Сьогодні, 2 вересня, у трамвайному депо Вінницької транспортної компанії презентували нову модель трамваю «майбутнього» — 31—метровий низькопідлоговий трамвай на базі вагону КТ—4UA.
На відміну від першої моделі, друга — пристосована для людей з обмеженими можливостями: має низькопідлогову вставку, необхідні кнопки для відкриття дверей та виклику водія. І ще багато місця у салоні.
Водій трамваю Світлана Кучеренко на сьогодні стане водієм нового трамваю. Вона вже встигла його протестувати та сформувала враження від керування:
— Цей трамвай набагато довший, тут більше буде пасажирів — 306 місць, — каже Кучеренко. — Плюс, ще є пандуси. Більше відповідальності. Ним буде трохи важче керувати, але до всього можна звикнути.
Водій Світлана Кучеренко назвала одну з відмінностей «Він Вєїв»від швейцарських трамваїв: це гальма.
— У швейцарських трамваях гальма біля керма, у 224 (Vin Way, який випустили в минулому році) — це педалі, а в новому трамваї — це ручка, — каже водій.
Як трамвай виглядає зовні і всередині?
Новенький вінницький трамвай ззовні не сильно відрізняється від свого попередника: кольори, дизайн — однаковий.
Та він довший на десять метрів. І має сенсорні кнопки для відкриття дверей, як ззовні, так і всередині салону. Традиційно для трамваїв тут є Wi—Fi.
— Двері тут не закриються, коли людина стоїть у проході або просто виставить руку — каже технічний директор КП «Вінницька транспортна компанія» Михайло Луценко. — Є спеціальні датчики, які блокують двері.
І найголовніше — друга модель складається з трьох секцій. Середня з яких має вставку з низьким рівнем підлоги для людей з обмеженими можливостями.
Трамвай, дружній для людей з інвалідністю
У трамвайному депо, під час презентації, продемонстрували як діятиме водій для того, щоб людина з інвалідністю змогла потрапити у громадський транспорт. Очільник Вінницької транспортної компанії Микола Форманюк сам показав як відкинути пандус та розповів про дію системи:
— Людина під’їжджає до дверей, натискає на кнопку виклик водія, — каже Форманюк. — З вагону виходить водій, відкриває двері, опускає пандус. До речі, двері не закриються, поки не складуть пандус.
Першою людиною з інвалідністю, хто протестувала цю систему, стала керівниця громадської організації «Гармонія» Раїса Панасюк.
— Це просто супер, — поділилася враженнями Раїса. — Я такого ще ніде не бачила. Дійсно, це унікальний трамвай. За це хочеться подякувати кожному працівнику Вінницької транспортної компанії, що тут працювали протягом кількох місяців.
Завершили презентацію нагородженням транспортників з трамвайного депо, які отримали грамоти та грошові премії.
У цехах трамвайного депо — ще два Vin Way
Третя та четверта моделі трамваїв від вінницького виробника будуть схожі на першу модель — вони трохи коротші. І третій трамвай вже проходить тестування та незабаром теж вийде на міські вулиці. Хоча йому ще не достає обладнання, а у салоні немає сидінь.
Тоді як четверта модель зараз є лише «скелетом» майбутнього «Vin Way—4».
Друга модель VinWay буде курсувати містом. Сьогодні з трамвайного депо вагон виїхав за маршрутом №4. «Залізничний вокзал — Барське шосе». Як розповіли у керівництві компанії, сьогодні буде їздитиме не довго, ще треба провести деякі тести.
— А від завтра він повноцінно буде їздити містом та надавати якісні послуги перевезення вінничанам і гостям міста, — запевнили працівники Вінницької транспортної компанії.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер