Міст через Дністер ще не почали будувати, а його вже «ділять». Хто і чому?

Міст через Дністер ще не почали будувати, а його вже «ділять». Хто і чому?
Схема мосту через Дністер у Ямполі є на сайті Укравтодору. Його особливість в тому, що максимальна висота опор буде, як девятиповерховий будинок
  • Міст двох президентів  — так у народі охрестили майбутню переправу, що має з’єднати два береги Дністра у районі Ямполя.
  •  «У це вірили не всі… Але будівництво мосту Ямпіль-Косеуць  почалося. Інформація про це з’явилася на Фейсбук-сторінці голови облради.
  • Журналіст 20minut.ua уточнив, на якому етапі роботи і що говорять місцеві жителі про переправу.

Зателефонували у Ямпіль і поцікавилися, які саме роботи тривають нині по спорудженню моста. «Поки що будівельники добираються до річки, — пояснили у Ямполі. — Прокладають дорогу від траси Ямпіль — Могилів-Подільський до берега Дністра. Це біля невеликого села Улянівка. Коли зроблять під’їзд, тоді вже безпосередньо приступлять до робіт зі спорудження моста».

Дорога двох президентів

Нагадаємо, про будівництво траси Київ — Кишинів домовилися президенти двох країн. Було це у березні нинішнього року, коли до Києва з офіційним візитом приїздила новообраний президент Молдови Майя Санду. Автомагістраль проляже через Ямпіль. Тут планують збудувати міст. Далі уже молдовською територією траса пройде до Кишинева.

Відео дня

Ради справедливості, слід сказати, що насправді перемовини з молдовською стороною розпочалися ще тоді, коли Прем’єр-міністром був Володимир Грйосман. Досягли домовленостей про спорудження переправи. Почали готувати проектну документацію. У Ямполі відбулася зустріч з урядовцями з Молдови. У ній брав участь  Віце-премєр уряду Гройсмана  Володимир Кістіон. До речі, він виходець з Ямпільського району. Зрозуміло, що був зацікавлений у позитивному вирішенні питання. Десятки років його земляки порушували питання будівництва мосту.

Здавалося б, в чому проблема? Одна влада розпочала, друга продовжує. У наших реаліях все відбувається по-іншому. Навіть у Ямполі точаться суперечки між представниками партій Зеленського і Гройсмана за пальму першості у будівництві мосту. Переправу ще й не розпочали будувати, а причетність до неї уже ділять між собою дві політичні сили.

Висота опор буде, як дев’ятиповерховий будинок

Недавно Гройсман побував у Ямполі, щоб ознайомитися, які роботи здійснюють для того, щоб почати будувати переправу. Разом з ним був голова обласної ради Вячеслав Соколовий.

Фотографії про їхнє спільне відвідання прикордонного міста виставили на Фейсбук-сторінці голови облради разом з дописом В’ячеслава Соколового.

Ось текст допису: «У це вірили не всі…Але будівництво мосту «Ямпіль-Косеуць» ПОЧАЛОСЯ!

Група компаній «Автострада», яка виграла тендер, вже приступила до виконання робіт. На околицях Ямполя нарешті запрацювала спецтехніка. Місто чекало на це десятки років!

Дійсно, говорили про будівництво мостової переправи між Україною та Молдовою давно, але на практиці старт цьому процесу дав саме Володимир Гройсман у 2017 році. Наразі цей стратегічний для Вінниччини проєкт доведено до етапу реалізації!

Міст «Ямпіль-Косеуць» це:

▪️9 000 тон металевих конструкцій

▪️16 000 м³ монолітного залізобетону

▪️5000 автівок на добу - пропускна спроможність

▪️3 мільярди 386 мільйонів гривень  —  загальна вартість проєкту

Довжина мостової переправи становитиме 1,3 км, максимальна висота опор буде більшою за стандартну дев’ятиповерхівку. Як я і казав, це проєкт року для нашої області. І не тільки через те, що міст стане основою транспортного коридору між двома країнами, а й через капітальний ремонт дороги з Немирова до кордону з Молдовою у Ямполі.

На всьому відрізку вже покладено нижній шар асфальтобетону. На 50 кілометрах  викладено верхній шар асфальту, дорожники вже приступили до нанесення дорожньої розмітки. У понад 20 населених пунктах облаштовується супутня інфраструктура  —  освітлення, з'їзди, тротуари та зупинки для транспорту. На цьому відрізку шляху капітально ремонтуються мости  —  сім з них готові на 70%, один  —  відновлено повністю. Підрядник працює цілодобово,  усі виробничі процеси проходять паралельно. До робіт на автошляху Р-08  залучено 600 дорожніх будівельників та понад 300 одиниць спецтехніки.

Тепер по якісних дорогах можна буде дістатися до Великої Бушинки, Чукова, Вовчка, Брацлава, Гриненок, Нестерварки, Тульчина, Мазурівки, Маяків, Вапнярки, Комаргорода, Яришівки, Томашполя, Гнаткова, Клембівки, Русави, Ямполя.

Також відремонтовано дві територіальні дороги біля Ямполя - Т-02-02 "Могилів-Подільський-Ямпіль-Бершадь-Умань" і Т-02-40 - які фактично є продовженням Р-08 й під'їздом до майбутнього ямпільського мосту.

Підрядник вже почав будувати під’їзні шляхи до мостової переправи з української сторони. Тут нині ростуть дерева, дорога на цьому відрізку будується «з нуля».

Тим часом в ОДА воліють не згадувати про причетність колишнього прем’єра до будівництва переправи у Ямполі. Про конкуренцію між двома поверхами в обласному будинку влади неодноразово доводилося чути не тільки автору публікації. Уточнимо про поверхи: на другому розташована ОДА, на третьому — облрада. Нехай конкурують — тільки б на користь громаді!

Коротка арифметика маршруту

На сторінці Укравтодору називають параметри автомагістралі, яку планують прокласти між Києвом і Кишиневом. Загальна довжина — 570 кілометрів.

Відстань з Києва до україно-молдовського кордону, що проходить у Ямполі, — 410 кілометрів.

З Вінниці до Ямполя — 159 км (через Немирів, Тульчин, Томашпіль).

Можна буде під’їжджати зі сторони Могилева-Подільського. Перед в’їздом у Ямпіль, звернути праворуч і дорога виведе до майбутнього мосту Ямпіль – Косеуць.

У Клембівці ліхтарі, як в Іспанії

До речі, завдяки такому у Ямполі відремонтували центральну вулицю. Зробили це за кошти державного бюджету.

—Знайома проживає в Іспанії, приїхала в гості, то не упізнала дороги у рідному селі Клембівка, — розповідає ямпільчанка Марія. — Каже, ліхтарі тепер у Клембівці точно такі, як у них в Іспанії.

Клембівка це один з населених пунктів через який проходитиме автомагістраль Київ-Кишинів.

Ремонт мосту у місті Ямпіль чере річку Русава, притоку Дністра. Через нього проходитиме транспорт по трасі Київ-Кишинів.

Ямпільці говорять і про інший бік медалі. Частина магістралі проходитиме територією їхнього міста. Щоб потрапити на майбутній міст, доведеться в’їхати у Ямпіль зі сторони Томашполя, проїхати через усе місто, виїхати за нього і тільки тоді буде поворот ліворуч на майбутню мостову переправу. Щоправда, один з відрізків  дороги пройде по об’їзній навколо Ямполя. Однак на в’їзді у місто і виїзді з нього транспорт проходитиме міською дорогою. Як позначиться інтенсивний рух автомобілів, особливо великовагових, — цим не безпідстав переймаються мешканці міста, чиї будинки розташовані поблизу міської дороги.   

Біьшість людей все-таки за те, щоб міст будувати. "Я ще малим був, як чув розмови від батьків, коли вони підписувалися під листом, щоб збудували міст, - розповідає Іван, якому 47 років. - Нинішня переправа це якась пародія..к корито плаває. Хочуть переправляють - хочуть ні. Піднялася вода, уже не переправлять. Зимою теж не працює...Запиатйте в інших людей Почуєте від більшості з них, що вони хочуть, аби в нас був міст." 

Читайте також:

Як барчани у Стамбулі випікали турецькі бублики-сіміти

«Зарплати не ростуть, лише проїзд». Дізналися, чи влаштовує вінничан громадський транспорт за 8 гривень

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up