Пофарбували не в той колір. Неякісні послуги в салонах краси та Як отримати за них компенсацію?

Пофарбували не в той колір. Неякісні послуги в салонах краси та Як отримати за них компенсацію?
  • Інколи похід до салону краси приносить розчарування замість бажаного перевтілення.
  • Якщо вам зробили невдалу стрижку чи поганий манікюр, за неякісні послуги можна отримати компенсацію чи безоплатне усунення недоліків.
  • Як це правильно зробити — розповімо в нашій публікації.

Як часто вам доводилося зустрічатися з неякісно наданими послугами, які ви отримали в перукарнях і косметичних салонах? Як часто ви приходили за модною стрижкою, отримували іншу? Скільки разів святкову зачіску переробляли вдома? Салонний манікюр корегували власноруч, оскільки лак лущився одразу після походу до майстра? А похід до косметолога закінчувався висипами на обличчі?

Як з'ясувалося, ви не мусите наодинці сумувати і дратуватися через свій невдалий б'юті експеримент. За законом, ви маєте повне право отримати компенсацію за помилку майстра.

Які права ви маєте у разі надання неякісної б`юті послуги?

Відео дня
  • право на безоплатне усунення недоліків;
  • право на зменшення ціни послуги, яка надається;
  •  право на виправлення завданих недоліків та повернення до попереднього стану, якщо це можливо.

Неякісні процедури та вихід із ситуації

 Опишемо найтиповіші косметичні помилки і вихід із ситуації.

1. Не той колір волосся, який був обговорений з майстром. Ви мріяли перетворитись в платинову блондинку, а в результаті  волосся має зеленуватий відтінок.

Ваші дії. Згадайте, чи казав що-небудь майстер про рівень глибини тону, структуру і стан вашого волосся? Або про вміст фарби, якою буде пофарбоване волосся? Якщо майстер не попередив про це, ви вправі вимагати виправлення стрижки (перефарбування) або відшкодування збитків.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Крім того, відповідно до ст. 15 вищевказаного Закону споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

2. Відлущується гель-лак одразу після покриття нігтя. Вам сьогодні потрібно йти на весілля подруги, а гель-лак, який був нанесений у салоні нещодавно, починає відлущуватись від нігтя.

Ваші дії. Згадайте, чи говорив майстер про те, скільки протримається гель-лак на нігтях? Чи пояснював, яким чином доглядати за нігтями вдома, аби гель-лак протримався якомога більше? Якщо майстер запевняв у тому, що нігтьове покриття протримається десять днів, ви вправі вимагати від майстра, аби він переробив свою роботу, або відшкодував збитки.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

3. Пошкоджена шкіра внаслідок косметичних процедур. Ситуація. Після косметичної процедури шкіра почервоніла та свербить.

Ваші дії. Згадайте, чи проводив з вами майстер попередній тест на чутливість? Чи питав про наявність алергій? Переносимість тих чи інших засобів? Наявність хронічних хвороб? Якщо ні, то ви також маєте право на відшкодування шкоди. Однак, для цього необхідно довести причинно-наслідковий зв`язок між процедурою та шкодою, що завдана здоров`ю.

Отже, в будь-якому випадку, якщо внаслідок б`юті послуги, завдано шкоду здоров`ю, не відкладайте візит до лікаря, який надасть необхідні медичні висновки.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 14 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров’я, навколишнього природного середовища.

Як довести?

Підказуємо, як довести факт неякісного надання б'юті послуги.

  1. Наполягайте на тому, аби факт надання салоном (або самозайнятим майстром) послуг був зафіксований (наприклад, скріншоти листувань, аудіоповідомлення, записи телефонних розмов, які свідчать про намір отримати послугу; чеки про оплату послуг або виписка по картці/рахунку у випадку, якщо кошти були переведені на банківську картку; відео з камер відеоспостереження салону).
  2.  Візьміть собі за правило робити фото «до» та «після» процедури;
  3. Зафіксуйте наявність свідків та їх контактні дані (наприклад, прізвище та ім`я та контактний номер телефону).
  4. У випадку, якщо внаслідок б`юті процедури завдана шкода здоров'ю, не зволікайте з візитом до лікаря, аби встановити причинно-наслідковий зв`язок між шкодою здоров'ю та наданою послугою.
  5.  Залиште свій запис про порушені права у книзі відгуків і пропозицій.

Куди звертатися?

Куди звернутись у випадку неякісного надання б`юті-послуги: покроковий алгоритм дій.

  1. Зверніться із письмовою заявою до адміністрації закладу з проханням або безоплатно усунути недоліки, або зменшити ціну послуги, що надається, або виправити недоліки та повернути до попереднього стану, якщо це можливо.
  2. При написанні заяви також не слід нехтувати основними вимогами до звернення, що викладені в Законі України «Про звернення громадян» — це прізвище, ім`я та по батькові заявника, місце його проживання, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, а також дата подачі заяви та підпис заявника (якщо вищевказані вимоги не дотримані, заява не розглядається).
  3.  Якщо адміністрація закладу, де ви отримали послугу, не усунула недоліки або не повернула кошти — звертайтесь до територіального органу Держпродспоживслужби зі скаргою.
  4.  Зверніться до суду з вимогою про безкоштовне усунення недоліків або зниження ціни, безкоштовної повторної процедури або відшкодування компенсації за надану неякісну послугу. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

У випадку, якщо неякісна послуга була надана найманим майстром, ви маєте право звернутись до органів Національної поліції України, а також до територіальних органів Державної фіскальної служби України із заявою про незаконне зайняття підприємницькою діяльністю певною особою.

Також фахівці радять уникати користування б`юті-послугами на дому, хоча вони, на перший погляд, зручніші та дешевші, звертати увагу на сертифікати, посвідчення або будь-які інші документи, що підтверджують кваліфікацію майстра і дізнатися про дезінфекцію та стерилізацію інструментів, якими працює майстер.

Ярослав Мартинюк, адвокат:

— Якщо вам надали неякісну косметичну послугу, і ви вимагаєте компенсації — можете звернутися зі скаргою до адміністрації салону, а також до Держпродспоживслужби чи суду. Та для цього вам потрібні докази: або свідок, який бачив процес надання вам послуг, або документ, який даний факт підтверджує. Наприклад, фіскальний чек, який, частіше всього в перукарнях та салонах не видають.Тому, перед походом в салони краси, тим більше до неперевірених майстрів — ви маєте себе перестрахувати.

Також просіть документ про надані вами косметичні процедури. Якщо лак на нігтях відлущується, то це не така біда. Але якщо вам зробили, до прикладу дороговартісні ін'єкції краси (а це медична процедура), і у вас з'явилася алергія — це проблема серйозніша. Тому ви маєте спочатку переглянути дозвіл на виконання даних процедур даним фахівцем, сертифікат якості препаратів і на папері засвідчений факт, що ви проводили маніпуляцію в певному косметичному кабінеті і даною людиною. Таким чином ви перестрахуєте власне здоров'я і красу.

 

Читайте також:

З насінням, сухофруктами і салом. Ми перевірили якість крафтового хліба вінницьких виробників

«Вакцинуватися чи ні?» На головні питання про Covid-щеплення відповідає лікар-інфекціоніст

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up