На які лікарні Вінниччини найчастіше скаржаться і чому

На які лікарні Вінниччини найчастіше скаржаться і чому
  • На порталі Нацслужби здоров’я України ведуть статистику щодо скарг від пацієнтів на медичні заклади. 
  • За рік — з грудня 2022-го по грудень 2023 року — у Вінницькій області таких було всього 44.
  • На які заклади охорони здоров’я скаржаться пацієнти та через які причини? Ми розбиралися.

Підставою для скарг, як правило, є випадки, коли у пацієнта вимагають купувати ліки, які є в Нацпереліку основних лікарських засобів або оплачувати послуги, які покриває Програма медичних гарантій. Такі дії є однозначним порушенням, зазначають в Нацслужбі здоров’я України.

«Подання скарги — не формальність. НСЗУ реагує на кожне звернення. Передусім ми звертаємося за поясненнями до лікарні, — пояснюють у відділі роботи зі скаргами пацієнтів НСЗУ. — У випадку, якщо заклад охорони здоров’я визнає свою неправоту, то поновлює права пацієнта (повертає гроші чи надає безоплатне лікування). Після чого інформує про це НСЗУ, а Національна служба здоров’я, своєю чергою, пацієнта. Якщо ж у лікарні порушення заперечують, НСЗУ має право передати справу у правоохоронні органи».

Зауважимо, що скарги для публічного огляду подаються деперсоніфікованими: в таблиці не зазначили ні лікаря, на якого склали заяву, ні заявника. Тільки дата, назва медичного закладу і коротко про порушення.

Поширені скарги та відповіді на них

Найпоширенішою причиною для скарги на вінницькі медичні заклади є «вимагання коштів за ліки, медичні послуги». Таких скарг було 22 з 44 за останній рік.

Найбільше таких скарг було на Подільський регіональний онкоцентр (6 заяв). 

По більшості з них була проведена «претензійна робота з надавачем послуг», щоб відновити право пацієнта на надання безоплатної допомоги.

Другою серед поширених причин для скарг є «відмова у наданні медичних послуг» — таких було 12 з 44 випадків.

Найбільше таких скарг були подані проти санаторію «Хмільник» та обласної лікарні Пирогова (по 2 на кожен із закладів). Лише у двох випадках зазначили, що відбулася «претензійна робота з надавачем послуг». А в решті — «інший результат розгляду скарги», «результат розгляду не зазначили».

І третьою поширеною причиною для скарг виявилася «надання неякісних медичних послуг». Тут «лідера» за скаргами немає. По одній мають: Ладижинська міська лікарня, Оратівський центр первинної медико-санітарної допомоги, обласна лікарня Пирогова, обласний центр ветеранів війни.

Як подати скаргу: інструкція

Передусім, в НСЗУ, радять поспілкуватися з керівником/керівницею медичного закладу. Аби очільник вжив заходів щодо працівника, на якого скаржаться. Якщо ж таке спілкування не дало результату, тоді варто подавати скаргу до Національної служби здоров’я України.

Це можна зробити через електронну форму на сайті (surl.li/cfabt) або за безкоштовним номером 16-77. Строк розгляду скарги – 30 робочих днів.

Рекомендації щодо подачі звернення:

  1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження) і зазначте дату події, яка сталася з пацієнтом.
  2. Правильно вкажіть назву лікарні. Якщо маєте змогу, додайте код ЄДРПОУ — його легко знайти в інтернеті.
  3. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали.
  4. Детально опишіть ситуацію. Наприклад, які саме ліки у вас вимагають докупити. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити або яку з вас вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт.
  5. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер телефону, електронну адресу.

У НСЗУ додають: для того, щоб скарга мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів та доказів того, що сталося.

Подати звернення до НСЗУ може сам пацієнт або його уповноважена особа. В останньому випадку потрібно надати документ, який підтверджує право подавати звернення від імені пацієнта. 

Документами, що підтверджують повноваження представника, можуть бути, наприклад, довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про призначення опікуном. Довіреність фізичної особи має бути посвідчена нотаріально.

Опитування

Через що ви скаржилися на лікарів?

 

Читайте також:

Вінницька область на 12-му місці: представили новий всеукраїнський рейтинг

«Бюджет треба повністю переробити» — На слуханнях розглянули плани Вінниці на 2024 рік

Хто найбагатший серед мерів міст на Вінниччині? Ми подивилися їх декларації

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (6)
  • Лілія

    Потрібно переходити на страхову медицину, а не платну, тому що податок платили, а вийшовши на пенсію, попасти до лікаря, чи на обстеження, за направленням, потрібно до місячна чекати.
  • Юрий Левко

    В дитини 40 температура,серед ночі заберають з гуртожитку,а на другий день виписують додому без діагнозу.Їхати 120 км,дитина приїзжає (горить 39.5) і батькам самим потрібно лікувати.
  • Читач69

    Судячи по коментарям і висновкам за скаргами пацієнтів , можна зробити висновок  такий ,- навіщо скаржитись , все одно буде відписка ,, порушень не знайдено , дали роз'яснення щоб більше не скаржився ,, . Це як поскаржитись до поліції , там також порушень не вбачається . Тому таке слушне питання ,  навіщо існує ще одна установа на наші податки , які не вбачають порушень.
  • Alex

    Не працює посилання. Адекватно перевіряйте матеріал!

keyboard_arrow_up