Місце для людей, а не парковка. Чому вулицю Грушевського будуть робити пішохідною

Місце для людей, а не парковка. Чому вулицю Грушевського будуть робити пішохідною
Минулої неділі Грушевського перекривали і влаштували тут «лекторій». Крім виступу експертів ще грали вуличні музиканти / Фото з фб-сторінки VinCycle
  • Нині ця вулиця в центрі міста використовується як автостоянка. Її проходять пішки, щоб потрапити або до Центрального парку, або до скверу біля Вежі.
  • Активісти впевнені, що Грушевського може стати гарним публічним простором, де головним буде пішохід, а не автомобіль.
  • Які «плюси» і «мінуси» у такої ідеї?

На минулому тижні 29 серпня у місті перекрили вулицю Грушевського. Відрізок від Артинова до Театральної став на кілька годин пішохідною зоною.

Активісти з ГО «VinCycle», «Екологічної платформи ДІЛИ» за сприяння вінницької мерії спорудили тут вуличну сцену, поставили м`які сидіння та запросили місцевих експертів розповісти про важливість публічних просторів.

«У багатьох містах Європи подібні акції проводять, щоб привернути увагу до вулиць як публічних просторів, які мають належати перш за все пішоходам. А не бути місцем найбільшого забруднення повітря і екосистеми міста автомобілями», — зазначили організатори заходу «Грушевського Open Street».

Фото ГО «VinCycle»

З появою сцени і пуфів люди сприйняли цю вулицю по-новому, розказує співзасновниця ГО «VinCycle» Анастасія Стовпець.

— Були цікаві дискусії та грали вуличні музиканти. Протягом кількох годин вулиця стала дуже затишною, — каже Анастасія. — І організувати це виявилося не складно. Цим займалися 11 людей, а розеткою для апаратури поділились у одному з місцевих магазинчиків.

Простими словами, вулицю Грушевського можна робити пішохідною і організовувати тут цікаві події ледь не щовихідних.

Відео дня

Пішохід — кращий для місцевого бізнесу

Ба більше, організація «VinCycle» вже давно просуває ідею зробити вулицю Грушевського пішохідною на постійній основі. Торік вони організовували опитування перехожих. Збирали думки «за» і «проти» та рахували відвідувачів магазинів.

— Нас здивував той факт, що користувачами магазинів на Грушевського, переважно, є пішоходи. Ми порахували, що на кожні 65 відвідувачів місцевих бізнесів — тільки одна людина є автомобілістом. Тобто, якщо акцентувати увагу на грошах, то пішохід є більш вигідний для місцевого бізнесу, — каже Анастасія Стовпець.

Усі паркомісця були зайняті авто, і жодна людина не прийшла, щоб забрати свою машину і кудись поїхати.

— Тобто, люди тут просто лишають свої автівки та йдуть по справах на цілий день. Вулицю віддали на «відкуп» машинам, а перехожі вимушені ютитись на вузьких тротуарах. І це несправедливо, — говорить Стовпець.

Фото з архіву «20хвилин»

Співзасновниця ГО «VinCycle» додає, що до 90-х вулиця Оводова також була цілком для авто.

— Коли ми кажемо молоді, що раніше під Вежею їздили автомобілі, то у відповідь чуємо «Ні, справді таке було?». Пройшло більше 20 років, і люди вже не можуть уявити, як це шлях від «Савою» до Вежі був автомобільним, — казала Анастасія Стовпець. — І якщо все вдасться з вулицею Грушевського, то тут також з`являться затишні кав`ярні, багато перехожих та вуличні музиканти. І те, що колись тут їздили автомобілі, також з часом забудуть.

«Будемо шукати компроміс»

Але є й противники ідеї зробити вулицю Грушевського виключно пішохідною. Серед них, наприклад, місцеві жителі з автомобілями.

— Для людей ця вулиця є єдиним шляхом для заїзду до будинку. Тому їм не подобається перекриття дороги, — говорить керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Фото ГО «VinCycle»

І ще проти «пішохідизації» вулиці автомобілісти, які нарікають, що в центрі міста і так не вистачає, де паркуватися. А тут хочуть забрати півсотні паркомісць.

Втім, відрізок від Артинова до Театральної може й не змінюватися докорінно.

— Свого часу в рамках «Архіклубу» ми пропонували ідею зробити вулицю Грушевського частково пішохідною з одностороннім рухом для транспорту і місцями для паркувань, — говорить Кравчук. — Також існує концепція так званого «shared space» — простір, який діє для всіх користувачів. Авто, в такому випадку, рухаються з мінімальною швидкістю до 15 км/год.

Якою має бути вулиця Грушевського — це питання ще відкрите. І відповідь на нього мають дати обговорення з місцевими жителями, бізнесом, власниками авто та інших містян. Будуть шукати компроміс.

— Плани займатись вулицею Грушевського в «Агенції» є. Цей проект внесений у Концепцію інтегрованого розвитку Вінниці. І зараз ведуться підготовчі роботи для формування проектного процесу, — підсумував Максим Кравчук.

Ідея від Плясовиці

А взагалі ідея з пішохідною вулицею Грушевського виникла ще в 2017 році у архітектора Віталія Плясовиці. Тоді він у фейсбуку поділився концепцію створити «зелений» коридор від Вежі та до Центрального парку. Вулицю Театральну і Артинова перекривають цілком для транспорта, який пускають в об'їзд.

«Так, є проблеми і може для когось незручності, але при бажанні їх легко вирішити, — писав Плясовиця. — І скільки плюсів для вінничан і туристів. Скільки можна нових локацій створити! В яке б місто Європи ми не приїхали, пішохідна вулиця є обов'язковою для відвідування».

— Цю ідею я підтримую і сьогодні. Можливо, вулиці Артинова і Театральну не треба перекривати для автотранспорту, — розповів журналісту Віталій Плясовиця. — Більш того, в цей складний автомобільний час вулицю Соборну потрібно нарешті відкрити для всіх. А не так, як зараз, що по факту, всі порушують заборону на транзитний рух.

У вінницької мерії, нагадаємо, є наміри закрити колії на Соборній для руху авто.

Опитування

Чи хотіли б ви, щоб вулиця Грушевського стала пішохідною?

 

Читайте також:

Штрафи за швидкість: де у Вінницькій області будуть працювати камери автофіксації? (МАПА)

Операція «Реорганізація». П'ять проектів, які змінять дорожній рух у Вінниці

«Реформу парковок» готують для Замостя. Будуть платні стоянки та особливі умови

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (64)
  • Лариса Кравченко

    я особисто не проти,але спочатку зробіть парковки. запрети це добре,але якщо є альтернатива
  • Алексей Выхрыстюк

    Норм ідея.
  • Alexander Kvasnevskyy

    І перенести бруківку з Соборної на Грушевського
  • Дима Репей

    Та давайте вже всю Вінницю закриємо на в'їзд для авто, тий взагалі буде круто, будем пішки ходити, оздоровлюватись, і пішоходам ніхто не заважатиме... ітак уже не проїхати...

19:59 Провели в останню путь: на війні загинув Герой Олександр Сивак з Новоселівки 18:57 В Літині вантажівка збила жінку, яка переходила дорогу у невстановленому місті 17:56 Епідемія грипу та коронавірусу: вінничан закликають вакцинуватись від двох хвороб 16:55 «Не планую помирати, бо стану батьком»: поранений захисник Бахмута співає «Червону калину» Від читача 10:34 «Гроші на оренду» від БФ «Карітас-Київ» 15:55 Вінничан запрошують на перший національний форум «Relocation» 15:10 Візки та ходунки можна взяти на прокат у Вінниці. Де і кому їх видають безоплатно? 14:59 Моторошна ДТП: загинуло подружжя, яке на легковику врізались у вантажівку 14:17 На Вишеньці відновив свою роботу ще один дитячий садочок 13:33 На Вінниччині перевірили якість води та рівень радіації. Результати дослідження 13:23 Дідусь загубив майже 4000 гривень, їх знайшли діти переселенців. Що зробили із знахідкою? 13:16 У Вінниці з'явилась база компаній, які працюють, коли немає світла 12:46 Смертельна ДТП біля Ксаверівки: водій на DAF збив пішохода, який переходив дорогу 12:00 Завод поставляв в росію запчастини для військової техніки та інше важливе за 8 грудня у Вінниці 11:14 Перелік адрес, де у Вінниці 9 грудня відключили світло, воду та опалення 10:28 До вечора перекрили рух на ділянці вулиці Миколи Амосова 09:45 Як виключатимуть світло сьогодні? Графік від Вінницяобленерго на 9 грудня 09:30 Стоматології Вінниці, що мають резервне живлення і працють під час вимкнення світла (партнерський проєкт) 09:01 На Вінниччині оголосили 1 рівень небезпеки: яку погоду прогнозують 9 грудня 08:00 У цей день вітайте Юрія: історія, традиції та заборони 9 грудня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up