Раніше ми писали про історію 81-річної Надії Яворської, якій у платіжку за світло «дописали» 6214 гривень боргу за електроенергію. Жінка розповідала, що ця заборгованість є надуманою, бо її записали тоді, коли вона не жила у своєму будинку, а зимувала у доньки.
В «Енері Вінниця» нам пояснили, що люди самі мають подавати показники лічильника на обленерго. Звідти «Енера» отримує дані для нарахувань платіжок. А от виникнення понад шести тисяч боргу могло бути через те, що пані Надія нерегулярно подавала показники свого електролічильника. Тож їй могли нарахувати по середньодобовому обсягу споживання.
Борговий конфлікт пенсіонерки з електропостачальником мав розглянути суд. Але вже після виходу матеріалу в друк жінка зателефонувала журналісту та розповіла, що енергетики свою провину визнали й тепер боргує за електрику не вона, а винні їй — пенсіонерка має переплату.
— З січня моя донька передає показники лічильника по вайберу. Як з'ясувалося, ці показники передавали на Ямпільський РЕС і далі вони просто «загубилися»: працівник не заносив ці показники в базу, бо було багато іншої роботи! Вони навіть не внесли наші дані після того, як ми двічі приходили скаржитися до керівника РЕСу. А я натомість отримувала платіжки на тисячі гривень, хоча моєї вини тут не було абсолютно, — говорить Надія Яворська.
Боротися з несправедливим боргом жінка з донькою вирішили за допомогою скарг. І це, як виявилося, ефективний метод боротьби. Донька Надії Яворської розповіла, що надіслали листи зі скаргами на дії «Енери Вінниця» до Вінницької ОДА (звідки отримали повідомлення, що ОДА тримає питання на контролі - авт.), до «Вінницяобленерго», «Енера Вінниця» і продублювали скарги на структурні одиниці цих компаній в Ямполі. Надіслали копію скарги до Нацкомісії НКРЕКП. Та ще відправили листи до кількох ЗМІ.
Звернення зі скаргою розглянули на засіданні вінницького управління Нацрегулятора, 22 червня.
— Там були представники обленерго та «Енери» і визнали свою провину. Підтвердили, що це була халатність з боку працівників, які забули внесли мої показники. І ще виявилося, що це не я тепер винна, а вони мені — чи 400, чи 500 гривень переплати утворилося. Обіцяють зробити перерахунок на початку серпня, про що вже було повідомлення, — каже донька 81-річної пенсіонерки.
Щодо позову в суд, який «Енера Вінниця» подала на Яворську, то юрист електропостачальника під час розгляду суперечки в НКРЕКП розказав пенсіонерці, що заяву до суду вони ще не подавали.
У обленерго розповіли, що після скарги пенсіонерки провели внутрішнє розслідування, щоб об’єктивно з’ясувати обставини ситуації. І в результаті підтвердили халатність з боку працівників місцевого РЕСу.
— Встановили недбале ставлення до обов'язків серед нашого персоналу. Свою провину ми визнаємо. А винуватці вже понесли покарання. І це не догана. Покарання було дуже суттєве, — каже комерційний директор «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака.
— Тобто, це справді була помилка людини в нарахуваннях, а не програмний збій? — питає журналіст.
— Програмного збою не було. В історії пані Надії з Ямпільського району був «людський фактор» — керівництво мало звернути увагу на її проблему, тому що вона двічі приходила до РЕСу скаржитися на донарахування. Але, на жаль, цього не було зроблено, через що постраждала наша споживач.
Питаємо, чи ця історія змусить створити в обленерго новий номер гарячої лінії, куди б споживачі повідомляли про подібні випадки, як у пенсіонерки Надії Яворської?
— Над цим якраз міркуємо. Ще обираємо форму такого зв’язку — чи телефоном, чи на електронну пошту, — каже Олексій Тарарака. — Серед нашого персоналу ми стараємося проводити навчання і роз'яснення про те, як потрібно розмовляти зі споживачем. Щоб в нас була справжня клієнтоорієнтованість. Звісно, помилки бувають. Адже всі ми люди, а не роботи.
Для достовірного врахування обсягів використаної електроенергії показники лічильника необхідно передавати за два календарні дні до кінця місяця по третій календарний день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), кажуть в «Енері Вінниця». Для прикладу, дати подачі показників за серпень — це з 29 серпня і по 3 вересня.
Подавати фактичні показники лічильника можна через один з цих засобів:
Якщо постійно подаватимете показники за світло вчасно, то буде приємний бонус від обленерго. В рамках конкурсу «Найсумлінніший споживач-2020» дарують смартфони, поповнення мобільного. І ще суперприз — планшет. Щоб стати учасником конкурсу, потрібно подавати показники через VIBER і TELEGRAM.
У першому етапі конкурсу по смартфону отримали Світлана Степанюк з Ксаверівки та Анатолій Нароган з села Одаї. Ще 10 переможців отримали по 100 гривень на мобільний рахунок. Їх обрали випадковим чином серед 22 тисяч 348 споживачів з нашої області через ресурс random.org.
Другий етап завершиться наприкінці серпня, коли розіграють ще два смартфони та 10 поповнень на мобільний. Аналогічно пройде і третій етап, де також буде 12 переможців. Плюс, наприкінці вересня енергетики планують провести суперрозіграш планшету. Але з врахуванням додаткових умов:
— Для участі в конкурсі споживач протягом трьох місяців мав сумлінно передавати покази електролічильника через VIBER і TELEGRAM та хоча б один раз мав надіслати фотофіксацію даних приладу обліку саме через ці чат-боти, не мати заборгованості за спожиту електроенергію. Також обов’язкова умова — реєстрація в особистому кабінеті АТ «Вінницяобленерго», — розповів директор комерційний АТ «Вінницяобленерго» Олексій Тарарака.
Чи є у вас проблема з нарахуваннями від «Енера Вінниця»?
Читайте також:
Хочу відключити централізоване опалення у квартирі. Як це зробити?
Медогляди перед 1 вересня: як їх мають проходити вчителі та діти?
У подвір’ї постійно ставлять машини на зелених зонах. Що з цим робити?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Все, проблема создана!
Ну, що може бути простіше, як прийти подивитися на лічильник.
Штрафувати, і ширафувати на суттєві суми, цю Енеру треба за таке неподобство!