- Сьогодні, 22 лютого, патрульні святкують свою першу річницю з дня початку роботи у місті.
- Ми поговорили з начальником Управління патрульної поліції та дізналися, як працювалося «копам» протягом року.
- Розповідає Редван Усеінов
З начальником вінницьких «копів» ми зустрілися у його кабінеті в Управлінні на вулиці Ботанічній. Там, де колись була обласна ДАІ. Кабінет просторий, світлий. На столі у Редвана Усеінова купа документів: рішення судів, статистика роботи поліції, яку йому принесли за кілька годин до приходу журналістів.
Позаду його робочого місця — зо два десятки шевронів патрульної поліції різних міст України. Серед них є і Сімферополь. Усеінов має надію, що колись там теж буде патрульна поліція… українська.

Ми проговорили більше години, хоч і домовлялися про 20-30 хвилин. Розмовляти було про що: п’яні водії, злочини у Вінниці та розбиті «Пріуси».
Що патрульна поліція зробила за рік?
- Найбільше наше досягнення — це високий рівень довіри серед людей. Раніше (до початку роботи «копів», — авт.) звернень на лінію «102» було значно менше. Для порівняння: зараз ми отримуємо приблизно 140-170 викликів на добу, а при міліції їх було у чотири рази менше. Опитування, які проводили міжнародні організації, показують, що близько 55% мешканців міста нам довіряють.
- У місті впав рівень вуличної кримінальної злочинності. Це грабежі, розбої, хуліганство. Бо ми працюємо над профілактикою порушень. Влітку вуличних злочинів знову побільшає. У мене екіпажі не тільки їздять по вулицях, ще є піші патрулі. Вони ефективніші та мобільніші у місцях, де злочинів більше. Зараз на машинах працюють 17 екіпажів. Інші ходять пішки. Коли потеплішає, додамо велопатрулі.
- Додатково взяли під контроль ще аеропорт та залізничний вокзал. Охороняти порядок в аеропорту — це була особисто моя ініціатива. Навіть незважаючи на брак кадрів. Також патрульні виїжджають за місто: від Агрономічного і до Немирівського шосе, уся окружна траса.
Читайте також: «Взагалі їх не бачу» та «Злочинності стало менше»: вінничани оцінюють роботу патрульних за рік (ОПИТУВАННЯ)

Що заважає патрульним ефективно працювати?
-
Не вистачає особового складу. Але ми все одно охоплюємо усе місто. З початку роботи за власним бажанням звільнилося 14 людей. Примусово ми не звільнили нікого. Деякі поліцейські перевелися працювати у підрозділи обласної поліції. Є люди, які переводяться працювати до інших міст. У Вінницю теж переводяться. Останнім був вінничанин, який почав працювати у Львові, а нещодавно повернувся до нас. До нього був хлопець з Одеси. Думаю, що найближчим часом буде додатковий набір до патрульної поліції.
- Він буде проходити у Києві, а звідти правоохоронців розподілять по містах. (За інформацією, яку RIA надали у відповідь на наш запит, зараз у Вінниці працюють 233 патрульних. Нагадаємо, що рік тому «копів» було 255, — авт.)

Скільки «Пріусів» розбили патрульні за рік та яка процедура ремонту?
- Якщо я не помиляюся, ДТП за участі наших службових автомобілів було 19 чи 20 (Сьогодні, 22 лютого, на прес-конференції в УПП Редван сказав, що таких аварій було 21. З них дві з потерпілими, — авт.) Деякі автомобілі потрапляли у аварії кілька разів. Ми оформлюємо 100% таких випадків за статтею 124 КУпАП (Порушення ПДР, через яке сталася аварія, — авт.). Для того, щоб відремонтувати ці авто, Департамент патрульної поліції проводить тендер, де обирає СТО, у яких обслуговуватимуться машини.
-
На півроку на машини нам виділяють 430 тисяч гривень. Ми тільки техобслуговування робимо на 100 тисяч. Думаю, що у квітні ми навчимо наших патрульних екстремальному кермуванню.
Як «копів» карають за «зальоти»?
- Проводиться службове розслідування, за результатами якого обираються міра покарання. Матеріальну або дисциплінарну у вигляді зауваження, догани, суворої догани чи неповної службової відповідності. Найбільші штрафи у нас були у районі чотирьох тисяч гривень.
-
Премію забирають за те, що при оформленні протоколів чи постанов патрульний зробить суттєву помилку (через яку може розвалитися справа у суді — авт.) чи скоєння ДТП.
У яких випадках патрульні обходять закон?
Читайте також: Поліцейський «з комфортом» доставив п’яного додому, а машину — на майданчик
- Патрульні не мають на меті когось карати. Наприклад, у нас спрацьовує орієнтування від виконавчої служби, що водій має борг у банку, і ми маємо забрати у нього машину. Борг — 58 гривень. За законом, ми повинні викликати евакуатор. Але розуміючи, що сума невелика, а людина каже, що просто забула заплатити, ми можемо піти їй назустріч. Виклик евакуатора — це додатково людина втратить близько 1000 гривень. Тоді ми супроводжуємо авто до майданчика, чоловік у той же день платить борг і повертає авто. Так, це порушення закону, але зробити так — це по-людськи.
- Я завжди кажу, що ми працюємо на 99% по закону, а на 1% — по совісті.

Коли на Соборній перестануть гинути люди?
- До початку роботи патрульної поліції на Соборну взагалі не можна було виїжджати, бо висів знак. Я подумав, що це неправильно. Спільно з міською владою ми повернули знак, що від 20 години до 8 ранку користуватися центральною вулицею можна. Але її не можна відкривати повністю. По-перше, там є не одна школа. Діти ходять, а підземного переходу немає. Якщо збільшиться трафік зросте й ризик аварій з потерпілими. Також будуть великі затори. По-друге, великий потік транспорту, там може провалитися асфальт. По-третє, водії можуть не зупинятися, коли з трамваїв виходитимуть люди.
- Тому, поки, наприклад, на Князів Коріатовичів не зроблять велику розв’язку, проблема не буде вирішена. Зараз ми займаємося питанням освітлення переходів.
Чому у Вінниці багато п’яних водіїв?
Читайте також: «Був тверезий»: суд виправдав поліцейського. Доказ — справка від гінеколога
- Ми маємо велику проблему — застарілий Кодекс України про адміністративні правопорушення. Зараз переді мною лежить два рішення судів, коли розгляд справи про нетверезе кермування передають на розгляд трудовому колективу. Це неправильно, а корені таких рішень йдуть з СРСР. Я підняв це питання у Києві, і хочу, щоб відповідні законодавчі акти були змінені.
- Ми кожного дня ловимо у середньому по чотири п’яних водіїв. Це дуже багато. Є водій, якого ми сім разів ловили за два місяці. Справа у тому, що вони знають, що за порушення їм нічого не буде. Зловили, забрали водійське посвідчення і що далі? Він їздить собі, отримує штраф за те, що не має «прав» (425 гривень — авт.) і відчуває себе безкарним. До речі, алкоголь за кермом — третя причина, з яких стаються аварії з потерпілими.
- Так само, як і з порушниками правил парковки. Ми не можемо залишити водію квитанцію про штраф, якщо його немає коло машини.
- Усі ці питання потрібно вирішувати на законодавчому рівні. І я буду сприяти цьому, як можу.

Чи є хабарництво серед патрульних?
- Ні, і я дуже цим пишаюся. Але я розумію, що колись це таки станеться. І я буду усіма можливими способами клопотати про те, щоб той співробітник отримав максимальне покарання. Давати органам прокуратури усі свідчення, усю інформацію про цю людину.
- В Україні вже відомо 12 випадків, де патрульні взяли хабаря. Я радий, що у Вінниці такого не було. Якщо інспектор буде нехтувати своєю формою, своїм нагрудним жетоном, я буду дуже жорстко до нього ставитися.
Коли патрульні контролюватимуть траси за містом?
- Улітку-восени це питання буде вирішено. У нас вже є план, як це зробити. Чекаємо тільки автомобілі. Також я хочу зупинити контрабанду у Могилів-Подільському. Там теж будемо працювати.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Може частіше викликають через те що збільшилась кількість злочинів? А це як на мене не йде в заслугу поліції. До речі, за останній рік бачив тільки кілька піших патрулів, тоді як до реформи їх можна було зустріти декілька разів на день і працювали вони нормально, принайні я не бачив щоб по вулицям ходили і пили пиво з пляшки, тоді як зараз це звична річ.
Вот такое у меня к ним отношени их нет. Люди надейтесь только на себя!
Вот такое у меня к ним отношени их нет. Люди надейтесь только на себя!