«Питання оновлення тролейбусного парку стоїть гостро»: до кінця року у Вінниці з'являться нові VinLine

«Питання оновлення тролейбусного парку стоїть гостро»: до кінця року у Вінниці з'являться нові VinLine
  • Більшість тролейбусів нашого міста застарілі й потребують оновлення. Впродовж останніх чотирьох років їм на зміну приходять зібрані у Вінниці VinLine. Наразі таких вже понад два десятки. Скільки ще планують зробити цього року?

У 2015 році інженери «Вінницької транспортної компанії» виготовили перший трамвай VinWay. Його зібрали на базі Tatra КТ4SU. Повністю замінили дизайн, систему керування, він заощаджував близько 40% електроенергії. Впродовж кількох наступних років на маршрути міста виїхало ще дев'ять VinWay, серед яких були одно-, двох- та трисекційні вагони, зокрема з низькою підлогою. Усі їх наразі можна побачити на лінії.

Після цього свою увагу транспортники перемкнули на збирання власних тролейбусів, оскільки більшість вінницького парку складали застарілі ЗіУ-9 (їх було 120). Так у 2019-му з'явився перший тролейбус з робочою назвою «Вінниця ПТС-12». Вже за кілька місяців цей «рогатий», схожий дизайном на VinWay, отримав назву VinLine. Ім'я за ним закріпилося, й наразі «вінницькою лінією» курсують десятки таких тролейбусів. 

Перший VinLine

Відео дня

Перші моделі помітно відрізняються від останніх. До прикладу, спочатку VinLine збирали на базі білоруського кузова «МАЗ», з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні було 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння. Порівняно з ЗіУ-9, такі тролейбуси споживають на 30% менше електроенергії і мають 5 кілометрів запасу автономного ходу. Вартість такої машини складала близько 5 мільйонів гривень. 

Значною мірою від попередніх зібраних у Вінниці машин відрізнявся шостий VinLine, який без контактної мережі міг долати до 20 кілометрів шляху. Саме завдяки цьому у нашому місті почали з'являтися перші подовжені маршрути. Так, до прикладу, після появи тролейбуса з бортовим номером «046» маршрут №10 подовжили на 2,2 кілометра до Вінницького індустріального парку. Це ще по три зупинки у кожний бік. Після цього автономний хід став однією з основних переваг наступних «ВінЛайнів».

Також усі VinLine мають штанги («роги») з системою дистанційного керування, завдяки чому водій може автоматично опускати їх або знову ставити на контактну мережу. Тролейбуси низькопідлогові, з плавним ходом та безшумним компресором.

Після початку повномасштабного вторгнення транспортники відмовилися від закупівлі кузовів білоруського «МАЗ», почавши співпрацю з турецьким брендом АКІА. Візуально машини одна від одної помітно відрізняються. Турецькі виглядають більш сучасно. Вартість одного такого тролейбуса, включно з матеріалами, сплаченими податками та витратами на оплату праці становила 11 мільйонів гривень.

Зібраний у Вінниці тролейбус на базі турецького кузова

Минулого року вінницькі транспортники замовили ще десять машинокомплектів для складання власних тролейбусів. Анонсована енергоощадність становила вже 40%, порівняно зі старішими моделями. П’ять з десяти тролейбусів, які планували скласти протягом 2023-го, мали мати автономний хід. Зазначалося, що вартість усіх машинокомплектів складала 74 мільйони 904 тисячі гривень або 7,4 мільйона гривень за одиницю. У вартість входило ПДВ, тара і доставлення машинокомплектів до тролейбусного депо. Зібрати тролейбуси планували до кінця 2023-го. 

Технічний директор «Вінницької транспортної компанії» Володимир Дудко говорить, що зібрати встигли лише половину, інші складатимуть вже цього року. 

— Минулого року ми закупили машинокомплекти, тому в цьому році зберемо ще п'ять тролейбусів. Збирання інших наразі не обговорюється, оскільки у бюджеті не закладено на це коштів, — пояснює Володимир Дудко. — Більшість тролейбусного парку, а це приблизно 90 одиниць транспорту, наразі складає ЗіУ-9. Їх виготовили ще у 1980-х роках. Тому питання оновлення рухомого складу наразі стоїть гостро. 

Сьогодні у нашому місті 26 тролейбусів VinLine. До кінця року їхня кількість зросте до 31. Майже усі вони використовуються на подовжених маршрутах до приміських сіл.

Додамо, що з минулого року нашим містом курсують два десятки польських тролейбусів Solaris Trollino 12. Вони також енергоощадні — споживають електроенергії на 30% менше за старі тролейбуси ЗіУ-9. Мають комфортний салон. А також — низьку підлогу, відкидний пандус, щоб ним було комфортно користуватись як людям, які користуються крісло колісним, так і батькам з дитячими візочками.

Польський тролейбус

Читайте також:

Чому ж хворіли діти? Дізналися результати аналізів в Агрономічненському ліцеї

На понад 140 мільйонів гривень Вінниця замовила товарів для ЗСУ. Що саме?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (18)
  • AK

    «Акустична система оголошення зупинок» говорить бубнявим голосом, немов спеціально лише глухі тони залишили. Зразу видно, що місцеве виробництво…
  • Роганська Людмила

    А Вінниця не пробувала домовлятися з Цюрихом не лише за трамваї, але і за тролейбуси?

    Роганська Людмила reply Роганська Людмила

    Элеонора Поспелова переважно так і є, але Чехії і Швейцарії це не стосується

    AK reply Роганська Людмила

    Тролейбуси малорозвинені у західних містах одна з значних причин —  значна кількості контактної підвіски яка робить візуальне сміття. Для нашого насєлєнія нормально, адже у нас, чим більше єлєктрічєскіх дротів висить на стовбах та будинках — тим круче.

    Элеонора Поспелова reply Роганська Людмила

    Роганська Людмила значит ошиблась,знаю,что в Европе в основном,автобусы и трамваи

    Роганська Людмила reply Роганська Людмила

    Элеонора Поспелова о, помиляєтеся, якраз в Цюриху (та і в багатьох інших містах Швейцарії) тролейбуси є. Ось власне на такі Вінниця могла б претендувати (вони є і в 3-секційному виконанні, і як звичайні 2-секційні гармошки)
    https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Файл:LighTram3-Linie-31-Zürich-Bild-1.jpg

    Элеонора Поспелова reply Роганська Людмила

    Роганська Людмила скорее всего,в Цюрихе нет траллейбусов
  • Nelia

    Ага! Твикс(((🤣
  • Дядюшка Мюллер

    А може його тендітна хфігура вже не влазить в авто? Тому і потрібен тролейбус? Йому і його команді краще підійшов сміттєвоз.

    Kostya reply Дядюшка Мюллер

    А з якого дива хтось комусь зобов'язаний автівкою їздити? На авто їздити доволі дорого – це і витрати на пальне, і на мийку, і на стоянку, і на ремонт авто, тобто явно більше ніж тисяча гривень на місяць.

    Nelia reply Дядюшка Мюллер

    Моргунову разом з яблонським , окремий тролейбус! Вони на всіх фоточках, як солодка парочка(((

    Дядюшка Мюллер reply Nelia

    А може вони і є солодка парочка.

keyboard_arrow_up