимуть браконьєрів, які хотіли поласувати рибкою за 174 тисяч гривень 20:25 «Це конкуренти поширюють чутки, що нас уже нема». Інститут землеустрою продовжує працювати 20:03 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки Від читача 20:06 У Вінниці чутно вибухи 19:40 Будівельні та ремонті послуги по дому. Актуальні оголошення від вінницьких компаній 19:17 Суддя з Тульчина наїхав на поліцейського. Покарання винесли лише одному — копу 18:06 У Могилів-Подільському районі під колесами автомобіля Toyota загинула жінка 17:32 Скотомогильник площею у дві тисячі квадратів виявили у Барській громаді 17:03 ТОП-5 пам'яток Вінниці для незабутнього вікенду та подорожі крізь епохи 16:37 Екс-голова лісового управління Бондар вийшов з-під варти за два мільйони гривень застави 16:20 Допоможуть у тяжку хвилину: ритуальні послуги та товари, кафе та обіди на замовлення (партнерський проєкт) 16:11 На Келецькій п'яний та «під кайфом» водій потрапив у ДТП 15:15 Музиканту Джанго, який публічно підтримує росію, вінницькі СБУшники оголосили підозру 14:50 Ветерани та ВПО можуть скористатись безкоштовною послугою переїзду в Україні (Новини компаній) 14:13 Війна — не завада любові: історія сапера зі Жмеринки Івана та його коханої Яни photo_camera 14:10 Де поставити зубні імпланти у Вінниці? Огляд кращих стоматологій Вінниці (партнерський проєкт) 13:19 Зникла 82-річна Лілія Марценюк з Вінниці. Допоможіть розшукати жінку 12:20 Військові чекають ваші книги! У Вінниці розпочався збір «Літературний донат» photo_camera 12:06 Загиблі мирні люди, зруйновані лікарні та багатоповерхівки: про 784-й день війни
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up