«Укрпошта» не віддає посилку вінничанину, поки той не заплатить 1000 гривень мита

«Укрпошта» не віддає посилку вінничанину, поки той не заплатить 1000 гривень мита
Фото ілюстративне
  • Вінничанин Вадим купив телефон за 72 долари з китайського магазину «Тему».
  • В Україні на нього вирішили нарахувати додаткові платежі в сумі близько тисячі гривень. Хоча вартість посилки не перевищує ліміт у 150 євро, який за нашим законодавством не сплачувати мита і податки.
  • Через численні дзвінки на гарячу лінію він зміг домогтися відповіді, чого так трапилося. Але от спроби переглянути мито — поки безрезультатні.

Усе почалося з того, що вінничанин Вадим побачив рекламу в Інтернеті, що можна купити телефон Honor Lite 200 з гарною знижкою. Якщо в Україні він коштує 8-9 тисяч гривень, то у китайському магазині «Тему» їх продавали за ціною менш як 100 доларів.

— Я замовив одразу два телефони. Робив це на свій акаунт і на акаунт дружини, бо новим користувачам магазин давав купон на знижку 25 доларів. Тобто, в підсумку мені кожен телефон обійшовся у 72,5 долари, — розповідає Вадим.

Отримав тільки один телефон

Одна посилка з телефоном прийшла в Україну без проблем, а от з другою — сталися пригоди. Різниця між поставками була всього кілька днів.

Відео дня

— Під час перевірки того, де знаходиться посилка, я дізнався, що вона «потребує підтвердження вартості вкладення», — говорить чоловік. — Не питання. Відправив на електронну адресу «Укрпошти» скриншот з кабінету «Тему». У відповідь: тиша.

Пізніше йому прийшла СМС-ка, що товар знаходиться у відділенні пошти. Прийшов, щоб забрати, а там сюрприз — на посилці була наліпка «Увага мито».

— Працівниці пошти сказали, що потрібно заплатити за розмитнення товару близько тисячі гривень. На підставі чого? Де акт оцінки? Цього всього я не бачив, і не отримав відповіді на питання. Тільки порадили, що можна подати заяву про перегляд мита й подзвонити на гарячу лінію «Укрпошти». Того дня телефон ми не забрали, — згадує Вадим.

Смартфон досі лежить на «Укрпошті», бо спроби зʼясувати, що ж це за мито виявилися безрезультатними.

— Дзвонили на пошту, щоб отримати акт оцінки та реквізити для оплати мита. У відповідь: звертайтесь до київської митниці, яка займалася оформленням, — каже Вадим.

Нарахували мито на підставі ціни з AliExpress

Митниця відповіла, що на скриншоті, який відправив вінничанин, не був вказаний китайський магазин, де купили телефон. Також були зазначені дві ціни: повна вартість 97 доларів та зі знижкою 72,5 долара. 

— Оскільки службі було незрозуміло, яка ж підсумкова ціна (хоча вона була вказана на посилці), вони переглянули вартість цього телефона на сайті Aliexpress. І там уже ціна аналогічного телефону складає понад 200 доларів. Виходячи з цієї ціни вони нарахували мита, — додає він.

І наостанок митниця… знову відправила до «Укрпошти». Але цього разу вже з чітким переліком документів, які потрібно подати про перегляд мита.

Тільки от повторний запит до «Укрпошти» нічого не дав: там, за словами Вадима, знову наголосили, що переглядом митних платежів займається київська митниця. Тобто, чоловіка знову «відфутболили».

Питаю, що будете робити, якщо ці звернення нічого не дадуть? Якщо цей «футбол» триватиме й далі.

— Він триває уже близько місяця. Якщо нічого не досягнемо, то в крайньому разі сплатимо мито або оформимо повернення в Китай. Останній варіант неприйнятний, бо в «Тему» можуть не повернути гроші, а замість них дати купони на знижки, — відповів Вадим.

Чекаємо відповіді від пошти

Після розмови із вінничанином виникла низка питань, на які від пошти необхідна відповідь:

  1. Чому в «Укрпошті» немає сповіщення громадян про те, який перелік документів потрібен для підтвердження вмісту посилки?
  2. Чого не дають разом з посилкою акт обстеження та оцінки, щоб потім звернутися із заявою про перегляд мита і нарахувань (Чоловік мусив його добиватися через численні дзвінки на гарячу лінію пошти)?
  3. Чому відбулося митне оформлення посилки, вартістю 72,5 долари, що є нижче за ліміт 150 євро, коли мито не нараховується?
  4. Якщо уже зараз, у нинішній ситуації є проблеми, то що тоді буде, коли ліміт зменшать до 50 євро та буде набагато більше посилок, що підлягатимуть розмитненню?

Ми надіслали запит до поштового перевізника і наразі очікуємо на відповідь. Однак зауважимо, що проблема з донарахуваннями від «Укрпошти» є давньою, бо Київська митниця відреагувала на це ще у травні 2024 року.

Опитування

Чи стикалися з такою ж проблемою із доставкою посилок Укрпоштою від «Тему»?

Але ця проблема уже давнішня

На своїй facebook-сторінці митники пожалілися, що останнім часом отримують нескінченний потік звернень від користувачів «Укрпошти» про те, де їх посилка і звідки виникло мито.

У Київській митниці надали розлогу відповідь, яку поділили на кілька «акцентів»:

  1. Переміщення через митний кордон та надходження до терміналу 03928, подальше сортування, обробка, підготовка для проведення митного контролю та декларування товарів у посилках на адреси громадян здійснюється, ВИНЯТКОВО оператором поштового зв’язку АТ «Укрпошта». Отже, термінал 03928 – це не митниця, а місце міжнародного поштового обміну АТ «Укрпошта».
  2. Оператор поштового зв’язку ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ за законодавством інформувати користувачів своїх послуг про процес декларування, причини та підстави, за яких відбулося декларування та, відповідно, подальше митне оформлення. Тобто, саме фахівці АТ Укрпошта є «путівниками» на всіх етапах руху посилки, в тому числі й на етапі митного оформлення.
  3. Митниця, в першу чергу, працює з інформацією та деклараціями, поданими оператором поштового зв’язку АТ «Укрпошта», а не безпосередньо з посилкою. Тому, митниця відповідає на запитання, але на ті, що стосуються її компетенції. Зокрема, при встановленні порушення митних правил громадянином чи щодо розміру вже нарахованих митних платежів на товари, що пересилалися в поштовому відправленні.
  4. Поштове відправлення фізично завжди знаходиться в Укрпошти, за винятком випадків відбору зразків, що трапляється дуже нечасто.

Нагадаємо, що для відстеження поштових відправлень та їх руху слід користуватись ресурсами перевізника https://track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html. Контакт центр АТ Укрпошта - 0 800 300 545.

Генеральна дирекція АТ «Укрпошта»: вул. Хрещатик, 22, м. Київ, 01001; email: [email protected].

Місце міжнародного поштового обміну АТ «Укрпошта»: вул. Георгія Кірпи, 2, м.  Київ.

 

Читайте також:

Без ліміту «до 150 євро». Хочуть оподатковувати всі посилки з-за кордону

Чи придатні до бойового застосування FPV-дрони, які Вінниця передає ЗСУ? Ми дізналися

Автобусом з Вінниці до Європи: куди доїхати та скільки коштує поїздка

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (36)
  • Alex MicroDRV
    Так намагаються заробити на посилках. В  мене з двох посилок за однією адресою одна прибула до відділення, друга була відправлена зовсім до іншого відділення іншого населеного пункту. Звернувся на гарячу лінію, там повідомили що невірно вказаний індекс. Кажу що це малоймовірно бо адреса вказана в електронному вигляді. Але роблю переадресацію (це вже платна послуга 50грн.) і через 2 дні отримую посилку. Акуратно знімаю наклейку укрпошти і ЩО Я БАЧУ??? ІНДЕКС МОГО НАСЕЛЕННОГО ПУНКТУ!!! Тобто Укрпочта заробила на мені 50 грн. За те директор отримує 1.5 млн.грн. щомісяця!!! За що? За те що він не може організувати роботу підлеглого персоналу? Вважаю подібні проколи в роботі особистою провиною директора укрпошти!!!!
    Читач30 reply Alex MicroDRV
    хахаха норм прикол. тримайте стрій
  • Valentine Postolovskiy

    Петиція проти підняття митного ліміту на міжнародні посилки

    https://itd.rada.gov.ua/petitions/Petition/Index/12848

  • стас стас
    Це вже давно заїзжена тема- зв'язуєшся з продавцем, просиш поставити ціну товару менше 150 є (вказати акцію, пошкодження  і т.п.) оплачуєш , і отримуєш бажане ,трішки надуривши державу. Цікаво, чому вінничанин який замовив два девайса по 72.50;)))) ,які по факту коштують  кожен не менше 200₴, замовляючи в одному  магазині по одній знижці отримує  телефони різними посилками з різницею в кілька днів?;)) Можливо він покаже, яка проплата пройшла при оплаті товару;)) ???
    Habib reply стас стас
    Читай статтю уважно, імбіціла кусок! Він замовив 2 телефони, з 2-х різних акаунтів! Зі свого акаунту, та з акаунту дружини!
    Читач30 reply стас стас
    довбень один телефон йому, а інший його дівчині
    marketing reply стас стас
    Прочитайте статтю, там написано що два замовлення окремі були. На різних осіб. Тому одне прийшло без мита інше з митом.
    Valentine Postolovskiy reply стас стас
    А в чому він дурить державу? В статті написано що оформив на 2х фізичних осіб, все в рамках закону. Навіть якби він одною посилкою отримав, сума менша 150 євро
  • Олексiй Гончаренко
    В мене теж був конфуз з Укрпоштою в минулому році,за посилку яку я відправив наложкою і яку покупець оплатив при отриманні десь пропали кошти і я писав заяву на розшук моїх коштів і це все тягнулося майже 4 місяці!Більше з Укрпоштою ніяких справ не маю!Хай йдуть в сраку щі своїми послугами!

keyboard_arrow_up