«Питання оновлення тролейбусного парку стоїть гостро»: до кінця року у Вінниці з'являться нові VinLine

- Більшість тролейбусів нашого міста застарілі й потребують оновлення. Впродовж останніх чотирьох років їм на зміну приходять зібрані у Вінниці VinLine. Наразі таких вже понад два десятки. Скільки ще планують зробити цього року?
У 2015 році інженери «Вінницької транспортної компанії» виготовили перший трамвай VinWay. Його зібрали на базі Tatra КТ4SU. Повністю замінили дизайн, систему керування, він заощаджував близько 40% електроенергії. Впродовж кількох наступних років на маршрути міста виїхало ще дев'ять VinWay, серед яких були одно-, двох- та трисекційні вагони, зокрема з низькою підлогою. Усі їх наразі можна побачити на лінії.
Після цього свою увагу транспортники перемкнули на збирання власних тролейбусів, оскільки більшість вінницького парку складали застарілі ЗіУ-9 (їх було 120). Так у 2019-му з'явився перший тролейбус з робочою назвою «Вінниця ПТС-12». Вже за кілька місяців цей «рогатий», схожий дизайном на VinWay, отримав назву VinLine. Ім'я за ним закріпилося, й наразі «вінницькою лінією» курсують десятки таких тролейбусів.
Перші моделі помітно відрізняються від останніх. До прикладу, спочатку VinLine збирали на базі білоруського кузова «МАЗ», з ризьким двигуном і системою керування з Броварів. Склопластик для корпусу, акустичну систему оголошення зупинок та увесь монтаж робили у Вінниці. У салоні було 32 сидячих, 73 стоячих місць та одне відкидне сидіння. Порівняно з ЗіУ-9, такі тролейбуси споживають на 30% менше електроенергії і мають 5 кілометрів запасу автономного ходу. Вартість такої машини складала близько 5 мільйонів гривень.
Значною мірою від попередніх зібраних у Вінниці машин відрізнявся шостий VinLine, який без контактної мережі міг долати до 20 кілометрів шляху. Саме завдяки цьому у нашому місті почали з'являтися перші подовжені маршрути. Так, до прикладу, після появи тролейбуса з бортовим номером «046» маршрут №10 подовжили на 2,2 кілометра до Вінницького індустріального парку. Це ще по три зупинки у кожний бік. Після цього автономний хід став однією з основних переваг наступних «ВінЛайнів».
Також усі VinLine мають штанги («роги») з системою дистанційного керування, завдяки чому водій може автоматично опускати їх або знову ставити на контактну мережу. Тролейбуси низькопідлогові, з плавним ходом та безшумним компресором.
Після початку повномасштабного вторгнення транспортники відмовилися від закупівлі кузовів білоруського «МАЗ», почавши співпрацю з турецьким брендом АКІА. Візуально машини одна від одної помітно відрізняються. Турецькі виглядають більш сучасно. Вартість одного такого тролейбуса, включно з матеріалами, сплаченими податками та витратами на оплату праці становила 11 мільйонів гривень.
Минулого року вінницькі транспортники замовили ще десять машинокомплектів для складання власних тролейбусів. Анонсована енергоощадність становила вже 40%, порівняно зі старішими моделями. П’ять з десяти тролейбусів, які планували скласти протягом 2023-го, мали мати автономний хід. Зазначалося, що вартість усіх машинокомплектів складала 74 мільйони 904 тисячі гривень або 7,4 мільйона гривень за одиницю. У вартість входило ПДВ, тара і доставлення машинокомплектів до тролейбусного депо. Зібрати тролейбуси планували до кінця 2023-го.
Технічний директор «Вінницької транспортної компанії» Володимир Дудко говорить, що зібрати встигли лише половину, інші складатимуть вже цього року.
— Минулого року ми закупили машинокомплекти, тому в цьому році зберемо ще п'ять тролейбусів. Збирання інших наразі не обговорюється, оскільки у бюджеті не закладено на це коштів, — пояснює Володимир Дудко. — Більшість тролейбусного парку, а це приблизно 90 одиниць транспорту, наразі складає ЗіУ-9. Їх виготовили ще у 1980-х роках. Тому питання оновлення рухомого складу наразі стоїть гостро.
Сьогодні у нашому місті 26 тролейбусів VinLine. До кінця року їхня кількість зросте до 31. Майже усі вони використовуються на подовжених маршрутах до приміських сіл.
Додамо, що з минулого року нашим містом курсують два десятки польських тролейбусів Solaris Trollino 12. Вони також енергоощадні — споживають електроенергії на 30% менше за старі тролейбуси ЗіУ-9. Мають комфортний салон. А також — низьку підлогу, відкидний пандус, щоб ним було комфортно користуватись як людям, які користуються крісло колісним, так і батькам з дитячими візочками.
Читайте також:
Чому ж хворіли діти? Дізналися результати аналізів в Агрономічненському ліцеї
На понад 140 мільйонів гривень Вінниця замовила товарів для ЗСУ. Що саме?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Элеонора Поспелова о, помиляєтеся, якраз в Цюриху (та і в багатьох інших містах Швейцарії) тролейбуси є. Ось власне на такі Вінниця могла б претендувати (вони є і в 3-секційному виконанні, і як звичайні 2-секційні гармошки)
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Файл:LighTram3-Linie-31-Zürich-Bild-1.jpg