Будинок на колесах і байк з GPS 80-х років. Розробки вінницького дизайнера, не втілені в життя

Будинок на колесах і байк з GPS 80-х років. Розробки вінницького дизайнера, не втілені в життя
Байк з GPS навігатором. Розробка Юрія Степановського, 1988 рік
  • У музеї моделей транспорту, колекцій і мініатюр у Вінниці додався ще один експонат: будинок-трансфомер на колесах «Транзит».
  • Виявилося, що це розробка авіаремонтного заводу кінця 80-тих років минулого століття.
  • Дизайнером проекту був Юрій Степановський.
  • Він не лише розповів про технічні характеристики дачі на колесах, а й про власну розробку крутого байку.

Унікальний, перший в Україні музей моделей транспорту, колекцій і мініатюр у Вінниці встановив національний рекорд: його колекція мініатюрних копій визнана найбільшою у країні і на сьогодні перевищує 10 тисяч одиниць.

Серед такої кількості експонатів унікального Вінницького музею з'явився скромний експонат, про який повідомили в Фейсбуці у групі Вінниця цікава. Це єдина із існуючих демонстраційна модель причіпного будиночка-трансфомера на колесах «Транзит», який сконструювали вінницькі спеціалісти авіаремонтного заводу в кінці 80-тих років минулого століття. На жаль, проект не був реалізований і досі існує лише в кальках десь в архівах підприємства.

Відео дня

Автори допису про дачу на колесах попросили відгукнутися автора проекту. І дизайнер Юрій Степановський дав про себе знати. Виявляється його розробку мали втілити в життя майстри авіаремонтного, але завадила перебудова.

Дизайнер в дописы поділився технічними характеристиками проекту.

«Це моя особиста розробка, на моєму особистому ентузіазмі та ідеї, коли я працював дизайнером на Вінницькому Авіаремонтному заводі № 421 ГА, — написав Степановський у Фейсбуці. — Ця модель-макет складається (боковину всередину) і має транспортну висоту у рівень десь до нижнього обрізу бокового скла. Модель зроблена теж мною, з оргскла. Вона легко складалась та розкладалась. Після задоволення проекту директором заводу Пащенко Б.М., разом з інженером (не пам'ятаю прізвище) були зроблені робочі креслення і готувалось до виробництва. Рама та корпус з дюраля. Петлі складних поверхонь кузова закривалися листовою резиною. Но грянула перебудова... І все розвалилось. До речі планувалось на базі рами ще одна версія. Пересувний вуликовіз. Щоб бджіл возити на багаті села».

Розробник додав, що будинок-трансфомер на колесах «Транзит» складався.

«Ось так вона складалась у процесі. Дах опускався далі до стику з корпусом і закривались замки. А боковини уходили під стелю. Знайшов фото тих років. Але зараз модель краще не складати. Вона пересохла і гума на петлях може лопнути».

Також у дачі на колесах вінницького дизайнера мали бути меблі.

«Два дивана-ліжка вздовж, над колесними нішами.  Під диванами рундуки. З протилежної від двері стороні — столик. Для кухонного модуля та туалету там замало місця», — пояснив Степановський.

Випускник Вінницького політехнічного інституту Юрій Степановський нині працює художник з 3D та 2D графіки та анімації. Після того, як в соцмережах вінничани почали жваво цікавитися його роботами, у себе на Фейсбук-сторінці він поділився також дизайном байка Rapira з вбудованим GPS 1988 року (!), який створив олійними фарбами (про комп'ютерну графіку тоді у нас лише мріяли).

«Якщо стількох зацікавили мої колишні дизайнерські витвори, то ось вам ще. Але це не промисловий концепт. А тако, для душі», — написав дизайнер.— 1988 рік. На борту байка GPS. Он, на панелі приборів річка та міст, з міткою локації (сам здивувався, що у ті роки таке там присобачив). Ну і ще всілякі такі, зараз буденні, штуковини. А у ті роки такого дизайну ще ніхто не робив. Навіть скутерів ще не було. А мене тоді щось поперло. Мабуть бо був завзятим байкером, тому створив байк своєї мрії. Час трохи подряпав той планшет. Мальовано олійними, художніми фарбами, планшет загрунтовано фарбою, що фарбували літак Ан-2. Нікому у виробництво не пропонував. Тако, висіло на стіні та радувало помріяти. Та їх було... Та позагублював. Автівки суперкари були. У такому ж стилі, як ота Rapira».

Поцікавилися, чи не планує Юрій Степановський старі розробки втілити у життя.

«Дякую, але мені є чим зайнятись роботою і без того, — відповів дизайнер. —  Якшо хтось хоче зайнятись — беріть, мені не жалко».

 

Читайте також:

Паротяг у 20 мільйонів разів менший за макову зернину. Майстру мініатюр Маслюку 105 років

«Щоб популяризувати культурне надбання»: художниця в літній кухні облаштувала музей

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up