Цього року у Вінниці з’явиться друга модель трамваю під брендом “Vin Way” виробництва “ВТК”. Трамвай обіцяє бути крутішим за свого попередника - на 10 метрів довший та з низькопідлоговою вставкою для людей з обмеженими можливостями.
Вінничани побачили “первістка” “Вінницької транспортної компанії” на День міста, 5 вересня 2015 року. А працювати на маршрут він вийшов аж 20 жовтня.
За основу вінницькі спеціалісти тоді взяли чеський вагон КТ-4СУ. Від нього залишилася тільки ходова. Нова модель обладнана кондиціонером та спеціальними відеокамерами - замість дзеркал. Ну і, звичайно, вигладає вона гарно. По-сучасному.
Від швейцарських моделей, до яких вінничани уже звикли, перший "Vin Way" відрізняється тим, що у нього немає зручної кнопки, яку треба найтискати, коли бажаєш зайти у вагон чи вийти з нього. Мінус також у тому, що "трамвай майбутнього" не пристосований для зручності людей з обмеженими можливостями - занадто висока у нього підвіска.
Міська влада пообіцяла виправити ці недоліки… і ось через рік уже маємо другу модель трамвая вінницького виробництва. Основа - все той же КТ-4СУ. Але.
Друга дитина “ВТК” на 10 метрів довша за попередника. Може вмістити у собі до 260 пасажирів. І найголовніше - він складається з трьох секцій. Середня з яких з низькопідлоговою вставкою для людей з обмеженими можливостями.
Як і перша модель, цей трамвай більше орієнтований на людей, які не проти трохи постояти. Тут немає подвійних сидячих місць. Зате багато вільного простору.
Розказувати деталі у транспортній компанії поки не хочуть.
Як стало відомо RIA, побачити “Vin Way-2” на маршруті вінничани не зможуть до кінця літа. Через реконструкцію площі Гагаріна та тестування вагону, яке тільки почалося..
Вінницький експерт з міського транспорту, який побажав залишитися неназваним, розповів, що через особливості вінницьких рейок, трамвай не буде ходити регулярно. Велика центральна вставка сильно тисне на рейки та криві. Через це трамвай може зійти з них, якщо набере велику швидкість. Такий інцидент може статися, наприклад, на Соборній, біля “Макдональдсу”.
Щоб вирішити цю проблему, потрібно переробляти рейки. Цікаво, чи будуть це робити через один трамвай? За нашою інформацією, другий варіант “трамвая майбутнього” обійшовся приблизно у шість мільйонів гривень. Усередині він майже нічим не відрізняється від попередника, хіба що є східці для переходу у занижену частину та пандуси для людей з обмеженими можливостями.
Спеціалісти з депо кажуть, що вагон зможе працювати приблизно 10 років без капітального ремонту. Зараз трамвай проходить тестування.
Трамвай тестують вночі
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер