Іномарка за дві тисячі «зелених»: «за» і «проти» нерозмитнення (ІНФОГРАФІКА)

  • Митники просили «копів» штрафувати людей за євро-номери, хоча патрульні не мають права цього робити;
  • А в районах почали збирати з водіїв персональні дані у невідому базу;
  • Через це водії вирішили влаштувати мітинги одразу під трьома структурами;
  • А ми розбиралися, у чому проблема нерозмитнених авто
Іномарка за дві тисячі «зелених»: «за» і «проти» нерозмитнення (ІНФОГРАФІКА)
Активісти прийшли до обласної поліції та запитали, для чого у районах поліцейські збирають персональні дані євро-водіїв. Заступник начальника поліції області Руслан Мороз запевнив, що це для швидкого розшуку злочинців. Водії кажуть, що це незаконно.

На початку травня понад 50 активістів від ГО «Автоєвросила», «Дорожній контроль Вінниця» та «Дорожній контроль Європа» вирішили «поставити на вуха» митників, «копів» та поліцію області. Чому?

— Обласною поліцією було дане розпорядження по районним відділам збирати персональні дані з водіїв авто на євро-номерах. Це, по-перше, — каже один з керівників «Автоєвросили» Олександр Склярук. — А по-друге, начальник Могилів-Подільської митниці на свій розсуд визначав, чи пропускати машину через кордон, чи ні.

Корисне посилання

Актуальні ціни на Volkswagen Golf у Вінниці на Automoto.ua.

Читайте також: Активісти через європейські номери «поставили на вуха» митницю, копів та поліцію області

Підняли всіх «на вуха»

Активістів обурює те, що митники надсилали листи до патрульних з проханням штрафувати водіїв євро-авто. Приїхали до митниці. До мітингувальників вийшов керівник митниці області Валентин Калашніков. Його відповідь можна вмістити у двох реченнях: «Ми працюємо у рамках закону» і «Пишіть офіційне звернення».

Активісти написали звернення, у якому попросили перевірити діяльність очільника Могилів-Подільської митниці.

Далі поїхали до патрульних. У водіїв була інформація, що патрульні і справді отримали листи від митників з пропозицією штрафувати водіїв, які їздять на нерозмитнених авто. Комбат поліцейських Дмитро Кисличенко підтвердив це. Мовляв, митники пишуть їм, що у них немає «жезлу», щоб зупиняти такі машини.

— У Митному кодексі написано, що штрафувати водіїв за порушення цього кодексу мають право виключно митники, — каже Кисличенко. — Ми можемо притягнути такого водія за порушення Правил дорожнього руху, Адміністративного кодексу, але на цьому все.

Кінцевою точкою мітингувальників стала обласна поліція. Запитали, для чого правоохоронці збирають персональні дані з водіїв на євро-номерах у невідому базу. Заступник начальника поліції області Руслан Мороз пояснив, що таким чином сформується база, яка полегшить розшук порушників. Яким чином список водіїв на євро-номерах вплине на розкриття злочинів — невідомо.

Зі свого джерела журналісти RIA дізнались, що дані водіїв, можливо, записують для того, щоб вони у суді стали доказом того, що водій регулярно користується цією машиною. Тоді митники зможуть «вліпити» людині величезний штраф за нерозмитнене авто.  

Журналісти RIA вирішили розібратися, як в Україні законно їздити на нерозмитненому автомобілі, які від цього є ризики, плюси та мінуси.

Хочуть створити новий податок

У Європі автомобілі дешеві. Але їх вартість різко зростає, як тільки машина перетинає український кордон. Водії, що купили авто у ЄС, мають заплатити суму, подекуди вищу за ціну машини у 2-3 рази, тільки за те, щоб офіційно ввезти її в Україну. Наприклад, на польському сайті otomoto.pl автомобіль Volkswagen Golf IV 2000 року випуску коштує від 4500 до 6300 польських злотих. Тобто до 1600 доларів. В Україні ж таке авто можна купити не менше ніж за шість тисяч «зелених». Різниця відчутна: майже у чотири тисячі доларів за один і той самий автомобіль. В Україні за 1600 доларів можна купити, хіба що старий ВАЗ.

Представник ГО «ДК Європа» Артем Михайлов розповідав журналісту RIA в матеріалі «Авто з Європи: як збираються вирішувати проблему нерозмитнених машин», що машини з Європи йдуть у країну шаленим потоком. Водії авто на євро-номерах пропонують законодавчо легалізувати свої машини. Підготували законопроект №4223. Основна ідея — люди будуть платити податок і користуватися машинами без проблем.

— Якщо кожен з них буде платити хоча б по 200 євро на рік за те, щоб офіційно користуватися автівкою з-за кордону, то бюджет би отримав хороші гроші, — каже Михайлов.

Які штрафи загрожують водію

Патрульні поліцейські не мають права виписати штраф за те, що водій нерозмитненого авто «забув» у визначений термін перетнути кордон. Це повинні робити виключно працівники митниці, яких копи можуть викликати на місце. Тому вірогідність, що такого водія спіймають на території України і змусять заплатити штраф, дуже низька.

Інша справа, якщо водій «євро-бляхи» вирішить виїхати за кордон на цій машині. Тоді митники його впіймають на пропускному пункті.

Якщо авто мало перетнути кордон через 5 днів після ввезення, а водій зробив це на день пізніше, він заплатить штраф 170 гривень. Якщо «прогавив» до десяти днів – 3400 гривень. За понад 10 днів перевищення терміну транзиту штрафують на 8500 гривень.

Читайте також: Чоловік виліз з «Audi» з лопатою і напав на водія «Hyundai». А потім ледь не збив його

«Одні платять податки, інші — ні»

Олег Назаренко, директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів

— У країнах ЄС дешеві вживані автомобілі, бо його ремонт набагато дорожчий, ніж у нас. Вони платять великі податки за неекологічні автівки. Європейцю вигідніше купити нову машину, ніж витрачати тисячі доларів на стару. Розмитнення автомобіля — це податок. Проблема у тому, що одні платять цей податок, інші — ні. Без сумніву, він надто великий для середнього українця. Тому логічніше було б його просто зменшити. Щоб кожен міг поїхати у ЄС, купити собі там машину, легально завезти її в Україну, поставити на облік і жити собі спокійно.

— Якщо говорити про той законопроект Парасюка, то він написаний непрофесійно і для того, щоб компанії-«утримувачі» не втратили джерело прибутку. Адже там йде мова про автомобілі на іноземній реєстрації. Значить українцю потрібно його там зареєструвати. Він піде до «утримувача», якщо не має у ЄС друзів чи родичів. Ці фірми заробляють шалені гроші. Мова йде про мільярди гривень. Корисніше було б зменшити вартість розмитнення. Ліквідувати, наприклад, акцизний збір.

Коментарі (1)
  • Olvol

    Плюси і мінуси?

    Якась знижена лексика. Сеоро ваші журналісти взагалі будуть писати спочатку базарною мовою, а там і зовсім перейдуть на інстинктивне видавання звуків...
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

11:09 У Вінниці «Хонда» збила 11-річного хлопчика на скейтборді. Дитина у лікарні 10:02 З невідомою жінкою поїхала у невідомому напрямку: поліція шукає Надію із Гопниці 09:00 Курс валют у Вінниці на сьогодні, 17 серпня 2018 року 07:30 Прогноз погоди у Вінниці на сьогодні, 17 серпня Від читача 12:02 У Вугледарі відбудеться масштабний Всеукраїнський мандрівний фестиваль «З країни в Україну» 19:53 Не шуміти: поліція розповіла, коли не можна співати та робити ремонт 18:21 Святкуємо разом: ТОП-6 концертів до Дня Незалежності 17:46 Вінничанин пропонує оновити фасад мерії. У мережі вже є варіанти 16:32 Нові скарби у краєзнавчому. Музею подарували унікальні артефакти photo_camera 16:16 З 20 серпня проїзд у транспорті стане дорожчим. Мерія затвердила нову ціну 16:07 Вікторії Павлік 9 років, в неї щодня судоми і їй необхідна ваша допомога 16:00 Премію Global Teacher Prize Ukraine у розмірі 250 тисяч можуть отримати двоє вінничан photo_camera 15:39 Анонси спортивного тижня: футбол, шахи, самбо 15:02 Тікали від поліції. Двох молдаван 16 та 24 років підозрюють у крадіжці photo_camera 14:06 Вінницькі бійці «КОРДу» показали свої навички на змаганнях. Як це було? play_circle_filled photo_camera 13:14 DiabetFest 2018 Odessa. РЕГИСТРАЦИЯ ОТКРЫТА! 12:55 Петиції: пропонують у місті встановити пам'ятник Миколі Оводову 12:00 Молодий та п'яний вінничанин влаштував перегони з «копами». Зупинив його паркан play_circle_filled photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up