«Чому так довго немає транспорту?» — такі нарікання лунають від вінничан майже щодня на кожній зупинці. Незважаючи на те, що існують графіки руху — затримки бувають по три-п’ять хвилин в середньому. А через перекриття Київського мосту та затори в центрі міста, трамваї та тролейбуси нерідко спізнюються. Так що роблять у Вінницькій транспортної компанії, щоб визначити скільки пасажирів на кожному маршруті?
Усіх пасажирів рахують
Дослідження пасажиропотоку в громадському транспорті треба, щоб дізнатися, наприклад, які маршрути користуються меншим або більшим попитом. Це є аргументом, щоб додати на цей маршрут більше автобусів чи тролейбусів. Або скоротити інтервал між транспортом.
— Рахуємо пасажирів у всьому громадському транспорті. Є два способи: силуетне обстеження та за категоріями пасажирів. Силуетне обстеження допомагає дізнатися про кількість пасажирів на різних маршрутах. Для цього визначаємо «пасажироутворюючі точки». Зазвичай, це перехрестя маршрутів, кінцеві зупинки та ті зупинки, де збирається багато городян. Наприклад, на вулиці Київській — це друга міська лікарня. Таких точок багато. А ще є обстеження пасажиропотоку за категоріями людей. Тут рахують пільговиків різних категорій, студентів, школярів тощо, — сказав заступник начальника Вінницької транспортної компанії Микола Заверюха.
Не подобається як їздить транспорт? Зміни це та отримуй безкоштовно проїзний на 3 місяці
Питаємо, що завдяки цій інформації можна зробити та хто рахує пасажирів?
— Дані збираємо, щоб забезпечити комфортне пересування вінничан по місту. Цю інформацію можна використати не тільки, щоб «перекинути» транспорт на інший маршрут, але й для скорочення інтервалу існуючого маршруту. Рахують пасажирів наші працівники — це як «лічильники», так і кондуктори. Вони заповнюють листи, що розмічені під кожну зупинку: вказують кількість пасажирів та час. Робимо дослідження восени та навесні. Та тоді, коли бачимо, що є позаштатна ситуація. Останнім приводом для проведення дослідження було перекриття Київського мосту, — сказав Микола Заверюха.
Кількість транспорту
Журналісти «20хвилин» дізналися з відкритих даних скільки взагалі громадського транспорту на кожному з міських маршрутів. Якщо коротко, то у місті є:
Транспортна реформа - 2012.
Хоча до 2012 року все було інакше. П'ять років тому місцева влада вирішили майже на половину скоротити кількість маршруток й зробити акцент на електротранспорті – трамваях і тролейбусах. До того ж, як тоді запевняли у мерії, більшість маршруток повторювали маршрут електротранспорту.
Сюжет «Громадське. Черкаси» про транспортну реформу у Вінниці
Першим маршрутним таксі, яке не вписалось у нову транспорту сітку, стала маршрутка №68 (мікрорайон Поділля - ДПЗ 18). З 23 лютого 2012 року найбільше транспортні новації зачепили жителів спальних мікрорайонів, як наприклад, Вишеньки та Київської. Саме з цих районів майже повністю забрали основні для них маршрутки №33 та 35. Потім, з 31 травня, припинили свою роботу 60, 61 та 65 маршрути. А влітку 2012 року через зміну схеми руху закрили маршрути №70 та 34. Так, з майже 500 маршруток тільки половину залишили на маршрутах. А кількість маршрутів скоротилася з 42 до 30.
Транспортна реформа 2.0
З цього року почнуть впроваджувати електронний квиток в громадському транспорті. По суті, це стане новою транспортною реформою. Що це таке? Коротко в трьох абзацах:
1. Е-квиток — проїзна картка з чіпом (буде 400 точок продажу — авт.). Саме на таку картку вінничани будуть «кидати» кошти. А платити за проїзд треба буде не кондукторам, а валідаторам (автоматичні зчитувальні пристрої — авт.). Кондуктори стануть консультантами та контролерами.
2. У «Вінницякартсервіс» кажуть, що вартість проїзду в громадському транспорті не зміниться, пільговиків — порахують, а проїзні будуть також електронними. Можливо, з іншим «тарифом» (ще розробляється — авт.).
3. Систему почнуть впроваджувати вже з цього року. Перші електронні картки мають з’явитися в 2018 році. А запрацює система електронних квитків на повну в 2019 році. На все це треба 8 мільйонів євро, які візьмуть в Європейському банку реконструкції та розвитку.
Розгорнуту версію про е-квиток читайте в матеріалі Діани Гулбіані «12 питань про електронний квиток, перш ніж його введуть у Вінниці»
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Alex
Olvol reply Alex
У всіх згаданих тролейбусах завжди є вільні сидячі місця, майже всі їх пасажири - транспортники. Я теж за, щоб призначили тролейбуси вночі, але на них не будуть їздити, навіть якщо розклад розвішати на еожній зупинці і сказати по телевізору.
Next
Афродіта reply Next
Еуропеец
Афродіта reply Еуропеец
Еуропеец reply Афродіта