На початку травня понад 50 активістів від ГО «Автоєвросила», «Дорожній контроль Вінниця» та «Дорожній контроль Європа» вирішили «поставити на вуха» митників, «копів» та поліцію області. Чому?
— Обласною поліцією було дане розпорядження по районним відділам збирати персональні дані з водіїв авто на євро-номерах. Це, по-перше, — каже один з керівників «Автоєвросили» Олександр Склярук. — А по-друге, начальник Могилів-Подільської митниці на свій розсуд визначав, чи пропускати машину через кордон, чи ні.
Корисне посиланняАктуальні ціни на Volkswagen Golf у Вінниці на Automoto.ua.
Читайте також: Активісти через європейські номери «поставили на вуха» митницю, копів та поліцію області
Підняли всіх «на вуха»
Активістів обурює те, що митники надсилали листи до патрульних з проханням штрафувати водіїв євро-авто. Приїхали до митниці. До мітингувальників вийшов керівник митниці області Валентин Калашніков. Його відповідь можна вмістити у двох реченнях: «Ми працюємо у рамках закону» і «Пишіть офіційне звернення».
Активісти написали звернення, у якому попросили перевірити діяльність очільника Могилів-Подільської митниці.
Далі поїхали до патрульних. У водіїв була інформація, що патрульні і справді отримали листи від митників з пропозицією штрафувати водіїв, які їздять на нерозмитнених авто. Комбат поліцейських Дмитро Кисличенко підтвердив це. Мовляв, митники пишуть їм, що у них немає «жезлу», щоб зупиняти такі машини.
— У Митному кодексі написано, що штрафувати водіїв за порушення цього кодексу мають право виключно митники, — каже Кисличенко. — Ми можемо притягнути такого водія за порушення Правил дорожнього руху, Адміністративного кодексу, але на цьому все.
Кінцевою точкою мітингувальників стала обласна поліція. Запитали, для чого правоохоронці збирають персональні дані з водіїв на євро-номерах у невідому базу. Заступник начальника поліції області Руслан Мороз пояснив, що таким чином сформується база, яка полегшить розшук порушників. Яким чином список водіїв на євро-номерах вплине на розкриття злочинів — невідомо.
Зі свого джерела журналісти RIA дізнались, що дані водіїв, можливо, записують для того, щоб вони у суді стали доказом того, що водій регулярно користується цією машиною. Тоді митники зможуть «вліпити» людині величезний штраф за нерозмитнене авто.
Журналісти RIA вирішили розібратися, як в Україні законно їздити на нерозмитненому автомобілі, які від цього є ризики, плюси та мінуси.
Хочуть створити новий податок
У Європі автомобілі дешеві. Але їх вартість різко зростає, як тільки машина перетинає український кордон. Водії, що купили авто у ЄС, мають заплатити суму, подекуди вищу за ціну машини у 2-3 рази, тільки за те, щоб офіційно ввезти її в Україну. Наприклад, на польському сайті otomoto.pl автомобіль Volkswagen Golf IV 2000 року випуску коштує від 4500 до 6300 польських злотих. Тобто до 1600 доларів. В Україні ж таке авто можна купити не менше ніж за шість тисяч «зелених». Різниця відчутна: майже у чотири тисячі доларів за один і той самий автомобіль. В Україні за 1600 доларів можна купити, хіба що старий ВАЗ.
Представник ГО «ДК Європа» Артем Михайлов розповідав журналісту RIA в матеріалі «Авто з Європи: як збираються вирішувати проблему нерозмитнених машин», що машини з Європи йдуть у країну шаленим потоком. Водії авто на євро-номерах пропонують законодавчо легалізувати свої машини. Підготували законопроект №4223. Основна ідея — люди будуть платити податок і користуватися машинами без проблем.
— Якщо кожен з них буде платити хоча б по 200 євро на рік за те, щоб офіційно користуватися автівкою з-за кордону, то бюджет би отримав хороші гроші, — каже Михайлов.
Які штрафи загрожують водію
Патрульні поліцейські не мають права виписати штраф за те, що водій нерозмитненого авто «забув» у визначений термін перетнути кордон. Це повинні робити виключно працівники митниці, яких копи можуть викликати на місце. Тому вірогідність, що такого водія спіймають на території України і змусять заплатити штраф, дуже низька.
Інша справа, якщо водій «євро-бляхи» вирішить виїхати за кордон на цій машині. Тоді митники його впіймають на пропускному пункті.
Якщо авто мало перетнути кордон через 5 днів після ввезення, а водій зробив це на день пізніше, він заплатить штраф 170 гривень. Якщо «прогавив» до десяти днів – 3400 гривень. За понад 10 днів перевищення терміну транзиту штрафують на 8500 гривень.
Читайте також: Чоловік виліз з «Audi» з лопатою і напав на водія «Hyundai». А потім ледь не збив його
«Одні платять податки, інші — ні»
Олег Назаренко, директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів
— У країнах ЄС дешеві вживані автомобілі, бо його ремонт набагато дорожчий, ніж у нас. Вони платять великі податки за неекологічні автівки. Європейцю вигідніше купити нову машину, ніж витрачати тисячі доларів на стару. Розмитнення автомобіля — це податок. Проблема у тому, що одні платять цей податок, інші — ні. Без сумніву, він надто великий для середнього українця. Тому логічніше було б його просто зменшити. Щоб кожен міг поїхати у ЄС, купити собі там машину, легально завезти її в Україну, поставити на облік і жити собі спокійно.
— Якщо говорити про той законопроект Парасюка, то він написаний непрофесійно і для того, щоб компанії-«утримувачі» не втратили джерело прибутку. Адже там йде мова про автомобілі на іноземній реєстрації. Значить українцю потрібно його там зареєструвати. Він піде до «утримувача», якщо не має у ЄС друзів чи родичів. Ці фірми заробляють шалені гроші. Мова йде про мільярди гривень. Корисніше було б зменшити вартість розмитнення. Ліквідувати, наприклад, акцизний збір.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Olvol
Якась знижена лексика. Сеоро ваші журналісти взагалі будуть писати спочатку базарною мовою, а там і зовсім перейдуть на інстинктивне видавання звуків...