До 2 мільйонів гривень від Вінниці. Як бізнесу отримати компенсацію за сонячну станцію?
- Власні сонячні станції ставить дедалі більше вінницьких підприємств: за два роки їхня кількість зросла приблизно вчетверо, а сумарна потужність майже втричі.
- Частину витрат на таку генерацію може компенсувати міська влада. Але розмір цієї виплати залежить від того, скільки податків бізнес сплатив до бюджету громади.
На 1 жовтня бізнеси, що працюють на території нашої громади, мали сонячні електростанції загальною потужністю майже 30 МВт. Про це на своїй facebook-сторінці написав заступник міського голови Андрій Очеретний.
«Це один із практичних напрямів посилення енергетичної стійкості громади – розвиток власної генерації, яка дає змогу частково зменшувати залежність від централізованого енергопостачання та створювати додатковий ресурс для міста в умовах війни», — написав він.
Кількість учасників зросла в чотири рази
З графіки, яку оприлюднив Очеретний, дізналися, що станом на початок жовтня у Вінниці були 185+ підприємств, які мали СЕС на загальну потужність 29,62 МВт. Рік тому таких було 80+, а загальна потужність сонячних електростанцій нараховувала 16,71 МВт. А у жовтні 2024 року таких підприємств було всього 45+, а загальна потужність СЕС — 10,51 МВт.

За нашими розрахунками, теоретично, всі ці станції виробляють за рік стільки електрики, скільки споживає цілий мікрорайон — на 10-12 тисяч квартир.
А із графіки Очеретного ми підрахували, що за два роки потужність вінницьких СЕС зросла майже втричі (в 2,8 раза), а це +19 МВт. Місто підтримує цей напрям компенсацією частини витрат.
Компенсують — до 30% сплачених податків
Порядок та всі інструкції розміщені на сайті Вінницької міськради.
Отож, з порядку читаємо, що на часткову компенсацію можуть претендувати бізнеси, які працюють на території Вінницької громади, не мають боргів зі сплати податків та зборів, не перебувають у стані реорганізації, ліквідації, банкрутства, не отримували часткову компенсацію раніше за цим порядком.
Також важливо те, що до звернення за компенсацією бізнесу вже треба закупити обладнання та ввести його в експлуатацію. Це за умови, якщо купуєте обладнання самі.
Розмір компенсації залежить від того, скільки бізнес сплатив податків за минулий рік — ця виплата може складати не більше 30% від сплаченого до бюджету громади та не може бути більшою за витрати підприємства на установку відновлюваних джерел енергії (далі — ВДЕ).

Визначені ліміти — максимум 1 мільйон гривень компенсації, якщо підприємство установило лише обладнання ВДЕ. Або максимум 2 мільйони компенсації, якщо бізнес установив ВДЕ + акумулятори із потужністю не менше, ніж половина номінальної потужності цього генеруючого обладнання.
Під перелік обладнання, яке підпадає під умови міської компенсації, входять:
- сонячні електростанції – СЕС (складові компоненти: фотоелектричні модулі, інвертори, акумуляторні батареї);
- гідроенергетичні установки (складові компоненти: гідротурбіни, генератори, насоси, акумуляторні батареї, перетворювачі енергії);
- вітрогенератори (складові компоненти: вітрові турбіни, електрогенератори та допоміжне обладнання до них).
Компенсацію за генератори, які працюють на викопному паливі, НЕ МОЖНА отримати, про що прямо зазначено у Порядку.
Які потрібно подати документи
Для участі в програмі необхідно подати такий пакет документів:
- заява на ім'я міського голови;
- довідка ГУ ДПС про відсутність боргів;
- інформація ГУ ДПС про сплачені податки до бюджету громади;
- повідомлення про державну допомогу (за останні три роки);
- свіжий витяг з ЄДР цього року.
Якщо купили й встановили обладнання самі:
- договір з підрядником;
- підтвердження оплати;
- документи з характеристиками та серійними номерами;
- акт про підключення.
Якщо обладнання встановив інвестор, а ви купуєте в нього електроенергію:
- договір з інвестором, укладений не раніше 2025 року;
- документи про оплату електроенергії (акти приймання-передачі чи платіжки);
- технічний паспорт системи накопичення із потужністю та ємністю й фото на об'єкті.
Підставою для включення бізнесу до переліку учасників процедури компенсації є офіційно подані документи суб’єктом господарювання до «Прозорого офісу» за адресою: 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 59 в паперовому вигляді або в електронному вигляді (на адресу офіційної електронної пошти Вінницької міської ради [email protected]) оригінали (скан-копії) документів.
У чинній редакції порядку програма діє до 1 березня 2027 року, втім окремого терміну подання пакету документів він не називає. Компенсації виплачують щокварталу й лише поки вистачає коштів у бюджеті, тож не треба зволікати.
І ще вам варто знати, що від мерії буде контроль після виплати коштів — протягом 6 місяців представники міської влади можуть приїхати, оглянути й сфотографувати обладнання, а підприємство має надати доступ. Більше про цю програму можете прочитати на сайті Вінницької міськради.
Вас може зацікавити:
Поки Рада обговорює компенсацію — Вінниця вже дає ветеранам гроші на авто
У Вінниці буде новий порядок для електросамокатів. Що хочуть дозволити, а що заборонити?
У Вінниці садять дерева. Ми з'ясували, які саджанці закупили і скільки це коштувало
Додайте 20 хвилин до вибраних джерел у Google