Чому вінничанину нарахували 1000 гривень мита на посилку вартістю 72 долари? Відповідь «Укрпошти»

- Вінничанин Вадим замовив телефон з Китаю за 72 долари, але отримав несподіваний рахунок: доплатити ще близько 1000 гривень за розмитнення.
- І це при тому, що аналогічний телефон, який чоловік замовляв раніше за тією ж ціною, пройшов український кордон без мита.
- Чому так сталося? Як відбувається перевірка товарів? Що робити в подібних випадках? Відповідь дізналися від «Укрпошти».
Раніше, нагадаємо, ми розповідали історію вінничанина Вадима, який не зміг забрати посилку з «Укрпошти», бо по ній нарахували мито.
Чоловік замовив у китайському магазині «Тему» два телефони Honor Lite 200, на два різні акаунти (собі та дружині), за однаковою ціною 72,5 долара кожен. Один телефон прийшов без проблем, а з другим виникли труднощі: «Укрпошта» вимагала сплати мита близько 1000 гривень, хоча вартість посилки була нижче ліміту в 150 євро, при якому мито не нараховується.
Тоді, як зʼясувалося, митниця нарахувала мито, орієнтуючись на ціну аналогічного товару з AliExpress (понад 200 доларів), а не на фактичну вартість телефону. Вадим намагався отримати перегляд мита, але його «відфутболювали» між «Укрпоштою» та митницею.
Журналісти звернулися до «Укрпошти» за поясненнями й зрештою їх отримали.
Розподіляють за групами ризиків
На звʼязок із журналістом вийшла директорка департаменту міжнародних операцій Юлія Павленко.
Для кращого розуміння вона спочатку розповіла, як взагалі відбувається отримання посилок з-за кордону та приймаються рішення про нарахування мита. Ще до початку повномасштабної війни в Україні впроваджували електронну митницю — систему, що мінімізує паперовий документообіг.
Спочатку інформація про посилки надходить на сервери Всесвітнього поштового союзу у Швейцарії, якими користується «Укрпошта» та ще оператори зі 190 країн. Потім дані вносяться до реєстру в Україні. На основі них штучний інтелект розподіляє посилки по категоріях:
- Зелені — проходять без додаткових процедур.
- Жовті — вимагають додаткових документів від отримувача.
- Червоні — підлягають митному оформленню через перевищення ліміту безмитного ввезення (150 євро на одну особу від одного відправника).
— Коли посилка фізично потрапляє на територію України, вона ще раз проходить перевірку, — пояснює директорка департаменту міжнародних операцій «Укрпошти» Юлія Павленко. — Якщо у митників виникають сумніви щодо задекларованої вартості товару, вони можуть використати індикативну базу цін. Наприклад, якщо телефон задекларували за 72 долари, а в аналогічних випадках його ціна становила 200-250 доларів, митник може скоригувати вартість і нарахувати мито.
Де інформування про посилки?
Питаю, чому однакові посилки можуть проходити митницю по-різному? Як у випадку з вінничанином Вадимом, який замовив два телефони за одної ціною, які прийшли різними посилками. І одну посилку пропустили без проблем, а на іншу — нарахували мито.
— Автоматизована система самостійно визначає рівень ризику посилок. У один день потік може бути величезним — 80-100 тисяч відправлень, а в інший день — 17 тисяч, — пояснила Юлія Павленко. — Тоді, коли маємо багато відправлень, менше посилок можуть потрапляти у «червоний», «жовтий» списки для вибіркової перевірки. Адже система ще й звертає увагу на навантаження: перевірку здійснює людина і вона фізично не зможе обробити за день тисячі відправлень. А коли мало відправлень надходить, то і кількість вибіркових перевірок може бути більшою.
— Чому «Укрпошта» не інформує своїх користувачів про нарахування мита завчасно? — спитав журналіст. — Бо вінничанин Вадим дізнався про це випадково, коли написав трек-номер посилки для її відстеження.
— Ми працюємо над мобільним додатком, де буде вся інформація про посилку. Отримувачі отримуватимуть сповіщення, якщо митниця запитає додаткові документи, ще до прибуття посилки в Україну. Це значно спростить процес і мінімізує людський фактор, — відповіла Павленко.
— Чого «Укрпошта» не дає акти обстеження посилок для перегляду мита? — спитав журналіст.
— Із запровадженням електронної митниці такі акти обстеження із паперового формату перевели в електронний. Оскільки, повторюсь, митниця нараховує мита, то саме до них треба звертатися за актом обстеження, адже митники володіють цією інформацією, — відповіла директорка департаменту міжнародних операцій Юлія Павленко.
Як дізнатись статус відправлень: на пошті та митниці
Наостанок Юлія Павленко ще раз наголосила, що нарахуванням, оформленням і перерахунком мита на посилки не займається «Укрпошта». Це задача винятково митників Державної митниці та її структурних підрозділів.
Щоб дізнатися про статус своєї посилки, яка надходить з-за кордону, можна скористатися сервісом «Укрпошти»: (track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html). У спеціальному полі вписуємо трек-номер посилки й в разі потреби, виконуємо інструкції щодо підтвердження вартості посилки.
Або можете вписати трек-номер відправлення на порталі «Єдине вікно» митниці (cabinet.customs.gov.ua):
- Обираємо розділ «Громадянам», потім «Оформлення пошти та експрес-відправлень»;
- Реєструємося у системі, щоб отримати детальну інформацію. Підтверджуємо свою особу через «Дію»
- Вводимо трек-номер і отримуємо інформацію про товар у посилці, його вартість, яка була визначена продавцем і окремо митницею.
Щодо посилки вінничанина Вадима, то йому не вдалося отримати перегляд мита. Рішення митниці про нарахування 1000 гривень додаткових платежів було остаточне, і оскаржити його можна було тільки у суді.
Тому зрештою чоловік заплатив мито і забрав телефон. Honor Lite 200 за 72,5 долара навіть з доплатою, все одно дешевший за цю ж модель, якби він купував її в українських магазинах.
Чи стикалися з такою ж проблемою із доставкою посилок Укрпоштою від «Тему»?
Читайте також:
«Укрпошта» не віддає посилку вінничанину, поки той не заплатить 1000 гривень мита
Без ліміту «до 150 євро». Хочуть оподатковувати всі посилки з-за кордону
Автобусом з Вінниці до Європи: куди доїхати та скільки коштує поїздка
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Ромашка
тарас
Катя
Читач30 reply Катя
Юрій reply Катя
marketing reply Катя
Русланівна