Нове прочитання вічної історії: у театрі Садовського готуються до прем'єри «Ромео і Джульєтти»

- На початку вересня у Вінницькому академічному музично-драматичному театрі імені Садовського розпочався 88-й театральний сезон.
- Глядачі вже встигли оцінити театралізоване дійство «Terra Incognita» та п'єсу для дорослих «ШvЛ». Тепер актори активно готуються до третьої прем'єри.
- Що відомо про мюзикл «Ромео і Джульєтта» та чого варто очікувати театралам — далі у нашому матеріалі.
«Сумніших оповідей не знайдете, ніж про любов Ромео і Джульєтти»... Цю цитату, найімовірніше, чули всі, навіть ті, хто з творчістю Шекспіра не особливо знайомий. Трагічній історії кохання ось уже понад 400 років, але своєї актуальності вона не втрачає досі.
Драму продовжують читати й ставити на сценах у різних куточках світу. Вінницький драмтеатр винятком не став. До прем'єри залишилось менше ніж два тижні.
Журналістка 20minut.ua завітала на одну з репетицій, щоб дізнатись більше про майбутній мюзикл.
— Прем’єра планувалась саме на відкриття сезону. Але у зв’язку з тим, що нам заборонили працювати фактично на два місяці, ми просто не встигали, — говорив раніше провідний майстер сцени й виконавець ролі Капулетті Валерій Прус.
Підтверджує його слова й керівниця літературно-драматургічної частини театру Світлана Фицайло.
— Ми почали готуватись ще з весни, але ж пам'ятаєте, тоді карантин то посилювали, то послаблювали, нормально репетирувати не могли, — пригадує вона. — А у мюзиклі бере участь справді багато акторів і дуже важливо все відрепетирувати, все відточити.
Крім того, за її словами, багато часу пішло на пошиття костюмів і підготовку декорацій. Не будемо розкривати всіх секретів, але скажемо, що традиційних сукенок XVI століття на головній героїні ви не побачите.
Що стосується декорацій, то й вони виглядають епічно. Вже з перших секунд стає зрозуміло, що мюзикл буде масштабним, таким собі новим рівнем для драмтеатру. А щоб трішки зекономити час й кошти, тут проявили креатив — частину декорацій взяли з рок-опери «Біла ворона» й видозмінили.
Вражатимуть танцями
Як ми вже зазначили, трагедію «Ромео і Джульєтта» представлять у форматі мюзиклу. То ж герої багато співатимуть і танцюватимуть — чудовий спосіб висловити свої почуття і настрої.
Креативною фішкою стане й те, що над пластичними етюдами працює відразу двоє балетмейстерів, окремо для родини Капулетті та Монтеккі. Це Діана Калакай, відома глядачам, до прикладу, по рок-опері «Біла Ворона», й Гліб Зельгін, знаний степіст.
— Гліб Зєльгін репетирує з родиною Ромео, а Діана Калакай — з родиною Джульєтти. У кожного з них є своя енергетика і досвід. І тому це дуже цікаво, — продовжує розповідати Світлана Фицайло. — Скажімо, Гліб Зельгін більш модерновий. Він хоч і молодий, але вже іменитий. А досвід Діани Калакай дозволяє їй бути максимально різною і не повторюватись. Вона точно знає, що потрібно режисеру.
Виходить, що крім протистояння Монтеккі й Капулетті, глядачі відчують символічне протистояння молодості й зрілого досвіду.
— Та головне, що вони працюють у тандемі. Гліб Зельгін і Діана Калакай чудово розуміють одне одного, прислухаються і за потреби допомагають.
У головних ролях...
Як зауважила раніше Світлана Фицайло, у мюзиклі візьме участь багато акторів. Крім власне акторів драми, гратимуть тут актори балету, солісти-вокалісти й актори оркестру.
Для декого «Ромео і Джульєтта» стане особистим випробуванням. Але «садовці» викликів не бояться і готові вражати публіку танцями, співами, польотами й навіть... катанням на роликах.
Головні ж ролі виконають зовсім молоді актори. Виконавець ролі Ромео Володимир Білозор працює у театрі два роки, виконавиця ролі Джульєтти Марія Левченко — чотири, а ще одна Джульєтта Аліна Шкуропат ще досі навчається у Вінницькому фаховому коледжі ім. М.Леонтовича.
— Володимир, до прикладу, навчався у коледжі Леонтовича й паралельно отримував у нас ролі. Тобто у вересні 2019-го, коли було відкриття сезону рок-оперою «Біла ворона», його лише взяли в театр, але він вже тут грав, — пригадує керівниця літературно-драматургічної частини. — Він прийшов уже з досвідом, бо режисери його помітили ще під час навчання.
Світлана Фицайло зауважує, що Володимир Білозор є співаючим актором і вміє гарно рухатись, а для участі в мюзиклі ці вміння вкрай важливі.
— А ще він дуже хотів цю роль і готовий був викладатись на максимум, — додає вона. — Крім того, Володимиру лише 21 рік, тому на сьогодні він фактично єдиний, хто підходить на роль Ромео ще й за віком.
З першою виконавицею ролі Джульєтти Марією Левченко схожа історія. Вона також випускниця вінницького фахового училища й свої сили на сцені пробувала ще бувши студенткою.
— Вона теж добре співає і взагалі дуже цікава акторка, — підсумовує Світлана Фицайло.
І якщо на роль Ромео знайшли лише одну кандидатуру, то роль Джульєтти з Марією Левченко розділить Аліна Шкуропат. Дівчині лише 16 років, вона досі навчається у коледжі імені Леонтовича й це для неї стане однією з перших великих ролей.
— Аліна ще зовсім юна й ідеально підходить на роль Джульєтти. Зрозуміло, що вона трохи нервує, але дуже сильно старається, — розповідає наша співрозмовниця. — Та й наші актори підтримали її, а це дуже важливо! А взагалі, ми намагаємось поповнювати наш театральний склад. Беремо молоденьких акторів, щоб ставити нові вистави й щоб це було по-чесному, щоб наші глядачі вірили.
Доведеться трохи подумати
Справді, майбутня прем'єра буде дивовижною. Глядачі зможуть відкрити для себе акторів драмтеатру з нового боку й з нового боку подивитись на режисера та його творче бачення.
— Звичайно, це буде не класична постановка. Тарас Мазур бачить все по-своєму, — розмірковує Світлана Фицайло. — Глядачі, ймовірно, бачили його вистави «Моя чарівна леді», «Народний Малахій», «Біла ворона», «Гамлет» і знають, що він дає дуже цікаве прочитання. І це змушує глядачів думати... Змушує замислитись кожного з нас. Бо мені здається, що немає зараз мірил «мені подобається чи мені не подобається», натомість є «я розумію і я не розумію»…
Вона уточнює, що у наш час дуже багато театрів у різних країнах перейшли до іншого прочитання, подачі й переосмислення класичних історій. Та це зовсім не означає, що класика зникає.
— У театрі завжди має бути різножанровість і ми намагаємось, щоб наші вистави були різними, — каже Світлана Фицайло. — Інша справа, що на нас дійсно вплинули ці карантини. Ми не встигаємо реалізувати все задумане. Дуже добре, що від держави отримуємо заробітну платню, але костюми, декорації та запрошені режисери й художники — це все наша справа, все на наших плечах.
Додамо ще кілька слів про художнє оформлення сцени. Воно також може справити приємне враження на театралів і ще краще занурити їх в історію.
— Дуже важливо, коли режисер і сценограф розуміють один одного з пів слова, — переконана наші співрозмовниця. — Насправді не кожний професійний художник зможе працювати сценографом, бо ж це потрібно врахувати і простір сцени, і кольори, і метафори, закладені режисером. Інакше ніяк!
Отож:
- Прем’єра: 7 жовтня о 18.30 (Основна сцена)
- Режисер-постановник: Тарас Мазур
- Композитор: В’ячеслав Назаров
- Автор лібрето: Олександр Вратарьов
- Сценографиня: Анна Духовична
- Хормейстерка: Оксана Марчук
- Балетмейстери: Діана Калакай та Гліб Зельгін
Що ще подивитись у жовтні
Крім прем'єрної вистави наступного місяця на поціновувачів театрального мистецтва очікує чимало вистав. Пропонуємо ознайомитись з ними на афіші.
Зверніть увагу, що придбати квитки можна з 13.00 до 19.00 у касі театру або на сайтах afisha.vn.ua та vinnitsa.karabas.com. Публікуємо також телефони для довідок:
- (0432) 67-09-07;
- (0432) 67-26-54;
- (067) 537-41-72;
- (068) 587-70-55;
- (067) 430-69-46.
Фото у матеріалі: Віктор Кравченко
Читайте також:
З піснями, танцями й столичними гостями. Як розпочався 88-й театральний сезон
З турботою про майбутніх мам: вінничанки організували квітковий соціальний проєкт
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.