У місті збирають перший низькопідлоговий трамвай Tram-2000: обкатка розпочнеться в кінці місяця

У місті збирають перший низькопідлоговий трамвай Tram-2000: обкатка розпочнеться в кінці місяця
  • У «Вінницькій транспортній компанії» завершують роботи зі створення першого  трамвая з низькою підлогою, який збирають на базі Tram-2000.
  • Дослідний зразок планують випробувати до кінця року, а якщо проєкт успішно пройде сертифікацію — містом можуть почати курсувати десятки таких вагонів.

Незабаром на вулицях Вінниці може з’явитися трамвай із низькою підлогою, зібраний на потужностях ВТК. Йдеться про вагон Tram-2000 — модернізований варіант добре знайомих вінничанам швейцарських трамваїв.

— Зараз тривають монтажні роботи. Обкатка планується наприкінці жовтня або на початку листопада, — розповідає технічний директор КП «Вінницька транспортна компанія» Володимир Дудко. — Після сертифікації ми зможемо випустити його на лінію. Якщо все пройде успішно — розпочнемо планування виробництва й інших вагонів.

Збиратимуть у Вінниці

Каркас секції з низькою підлогою створили безпосередньо у Вінниці — на базі підприємства «Вінницької транспортної компанії». Спершу його планували закупити, проте врешті вирішили виготовити самостійно.

Відео дня

До складання залучили фахівців, які раніше працювали над трамваями VinWay. Частину деталей — вікна, сидіння, візки — використали з вагонів-донорів. Нову секцію встановлять між двома частинами наявного трамвая Tram-2000, утворивши трисекційний вагон із низькою середньою частиною.

Після цього трамвай проходитиме сертифікаційні випробування, щоб перевірити безпеку, плавність ходу та відповідність стандартам.

— Якщо дослідний зразок себе виправдає, таких вагонів може бути значно більше, — каже Володимир Дудко. — Усе залежить від результатів сертифікації, фінансування та технічних можливостей підприємства.

Вартість і плани

Орієнтовна вартість створення першого трамвая з низькопідлоговою вставкою, як раніше повідомляли у відповідь на наш запит, становить близько 6,5 мільйона гривень. У цю суму входять виготовлення каркаса, проведення капремонту, випробування та сертифікація. Частину деталей для дослідного зразка — електронні модулі, міжсекційні роз’єми й інструменти — швейцарська сторона надала безплатно.

За попередніми планами, у 2026 році у Вінниці можуть переобладнати ще чотири трамваї Tram-2000, пояснював т.в.о генерального директора КП «Вінницька транспортна компанія» Олександр Нечаєв.

Для чого це потрібно

Нині у Вінниці лише трамваї VinWay обладнані низькою підлогою. Саме ними можуть користуватися люди на кріслах колісних або ті, кому важко підійматися сходами. Усі інші вагони — Tatra КТ-4, Karpfen, Mirage та Tram-2000 — залишаються недоступними для частини пасажирів.

Новий проєкт дозволить суттєво покращити доступність міського транспорту для людей з інвалідністю, пасажирів похилого віку та батьків із візками.

— Це складніша робота, ніж просто капремонт, бо фактично створюється інша конструкція з новими елементами бази, — пояснює Дудко. — Але якщо все вийде, Вінниця отримає сучасний низькопідлоговий трамвай — зроблений тут, у нашому місті.

Перспектива — десятки нових вагонів

За останні два роки до Вінниці доставили 52 вагони Tram-2000, а до кінця 2025-го їх кількість може зрости до 70. Це створює великий потенціал для подальшої модернізації.

Якщо перший низькопідлоговий Tram-2000 успішно пройде випробування, то вже за умовних п'ять років на маршрутах міста можуть з’явитися десятки доступних, зручних і сучасних трамваїв, переобладнаних вінницькими інженерами.

Читайте також:

У Вінниці відкрився перший банк крові для котів і собак. Як це працює?

На Соборній запланували ще один капремонт. Що він передбачає?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up