Сьогодні, 2 вересня, у трамвайному депо Вінницької транспортної компанії презентували нову модель трамваю «майбутнього» — 31—метровий низькопідлоговий трамвай на базі вагону КТ—4UA.
На відміну від першої моделі, друга — пристосована для людей з обмеженими можливостями: має низькопідлогову вставку, необхідні кнопки для відкриття дверей та виклику водія. І ще багато місця у салоні.
Водій трамваю Світлана Кучеренко на сьогодні стане водієм нового трамваю. Вона вже встигла його протестувати та сформувала враження від керування:
— Цей трамвай набагато довший, тут більше буде пасажирів — 306 місць, — каже Кучеренко. — Плюс, ще є пандуси. Більше відповідальності. Ним буде трохи важче керувати, але до всього можна звикнути.
Водій Світлана Кучеренко назвала одну з відмінностей «Він Вєїв»від швейцарських трамваїв: це гальма.
— У швейцарських трамваях гальма біля керма, у 224 (Vin Way, який випустили в минулому році) — це педалі, а в новому трамваї — це ручка, — каже водій.
Як трамвай виглядає зовні і всередині?
Новенький вінницький трамвай ззовні не сильно відрізняється від свого попередника: кольори, дизайн — однаковий.
Та він довший на десять метрів. І має сенсорні кнопки для відкриття дверей, як ззовні, так і всередині салону. Традиційно для трамваїв тут є Wi—Fi.
— Двері тут не закриються, коли людина стоїть у проході або просто виставить руку — каже технічний директор КП «Вінницька транспортна компанія» Михайло Луценко. — Є спеціальні датчики, які блокують двері.
І найголовніше — друга модель складається з трьох секцій. Середня з яких має вставку з низьким рівнем підлоги для людей з обмеженими можливостями.
Трамвай, дружній для людей з інвалідністю
У трамвайному депо, під час презентації, продемонстрували як діятиме водій для того, щоб людина з інвалідністю змогла потрапити у громадський транспорт. Очільник Вінницької транспортної компанії Микола Форманюк сам показав як відкинути пандус та розповів про дію системи:
— Людина під’їжджає до дверей, натискає на кнопку виклик водія, — каже Форманюк. — З вагону виходить водій, відкриває двері, опускає пандус. До речі, двері не закриються, поки не складуть пандус.
Першою людиною з інвалідністю, хто протестувала цю систему, стала керівниця громадської організації «Гармонія» Раїса Панасюк.
— Це просто супер, — поділилася враженнями Раїса. — Я такого ще ніде не бачила. Дійсно, це унікальний трамвай. За це хочеться подякувати кожному працівнику Вінницької транспортної компанії, що тут працювали протягом кількох місяців.
Завершили презентацію нагородженням транспортників з трамвайного депо, які отримали грамоти та грошові премії.
У цехах трамвайного депо — ще два Vin Way
Третя та четверта моделі трамваїв від вінницького виробника будуть схожі на першу модель — вони трохи коротші. І третій трамвай вже проходить тестування та незабаром теж вийде на міські вулиці. Хоча йому ще не достає обладнання, а у салоні немає сидінь.
Тоді як четверта модель зараз є лише «скелетом» майбутнього «Vin Way—4».
Друга модель VinWay буде курсувати містом. Сьогодні з трамвайного депо вагон виїхав за маршрутом №4. «Залізничний вокзал — Барське шосе». Як розповіли у керівництві компанії, сьогодні буде їздитиме не довго, ще треба провести деякі тести.
— А від завтра він повноцінно буде їздити містом та надавати якісні послуги перевезення вінничанам і гостям міста, — запевнили працівники Вінницької транспортної компанії.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Гриб Юлия
Dmytro Lazarenko
Anonymous reply Dmytro Lazarenko
Fedir Krit
Андрийчук Алексей
Семен Аркадьевич reply Андрийчук Алексей
Криштопівка reply Андрийчук Алексей
Семен Аркадьевич reply Криштопівка